Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:50

Mijn menu

ma: hachee met spinazie, eitje en aardappels
di: denk dat er hachee overblijft dus eten we dat dan nog met rode kool en aardappels
woe: stampot spruitjes
do: krieltje, sperzieboontjes en mini gehaktballetjes
vrij: vriendlief de left over van de spruitjes, ik pasta met pastasaus wat ik nog in de vriezer heb
za: patat
zon: vast soep met stokbrood ofzo :+ Bedenken we altijd pas op het laatste moment

Ik eet trouwens niet altijd aardappels, maar neem dan extra veel groente of nog wat rauwkost


Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:57

Heerlijk gewokte spitskool! Ik doe het altijd met een uitje en kerriepoeder. Paprika nog nooit geprobeerd, ga ik ook eens er door doen!

Wij hebben de vorige keer ook dat vleespakket van de C1000 gekocht, vond het meeste toch niet echt geweldige kwaliteit.. Koop het dan ook deze keer niet weer.. Wij zijn toch verwend met vlees van de slager. Dat is iets waar we wel waarde aan hechten en geld voor over hebben..

Zaterdag nog bij de slager geweest, 4 hamburgers, 500 gram gehakt en 4 cordon bleus, was 12 euro kwijt. En dan ga ik nog voor de aanbiedingen ook! Maar goed, wij vinden het wel fijn om lekker vlees te eten en willen daar ook wel geld voor uitgeven!

En nog een bespaartip misschien! Dat van de Beer, dat zie ik regelmatig voorbij komen op vakantieveilingen! Hier in Drenthe heb je die niet, maar voor degenen waar ze wel komen, misschien leuk om een keer te bieden!!

Girley_
Berichten: 4421
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:09

Weet iemand hier toevallig hoe het zit met het vlees van Lidl? Dat is niet heel goedkoop (in vergelijking met kiloknallers) vind ik, en de kwaliteit vind ik ook niet verkeerd. Ik eet ook liever geen ladingen antibiotika enzo, dus ben eigenlijk wel benieuwd. Ik kijk af en toe eens bij de albert heyn of er vegetarische of bio vleesjes met 35% stickers zijn, en die vries ik dan in. Ideaal als je een klein budget hebt. Quellian jouw variant met spitskool klinkt lekker zeg! Ga ik volgende week ook proberen. Maak je die knoflookolie zelf?

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:15

ik koop echt nooit bio..
hier eten we veel vlees, omdat hubby niet zonder kan.

lees hier lekker mee en hopen dat mijn boodschappengeld minder word hihi

19 MAART 2012 ONZE WONDERKINDJES GEBOREN JESSIE DENNIS ELVIS LINDSEY AYISHA DEBBIE

Knappe sportfjord BO L1+10 vier wedstrijden L2+11 Vijf wedstrijd M1+10 M2+10 Z1+4

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:28

Ik vind lidl vlees op zich niet slecht, best lekker, maar vind het rundvlees wel minder lekker dan bij een andere supermarkt. (zelfde voor aldi trouwens)


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 23:22

Ik heb weekmenu verzonnen
Nav de inhoud van de vriezer en de voorraadkast:

Ma: brood en soep
Di: gekookte aardappels, rode kool, schnitzels
Wo: gebakken aardappels, cappucijns, doperwten, komkommersalade en varkenshaas
Do: kip tandoori
Vrij: pangafilet met rijst

Mijn boodschappenlijstje morgen:
Smeerboter
Bakboter
Mayonaise
Melk
Cappucijns
Doperwten
Crème Fresh


En woensdag rij ik dan nog even naar lokale groentenwinkeltje waar ik nog:
Komkommer
Bananen
Appels
Tomaten en champignons moet halen

Ik ben benieuwd naar mijn eind bedrag deze week :):)

[IM] Diego One Verano 01-05-2004/17-05-2017 mijn bonte vriendje
Je merkt pas hoe goed je geheugen is, als je dingen wilt vergeten... ღ Kijk niet naar wat je niet hebt maar kijk naar wat je wel hebt:
[ITP] Mylo&Diego, stippen&Vlekken... mijn knappe mannen[ITP] Mijn 2 liefdes, Diego One Verano en Mylo... Stippen&Vlekken

saroanda

Berichten: 4129
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Oudewater

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 23:24

Koop je geen zuivel, drinken en brood? Hier toch wel minimaal 3 broden in de week en 4l melk.

Sven 26-05-2010 & Lars 10-11-2014


Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 00:11

Heel mijn vriezer ligt nog vol met broden
Allemaal bruin en van de bakker

Dus die gaan we zeker opmaken :))

Drinken hebben we nog zat
Alleen melk niet meer, dat moet ik idd halen
(Maar alleen voor mijn vriend, want ik drink geen melk) :o

[IM] Diego One Verano 01-05-2004/17-05-2017 mijn bonte vriendje
Je merkt pas hoe goed je geheugen is, als je dingen wilt vergeten... ღ Kijk niet naar wat je niet hebt maar kijk naar wat je wel hebt:
[ITP] Mylo&Diego, stippen&Vlekken... mijn knappe mannen[ITP] Mijn 2 liefdes, Diego One Verano en Mylo... Stippen&Vlekken

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:24

Dat is een klein boodschappenlijstje Wen :j
Jilleroo, Dit hoor ik vaker! Mensen vinden de structuur (van bijv. gehakt) heel anders bij de Aldi / Lidl. Heb zaterdag gekeken naar het vlees bij de Aldi, maar dat ligt en allemaal in de vriezer (kan ik dus zelf niet portioneren), maar de kiloprijs van bijvoorbeeld varkenshaas scheelt nagenoeg niets met de AH.

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:35

Ik eet steeds meer het biovlees van de AH. Is ook stuk lekkerder. Alleen van kip vind ik dat te duur en neem ik de scharrel. Hou sowieso niet echt van kip, maar je ziet het verschil al in de pan. Die scharrel wordt echt veel mooier bruin en komt veel minder water uit. Blijft dus meer van over en hoef je dus minder van te kopen :)

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:38

Ik eet bijna alleen maar kip :')
De slager waar ik nu de nieuwsbrief van heb aangevraagd, verkoopt alleen maar scharrelvlees. Moet daar wel ernstig op de portomonnee letten, want hij is meerdere jaren finalist of winnaar geweest van 'Culinaire Slager van het jaar'. Zoveel lekkere salades, soepen, etc. :+

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:40

Ik mieter de kip er meestal uit, dus als vriendlief het te weinig vindt kan hij mijn stukjes eten :+

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:29

Girley_ schreef:
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met het vlees van Lidl? Dat is niet heel goedkoop (in vergelijking met kiloknallers) vind ik, en de kwaliteit vind ik ook niet verkeerd. Ik eet ook liever geen ladingen antibiotika enzo, dus ben eigenlijk wel benieuwd. Ik kijk af en toe eens bij de albert heyn of er vegetarische of bio vleesjes met 35% stickers zijn, en die vries ik dan in. Ideaal als je een klein budget hebt. Quellian jouw variant met spitskool klinkt lekker zeg! Ga ik volgende week ook proberen. Maak je die knoflookolie zelf?


Tegenwoordig zijn de regels zo streng dat er geen antibiotica meer in het vlees zit. Als een dier medicijnen krijgt mag het al niet meer voor consumptie geslacht worden.
Bij veel medicatie heb je ook wachttijd, dan mogen de dieren niet geslacht worden binnen een bepaald aantal dagen/weken na toedienen van de medicatie. Die tijd heeft het lichaam dan nodig om de 'troep' af te breken zeg maar.

Dat er in kiloknallers dus meer antibiotica zit is echt onzin. Wat overigens niet betekent dat ik de kiloknallers goedpraat, hoewel ik er erg blij mee ben dat ze er zijn, budgettechnisch gezien ;)

"You're in denial" 'No I'm not!'

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:23

Mijn lijstje wordt steeds langer |( Nog tot 1 uur werken.. ben er nu al klaar mee haha om 8 uur begonnen. :z

pietsie
Berichten: 980
Geregistreerd: 27-02-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:13

ik lees al heel lang mee ik dit leuke topic , maar wil nu toch even reageren.
De kip van de AH is precies dezelfde als van de aldi of lidl , zit alleen in een andere schaal met andere sticker erop , word gemaakt in duitsland bij emsland frishgeflugelte .
Het vershil met de friki (kipfabriek in NL ) in nederland is dat ze in duitsland alleen witte kippen verwerken en in nederland bij de friki alle kippen aannemen (witte en zwarte ) , de witte kippen hebben van nature al meer vlees.
Het komt op een band voorbij in de fabriek en als bestelling lidl klaar is , word de sticker in de machine veranderd en gaan ze verder met bv AH en dan weer aldi enz , maar de kip blijft hetzelfde.
ik heb daar tot vorige week gewerkt .

Het verschil tussen AH en aldi en lidl kip is dus alleen de prijs in de winkel !

Een hengst die de tafel dekt is niet leuk !

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:22

Sannanasje schreef:
Girley_ schreef:
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met het vlees van Lidl? Dat is niet heel goedkoop (in vergelijking met kiloknallers) vind ik, en de kwaliteit vind ik ook niet verkeerd. Ik eet ook liever geen ladingen antibiotika enzo, dus ben eigenlijk wel benieuwd. Ik kijk af en toe eens bij de albert heyn of er vegetarische of bio vleesjes met 35% stickers zijn, en die vries ik dan in. Ideaal als je een klein budget hebt. Quellian jouw variant met spitskool klinkt lekker zeg! Ga ik volgende week ook proberen. Maak je die knoflookolie zelf?


Tegenwoordig zijn de regels zo streng dat er geen antibiotica meer in het vlees zit. Als een dier medicijnen krijgt mag het al niet meer voor consumptie geslacht worden.
Bij veel medicatie heb je ook wachttijd, dan mogen de dieren niet geslacht worden binnen een bepaald aantal dagen/weken na toedienen van de medicatie. Die tijd heeft het lichaam dan nodig om de 'troep' af te breken zeg maar.

Dat er in kiloknallers dus meer antibiotica zit is echt onzin. Wat overigens niet betekent dat ik de kiloknallers goedpraat, hoewel ik er erg blij mee ben dat ze er zijn, budgettechnisch gezien ;)

Maar is dit niet heel makkelijk te omzijlen? Bij paarden iig wel.

Girley, ik haal de olie altijd bij de Action (eigenlijk is het knoflook chili olie, ik vind het heerlijk!).

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:27

Biologisch vlees is vaak gewoon bullcrap, betekent enkel dat een dier geen antibiotica (en andere medicatie) mag krijgen - dus ook niet als het ziek is. Heb veel vrienden die werkzaam zijn als DA en die zijn juist tegen het consumeren van biologisch vlees omdat dergelijke dieren vaak helemaal geen fijner leven hebben dan een ´kiloknaller´ dier, en nee deze dierenartsen hebben daar geen belang bij. Dat wil niet zeggen dat kiloknallers geweldig zijn, maar zet wel een (enorme) kanttekening bij het kopje ´biologisch´.

Overigens koop ik zelf geregeld vlees op de boerderij waar mijn paard staat, daar hebben ze ook koeien en als er eentje geslacht wordt, wordt daar gehakt van gemaakt dat wordt verkocht. Dat zijn koeien die een goed leven hebben gehad en het vlees wordt voor een gangbare prijs verkocht.

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:31

Je kan heel erg goed nalezen wat biologisch is. Dus als je het echt belangrijk vind kan je het allemaal nalezen. Net als die sterren enzo.

saroanda

Berichten: 4129
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Oudewater

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:20

Zojuist de weekboodschappen bij de c1000 gedaan, voor 3 personen was ik 52 euro kwijt. Ik ben weer trots, aangezien we voorheen gerust 80-100 euro aan boodschappen deden.

Sven 26-05-2010 & Lars 10-11-2014

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:24

Wij hebben vorige week de boodschappen gehaald, 29,30 voor een hele week, voor 2 personen.
Daarvan ook een aantal spullen voor mijn baksel van gistermiddag (Rocky Road cake), daarvoor ook +- 5 euro uitgegeven, dus qua weekspullen waren we echt weinig kwijt :D .

Esmée 03-02-2015
Lauren 06-09-2017

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:25

Netjes saroanda !
Hier ook net naar aldi geweest, was 30euro kwijt. Moet morgen nog even naar plus of jumbo voor wat kleine dingetjes. Ben vandaag weer begonnen met kha dus eet nu nog meer groenten maar wel minder rijst/pasta enz.
So destino dat is echt weinig ! Nog veel voorraad ?

[o]

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:27

Ik moet vanavond weer ben ik bang........

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:27

Sannert, ja behoorlijk, had sowieso al het vlees nog liggen :j
En geen drinken nodig en maar 1 brood :) Dus dat scheelt best veel.

Had je groenten bij de aldi gehaald Sannert?

Esmée 03-02-2015
Lauren 06-09-2017

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:32

Ik had alleen broccoli, paprika en wortels meegenomen bij aldi. Bij de plus is de bloemkool in de aanbieding, en ik moest sugar snaps hebben die hadden ze niet.
Dat scheelt inderdaad geen drinken. En voorraad is ook handig ! Scheelt enorm !

[o]

_Prisca_

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: Schijndel

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:39

Zo ook weekboodschappen gehaald! Was 34 euro kwijt! En dan heb ik nog voor m'n vriend 4 x Mona toetjes gehaald omdat hij die zo lekker vind! En die vleestas van 10 euro! Hoppaaa! Daar word ik blij van! Ga vrijdag alleen nog even wat chips kopen voor het weekend ( als ik t nu haal is het morgen op door vriendlief) haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy_leftover, belle_boef, Brandje_04, djodjodjo, Geodeo, Happyhealthy, lennie, NadjaNadja, Roosch en 14 bezoekers