Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
carmenbrum

Berichten: 1084
Geregistreerd: 07-03-11
Woonplaats: Twente

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:14

Mijn shet is echt al een beertje met een megavacht :+

Geronimo - drs L1+2 spr B+5 sgw B+2 verkocht


Klimop

Berichten: 886
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:36

Hier nog eentje.. Ontplofte teddy-shet :=

_aapjex
Berichten: 586
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:50

ja die van mij ook ahaha wel schattig

'paarden kijken niet naar uiterlijk, the love you fore who you are~that makes horses the best

just_kiki

Berichten: 6810
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:13

mijn shetlander (moest vanwege medice redenen geschoren worden)
staat onder een 150 grams deken, en heeft het daar lekker onder.

Ik heb nog een 200 grams met (losse) hals klaar liggen.
maar die gaat nu zeker nog niet op.

me paard (scheer ik elk jaar) staat nogsteeds onder 0 grams regendeken, en dat houd ik zo tot dat ik der scheer :j

Casarell

Berichten: 9601
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:32

Die van mij staat nog steeds onder een ongevoerde regendeken..
Had er vandaag een 100 grams deken onder gegooid, maar hij vond dat toch te warm... :o
Dus dan toch maar onder alleen die regendeken gehouden en wachten tot zijn haren lang genoeg zijn om te scheren..

Polderpaard

Berichten: 325
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:45

Vandaag mijn paard noodgedwongen onder zijn nieuwe 200 grams deken gezet, omdat zijn regendeken met fleece gescheurd is :( Hij heeft hem net drie weken of zo op, grrrr. Er zit aan weerszijden een scheur bij het punt waar de buiksingel aan de deken genaaid is. Ik ga er morgen meteen mee terug naar de winkel om hem te ruilen :\ "Gelukkig" was het ook echt koud hier vandaag en het tochtte nogal op stal, dus hij zal het niet al te warm hebben hopelijk. Als ik een nieuwe heb, gaat de gevoerde regendeken weer op!

cherish

Berichten: 1550
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:57

Paardje vandaag voor het verwachte herfstweer ongevoerd regendekentje op gedaan, kom ik later kijken, zeiknat van het zweet! Dus goed uitgestapt en weer af gedaan.
Iemand idee wanneer er nu mee te starten? Of pas als ik dekenmodel geschoren heb? (Wil ik al binnenkort doen omdat ze erge beer wordt en moeilijk droog te stappen is)

Oh zooo moeilijk altijd met dekens en scheren! Lig er altijd nachten van wakker wat t beste is voor paardlief

Living the dream

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:11

@ Nellekelover; Als een Shet flink in training staat zou ik hem scheren en een deken op doen. Vacht wordt toch wel aangemaakt, dat heeft echt niet met wel of geen deken te maken. Die vacht van een Shet is zo dicht dat ze met 16 graden overdag en een 200 grams deken echt gaan zweten en zich mogelijk niet fijn gaan voelen. Veel te warm. Krijgen ze ook nog eens luizen... Als je niet veel traint gewoon op laten drogen op stal met een wollen dekentje en weer zonder dek droog de wei in.

Bij veel regen en temperaturen onder de 7 graden zou je misschien een regendeken op kunnen leggen maar meer dan 50 a 100 gram met een shetlandvacht zou ik niet aan durven. Je haalt de natuurlijke weerstand zo wel weg en shetjes hebben het al snel te warm.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:42

Mijn paard heeft nu gewoon al een dikke vacht! Heeft ze nog nooit gehad, zelfs in de winter heeft ze niet zo'n dikke vacht als nu. Baal wel, want vind het persoonlijk nog te warm om een dikkere deken op de doen. Scheren is een optie, maar nu echt nog niet.

Zal denk ik wel door haar leeftijd komen, ze is nu 20.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

miss_kippie

Berichten: 2122
Geregistreerd: 21-07-07
Woonplaats: katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:52

net een Rhino Plus turnout heavy bij divoza besteld ging 65 euro vanaf actie dierendag morgen. :D

Er bestaan geen slechte paarden, alleen slechte ruiters

Een goede ruiter hoort zijn paard praten, een uitstekende ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren, maar een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:58

cherish schreef:
Paardje vandaag voor het verwachte herfstweer ongevoerd regendekentje op gedaan, kom ik later kijken, zeiknat van het zweet! Dus goed uitgestapt en weer af gedaan.
Iemand idee wanneer er nu mee te starten? Of pas als ik dekenmodel geschoren heb? (Wil ik al binnenkort doen omdat ze erge beer wordt en moeilijk droog te stappen is)

Oh zooo moeilijk altijd met dekens en scheren! Lig er altijd nachten van wakker wat t beste is voor paardlief


Het is ook nog best warm met 16 graden. Zeker als de wind weg valt en de zon gaat schijnen. Misschien gewoon wachten met dek tot je paard geschoren is?

cherish

Berichten: 1550
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Australie

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:02

Ja idd is ook nog best warm.
Arm kind!
Ja denk dan binnenkort scheren en als temperaturen nog even zo blijven starten met de regendeken en later pas dikkere

Living the dream

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:05

Onze paarden staan nu al met deken om hoor.
Dat doen we zodat ze niet heel dik in hun vacht komen te zitten.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

Gitana

Berichten: 2707
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:08

Mijn merrie had ik laatst een ongevoerde regendeken opgedaan, want het werd wat slecht weer.
'S avonds stond ze helemaal te zweten omdat ze het zoo warm had met dat ding op.
Dus ik heb sinds toen haar deken afgelaten, zelfs vandaag :+

Nog meer die het zo doen?

miss_kippie

Berichten: 2122
Geregistreerd: 21-07-07
Woonplaats: katwijk aan zee

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:14

ik had mijn shet ook zonder gezet omdat ze ging zweten. maar inmiddels geschoren en nu dus 150 grams op.

Er bestaan geen slechte paarden, alleen slechte ruiters

Een goede ruiter hoort zijn paard praten, een uitstekende ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren, maar een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:14

miss_kippie schreef:
net een Rhino Plus turnout heavy bij divoza besteld ging 65 euro vanaf actie dierendag morgen. :D


Ik ga ook even kijken! Heb nog een cadeaubon gehad van Divoza voor mijn verjaardag vorige week. (niet veel, maar beter dan niets. :)) )

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

miss_kippie

Berichten: 2122
Geregistreerd: 21-07-07
Woonplaats: katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:19

ik had nou die deken voor 153 euro. normaal is hij 219 euro dus dat is leuk shoppen. :D

Er bestaan geen slechte paarden, alleen slechte ruiters

Een goede ruiter hoort zijn paard praten, een uitstekende ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren, maar een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen

xDeena_

Berichten: 1855
Geregistreerd: 28-01-10
Woonplaats: Almere

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:23

Mijn verzorgpaardje staat sinds deze week onder een dekentje, tis een haflingertje van 24. Sober ras zou je zeggen, normaal stond ze ook zonder deken, maar vorig jaar is ze in de winterperiode enorm vermagerd en dit jaar gaat ze dus onder een dekentje.. Hopelijk gaat het nu wel goed, ben er zelf wel blij mee !

Casper ♡
Daiske ♡
Bobbi ♡

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:27

ik heb een 150 + hals erop liggen op mijn geschoren pony, voelt er warm onder dus zal wel goed zitten :)

tinekeubels
Berichten: 39
Geregistreerd: 20-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:28

mijn haf staat nu een 2 week met een deken , anders krijgt ze last van regenschurft..

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:58

Hier sinds gister onder 200 grams. Eerst heel de dag mee geweest op de trailer met fleece op. Toen ik thuis kwam rond 5 uur stond hij al met zijn vacht op. Toen ik hem 's avonds ging poetsen ook. Dus toen van regendeken naar 200 grams gegaan en hij staat weer heerlijk met zijn vacht gewoon, mooi glimmend op stal.
Hebben meerdere paarden daar last van, als ze de vacht opzetten, dat ze gelijk zo dof worden.....

Toran Z (Toronto V X Democraat)

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:58

miss_kippie schreef:
ik had nou die deken voor 153 euro. normaal is hij 219 euro dus dat is leuk shoppen. :D


Die code werkt niet bij mij, of is de prijs er al af.... :+ :o

Oh laat maar, werkt alleen bij dekens die niet in de uitverkoop zijn. :))

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:01

De divoza is echt loei duur met dekens.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:01

Eentje staat zonder de deken. Mijn jonge merrie staat onder een 200grams regendeken. Dag en nacht buiten met stal. Hier doet ze het goed mee. De ongevoerde regendeken werd wat te fris voor haar.

R0oszs
Berichten: 2762
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:06

mijn paarden staan onder 100gr en de pony onder een 0gr regendeken.
Ze worden binnen nu en 3 weken geschoren en dan ligt het aan het weer wat ik erop gooi maar ik denk 200gr


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 5 bezoekers