Creatief je eigen meubels maken?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Steentje
Berichten: 4543
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-12 11:20

Ik zag dat er al een topic was over meubels pimpen, maar dat sluit niet echt aan bij wat ik bedoel.

Ik hou er van om met weinig geld mooie meubeltjes en accessoires te maken en mijn hoofd zit constant tjokvol ideeën. Ik vraag me af of er mensen zijn die ook een deel van hun interieur zelf knutselen met een beperkt budget? Ik heb zelf een document met creatieve tips en ideeën op mijn laptop staan, die ik op woonblogs en woontijdschriften verzamel.

Er staan nu een aantal relatief makkelijke projectjes op de planning. Zo wil ik van een houten pallet een salontafeltje gaan maken. Ik wacht op een doos met 'vintage fur scraps' en ik wil de pallet beplakken met deze kliekjes en tot slot wieltjes eronder schroeven. Van oude fruitkistjes wil ik twee verrijdbare nachtkastjes gaan maken, door er ook wieltjes onder te schroeven. Van een droge boomstam wil ik een bijzettafeltje gaan maken. Van oude pallets en sloophout wil ik een hoofdeinde voor mijn boxspring gaan knutselen en ik wil een canvasdoek met bontgekleurde en gesmolten waskrijtjes maken.

Hebben jullie al projectjes geknutseld? Of in de planning staan?

,


imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:49

Ik ben nog op zoek naar een manier om low-low-low-low-budget tuinmeubels te maken.. Zit te denken aan iets met pallets, aangezien we die thuis zat hebben liggen :P

*gaat nu 'ns googlen*

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:57

ik ben een kastje aan het ontwerpen voor tegen de muur van de trapkast...
dat word wle gewoon timmerpanelen van de bouwmarkt, die beits ik dan in de kleur van de vitrinekast
de deurtjes worden fotolijstjes , maar zit nu te prakkezeren hoe ik een praktische secretaire in elkaar gezet krijg..
want wil eigenlijk de standaard administratie ook gewoon beneden kunnen doen zonder daar de eettafel voor te moeten gebruiken. Dus ipv kastje dan maar secretaire maken

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 00:26

imd schreef:
Ik ben nog op zoek naar een manier om low-low-low-low-budget tuinmeubels te maken.. Zit te denken aan iets met pallets, aangezien we die thuis zat hebben liggen :P

*gaat nu 'ns googlen*


Terug vind post.
Heb heel veel pallet meubel foto's verzameld op mijn laptop, zal ze morgen posten.

Mama van Gwen, Ruby en Jade <3
75% korting op Zalando producten *KLIK*

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 03:46

Oh, ik vind dat altijd zo knap als mensen kunnen maken wat ze bedenken. Ik kom dan altijd weer die ene schroevendraaier of dat boortje tekort...

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 07:37

Wij hebben thuis een uitgebreid assortiment aan gereedschap gelukkig :P

Raponsje, ik ben benieuwd! :)


Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:56

Wat denken jullie?

2 tegen elkaar aan de muur op de open stukken een stuk hout timmeren, krijtbord verf er op en als kruiden rekje / boodschappen lijstje in de keuken?

Afbeelding

Mama van Gwen, Ruby en Jade <3
75% korting op Zalando producten *KLIK*

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:21

Wat een leuk topic. Ik ben een eigen kast aan het maken van fruitkisten, 3 zelfs, 1 voor woonkamer, 1 voor slaapkamer 1 voor badkamer. :') Allemaal andere kasten. :j

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:


Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:45

Ik wil heel graag die "wood log" wand in ons nieuwe huis maar ik weet niet hoe het bij de rest van onze meubels / kleuren keuzes gaat staan.

We twijfelen heel erg tussen een zwarte of donkerbruine houten vloer
en tussen zwart houten of donkerbruin houten meubels.

Ik denk dat zwarte meubels en zwarte vloer niet mooi is met een bruine wand / kistjes.

Mama van Gwen, Ruby en Jade <3
75% korting op Zalando producten *KLIK*

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:31

Raponsje, ik snap niet helemaal hoe je dat voor je ziet met die twee pallets naast elkaar aan de muur.

Ik zou persoonlijk voor donkerbruin gaan, maar vooral omdat ik dat mooier vind :P Doet me denken, moet ook even kistjes zien te fixen idd.

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:02

imd schreef:
Raponsje, ik snap niet helemaal hoe je dat voor je ziet met die twee pallets naast elkaar aan de muur.

Ik zou persoonlijk voor donkerbruin gaan, maar vooral omdat ik dat mooier vind :P Doet me denken, moet ook even kistjes zien te fixen idd.


Zoals het nu op die foto is heb je 2 plankjes en daar tussen heb je de verticale planken met gaten er tussen.
Als je over die verticale planken een plank timmert met schoolbord krijt er op zou het er volgens mij best gezellig uit zien.

Mama van Gwen, Ruby en Jade <3
75% korting op Zalando producten *KLIK*

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:03

Ohzo! Ja dat zou erg leuk staan denk ik! En krijtbord is altijd leuk :j

Steentje
Berichten: 4543
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Re: Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-12 09:20

Wauw, van die foto's die Raponsje post, krijg ik meteen weer inspiratie! Mooie projecten zitten er tussen. :j Vooral die tweede afbeelding vind ik echt geweldig. Maar daar heb je wel bizar veel houtblokken voor nodig, geloof ik.. En hoe bevestig je die aan de muur?

,

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Re: Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:24

Zo ik schrijf me in. Of ik er allemaal uberhaupt ooit aan toe kom weet ik niet. Maar vind het heerlijk om te zien en ook mooi vaak.
Enneh imd...prijs je maar gelukkig als je er zo veel hebt liggen :0

It takes two people to lie ~ One to lie, and one to listen.
D6 Grab your crucifix P8 Better stay up late S10 Never sleep again
Kip Paard, het meest veelzijdige stukje vlees!
Met kouwe tenen in je kist liggen kan zo gebeurd zijn. Dus ik heb maar dure "schoentje" gekocht. - Sjoek

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:25

Wat een leuk topic dit! :D Komen leuke dingen voorbij!
Ik ga dit even volgen, wie weet kom op ik nog op leuke ideeën :)

Twee zielen - Éen gedachte. Klik! *-:)
© Mijn hobby zit tussen mijn benen!

Feeling down? Saddle up! Two legs move our body, four legs move our soul
"Before you ask "What type of person could work at a slaughterhouse?", ask yourself what type of person keeps them employed."

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:42

Raponsje, ik heb ook nog wat pallet projecten liggen! :))
Alleen zijn het nu nog gewone pallets bij mijn ouders, ben er nog niet mee begonnen.
Behalve de 3 pallet projecten (oa buitentafel) ben ik bezig met 3 kasten, 2 wat kleinere 1 hele grote.
Een salontafel en thee-kastje moeten nog geschuurd en geschilderd.
Moet nog steigerhout kopen en daar op een of andere manier een soort 'wandje' op een muur mee te gaan maken waar ik mijn kapstokhaken aan ga hangen. :j
En ik moet eventjes geld krijgen, dan kan ik wat bestellingen plaatsen op oa een mooi antiek badkamerkastje! :D

Wat hebben jullie allemaal in de planning? :)

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:


Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:43

Oh en ik wil nog allemaal decoratie maken van allerlei spullen, oa voor buiten en de kerst.

Zal ff wat van mijn inspiratieplaatjes laten zien! :P

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:


Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:47

Steentje schreef:
Er staan nu een aantal relatief makkelijke projectjes op de planning. Zo wil ik van een houten pallet een salontafeltje gaan maken. Ik wacht op een doos met 'vintage fur scraps' Wat zijn dat?

en ik wil de pallet beplakken met deze kliekjes en tot slot wieltjes eronder schroeven.
Van oude fruitkistjes wil ik twee verrijdbare nachtkastjes gaan maken, door er ook wieltjes onder te schroeven.
Leuk, ik ben met meerdere veilingkist-projecten bezig. Heb er nu 12 staan, maar pas 4 helemaal geschuurd! :oo
Van een droge boomstam wil ik een bijzettafeltje gaan maken.
Leuk! Heb ik net gedaan, had wieltjes voor eronder gekocht maar niet eronder gedaan want mijn stammetje was lang en smal en dan leek dat niet mooi. Ooit wil ik een hele grote, dikke eikenstam als salontafel, of 2 daarvan. Zoals ik geloof Dems op Bokt...

Van oude pallets en sloophout wil ik een hoofdeinde voor mijn boxspring gaan knutselen en ik wil een canvasdoek met bontgekleurde en gesmolten waskrijtjes maken.

Hebben jullie al projectjes geknutseld? Of in de planning staan?

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:


Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:48

Hallo,

Heerlijk als mensen zo lekker creatief zijn met de spullen ide ze al hebben liggen (of doorgaans weggooien :P)

wij hebben thuis in de garage 5 aardappelkistjes op elkaar gestapeld voor de werkschoenen, stal schoen, laarzen etc.

ook hebben we er op de overloop 3 hangen als boekenkast :D gelukkig komen we om in die dingen haha

sSanne
Berichten: 128
Geregistreerd: 19-11-06
Woonplaats: Borkel & Schaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:52

Stipje!
Ik ga begin 2013 samenwonen en ik wil niet zo´n "meubelzaak interieur" dus wat inspiratie is nooit weg!

** Gumps Hurricane BB **

GQMMS
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:59

Wauw wat zijn jullie allemaal creatief!
Ik ga dit topic eens meelezen en kijken. Inspiratie opdoen voor als ik eens uit huis ga!

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:05

Steentje: die houtblokken zijn gewoon gestapeld denk ik.

Mama van Gwen, Ruby en Jade <3
75% korting op Zalando producten *KLIK*

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:11


Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Creatief je eigen meubels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:20

Apart Toad, zijn best veel mensen mee bezig. IIG zocht ik nog leuke nachtkastjes die ik ZELF kan maken van bijv. steigerhout, dankzij jouw topic mooie modellen gevonden, maak denk ik 2 verschillende. :))

Je hebt voor 70€ hout gekocht zei je, hoe veel heb je dan? :o

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:


Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jatoby en 24 bezoekers