Waar hebben jullie jullie paard/pony gekocht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Waar hebben jullie jullie paard/pony gekocht?

handelstal/manege ect.
25 (28%)
via advertenties
28 (31%)
van kennisen/vrienden
14 (15%)
fokker
21 (23%)

Totaal aantal stemmen: 88



Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Waar hebben jullie jullie paard/pony gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-02 15:00

En welke ervaringen hebben jullie met het kopen van jullie paard/pony, en waarom juist die keuze?
Laatst bijgewerkt door Princess op 29-08-02 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt


Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 15:03

Levi heb ik gekocht via een advertentie op Marktplaats.nl
Ben wezen kijken, de volgende keer dat we gingen een veearts hem klinisch laten keuren en toen hij goedgekeurt was meteen meegenomen naar huis.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 15:04

Isabeau heb ik bij een hobby-fokker gekocht. Via via gehoord dat hij shetlanders verkocht. Isabeau heb ik groen van het land geplukt en ik ben errug blij met haar!

Fleur heb ik via een advertentie op inet van een particulier gekocht! Is ook super gegaan. Eigenaar (en ik ook!) wilde een proeftijd. Ik kwam, vond Fleur leuk, heb haar meegenomen en een maand later is de eigenaar komen kijken. Die was blij / tevreden met wat ze zag en ik was (ben) ook blij met Fleur en zo mocht ze blijven. Toen heb ik haar pas betaald!

De laatste is een perfectie manier, kan de 'oude eigenaar' de pony terughalen en jij hebt garantie dat ze terug kan. Helaas gebeurt dat niet zo veel zo.
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 29-08-02 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 15:08

Ik had Robin particulier gekocht, en Riona was van mn staleigenaar dus dat was neit zo moeilijk! Haha! (ze stond ook al 3 jaar bij ons op stal) en Camilla heb ik van een handelaar uit Apeldoorn. Niet betrouwbaar (hebben we wel gemerkt Boos! ) maar we hebben haar laten keuren en ze werd goedgekeurd, en het is gewoon een super pony! Superder dan dat die handelaar ooit had kunnen weten. Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 15:22

Ik heb Barley bij de fokker gekocht. Die optie staat er niet bij dus ik stem maar niet

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 15:28

Barbiano, Despiërto, Cartuja allemaal bij een fokker/handelsstal. Enterado toendertijd in Spanje bij een show/handelsstal.

Willem bij een particulier en Camelot bij een vriendin.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:09

Advertentie bij de NCB, bleek uit onze kring te komen. Zelfs uit onze gemeente, maar jah.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:13

Bij een handelsstal maar via een kennis die hem had aanbevolen. Dat gaf wat extra vertrouwen in de handelaar omdat het zijn kennis en buurman was.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:16

Ik had een advertentie gezet op adverteergratis.nl en toen kreeg ik een mailtje van de toenmalige eigenaar van Ivanka *LOL*

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:24

Onze eerste Wels B merrie Home T Ranch Columbine hebben we bij haar fokker in Geulle gekocht. Later kochten we hier nog meerdere fokprodukten. De rest van onze B merrie zijn allemaal gekocht op de CAROLINAS STUD in Engeland.
Ook onze Atjes komen uit Engeland , de meeste van de SUNWILLOW STUD en deCOTEBROOK STUD

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:35

Kaminka bij een handelaar (Cees Klaver in Schoorl), Soliste van een kennis en Toon van een handelende ex-manegehouder.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:37

Handelaar Bloos Ja, ik weet het.. Dom..
Dat was het ook, ze scheen een momenteel L Dressuur te lopen, en springen was niet d´r sterkste kant. Ze zou een jaar of 5 zijn, en wel NRPS papieren hebben, maar die waren verbrand.. Jeh, right. L Dressuur heeft ze nooit gelopen (ze snapt het gewoon simpelweg niet, zelfs een binnenbeen is acabadabra, en d´r bouw en bespiering toen deed dat ook niet geloven), springen was ze een kei in, 1,50 hebben we ooit genomen. Het is een volle Draver, dus NRPS papieren zal ze niet hebben. Ze was toen inmiddels al een jaar of 8..
Was in Asten-Ommel, bij Piet(er?) Martens, bij Ponyfarm De Ombos. Hij had ooit MS of polio of iets dergelijks gehad.

Maar goed, ondanks dat ze iets heel anders scheen te zijn, ben ik geweldig blij met ´r. Ze is uitstekend geschikt voor hetgene waar ik helemaal gek voor ben, waar we ons allebei voor geven, Endurance. En ze gaat nóóít meer weg +:+

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:42

Via advertentie / particulier. Het voordeel van een particulier vind ik dat hij van te voren al veel over het paard vertellen kan. Handelaren weten er vaak weinig van af en hebben zoiets van : probeer maar. En dan kun je de meest gekke knollen tegenkomen. Via kennissen zou ik ook wel willen, maar dat is in de driekwart jaar dat we zochten 1x voorgekomen. En dat was niet het paard wat we zochten. Daarnaast vind ik het nieuwe medium, internet, toch wel sterk in opkomst. Dagelijks worden er via het inet tientallen paarden te koop aangeboden. Je hoeft niet te wachten tot de volgende hoefslag over een maand. En het voordeel is ook dat je er foto's bij kunt plaatsen.

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:46

Ik heb Imposante via een advertentie bij een soort trainingstal gekocht...

Play Like A Man, Win Like A Woman!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:51

Fabienne komt van een handelaar in Brabant, maar omdat zij toendertijd pas twee-en-een-half was, kon er natuurlijk nog niet veel aan verpest zijn Lachen. Wel heb ik een paardenkenner meegenomen en haar ook laten keuren voordat de koop doorging. Inmiddels heb ik haar bijna 13 jaar!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:54

op int.stond een advertentie,we hebben tim bij de fokker vandaan,en hij is precies zoals de man vertelde!hij vertelde ook over andere kopers,en dat die foto's stuurden over hoe het met hun paard ging etc.dat vond de fokker erg leuk,dus dan doen wij dat ook maar:))echt,als ik ooit(als deze de top heeft bereikt)nog een paardje koop,dan liefst weer bij de fokker vandaan,wel een serieuze fokker,niet 1 die 10 paarden in een donker kot van 4 bij 4 heeft staan!:(

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 17:11

Ik heb mijn paarden zowel van handelaar, fokker als particulier.
Mijn ervaring is dat je vooral bij particulieren moet opletten, dat zijn mensen die zelden tot nooit een paard verkopen en dus ook niet hun 'reputatie' hoog hoeven te houden. Zij vinden alles best zolang ze maar van hun paard af zijn.

Dit gaat gelukkig voor de meeste niet op, maar je hebt er af en toe echt heeeel verkeerde tussenzitten!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 17:16

ik heb eerst allemaal advertenties uit de Vondst bekeken, maar oook een aantal viavia gehoort...
me vader had het op zijn werk tegen een klant over het op zoek zijn, en die klant is goede vrienden van de ouwe eigenaar van Toscar!
Zijn ouwe eigenaar bleek ook klant te zijn... dus me vader hem gebelt en we konden komen en kijken, en meteen gekocht.
De volgende dag kwam hij al, en tijdje later laten keuren

Maar de eigenaar had hem eigenlijk nog niet echt te koop, zat nog te twijfelen... en heeft er best wel spijt van gehad,.. mocht hij niet bevallen, kon hij altijd terug!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 17:17

Zou je misschien fokker willen bijvoegen?!!?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 17:57

ja precies ik heb Jamy ook van een fokker

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 18:55

Mijn eerste pony op de markt gekocht. Fijne pony geen problemen mee gehad.

Een ander paard via een kennis bij een duitse handelaar gekocht, ook nooit geen problemen mee gehad.

Mijn laatste paard ook via een handelaar, ging ook perfect.

Een a-welshje via internet gekocht van een particulier.
Onze 2e a-welsh via een fokker/handelaar
en onze 3e a-welsh bij diezelfde fokker/handelaar.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

xMandyx

Berichten: 62
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 18:57

Ik heb Jordy gekocht van kennissen. Ik heb de hele geboorte meegemaakt, meegeholpen bij het opvoeden... maar nooit met het idee dat hij ooit van mij zou worden... tot hij ineens bij ons in de stal stond.. Haha! ze hadden achter mn rug om alles geregeld, ik wist van niks! Moet je je voorstellen hoe blij ik was Haha!

Lovers Jordy Lovers Rik Lovers

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 19:01

Mikado heb ik van een particulier gekocht. Was wel via een handelaar die we goed kenden, die had hem toentertijd aan die mensen verkocht. Mensen hadden m een jaar gehad en toen kwamen ze erachter dat ze er toch niks mee wouden doen Verward
Maar dus via-via handelaar zeg maar Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 19:48

Early heb ik van een New Forest + Shetland fokker vandaan. Ik zag een advertentie in de krant dat ze New Forest pony's te koop haden en gingen we kijken en toen zagen we Early!
Furie heb ik uit een advertentie. Was gewoon iemand die een paar paardjes had maar geen tijd meer had voor deze lief shet en dus te koop haden staan.
Beer was van een vriendin van me en die wou hem niet meer omdat ze een nieuwe pony kreeg en toen kochten wij hem omdat ik toen een lange tijd geen pony had om te rijden.
Melano heb ik van internet een advertentie. Dat is ook van een New Forest + mini appaloosa fokker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 19:51

Bij een handelstal, maar het was wel een kennis van me.
Ik reed in die tijd voor hem.

Help, wat moet ik nu invullen Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers