4 dikke benen*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

4 dikke benen*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-02 00:17

Mijn vriendin heeft een 2 jarige merrie die vanaf vandaag met 4 hele dikke benen staat. Het is zondag begonnen met 1 been en er is elke dag een beentje bij gekomen.

De dierenarts is geweest en denkt aan een ontsteking, van een wondje ofzo. Vriendin heeft alle benen nagekeken en kan niks vinden.

Ben benieuwd of iemand hier wel eens van gehoord heeft, want ik vind het erg raar dat alle 4 haar benen zo dik zijn. Dierenarts heeft ontstekingsremmer gegeven en zegt dat het over ongeveer 4 dagen over moet zijn.

Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag !


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 02:11

Joh! Zou ik hetzelfde paard kennen? Shiny?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 05:46

Mijn paard had het aan de achterbenen. Aan 1 been een wondje en opgelopen been, de volgende dag was het andere achterbeen ook dik. Hij heeft geen ontstekingsremmers gehad, alleen stappen en afspuiten. Na een dag of 5 was het helemaal weg.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 08:05

Tja, het is weer virusjes tijd.
De twee jarige bij ons op stal had ook mega dikke benen, en koorts.
Inmidels via dierenarts ontstekingsremmer en koortverlagend middel gehad, en ze knapt nu weer hard op.
Ze is de enige op stal die last heeft, maar ja het jonge spul is ook erg vatbaar.
Moet de kinderziektes nog doorstaan zeg maar. Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 13:16

Het kan inderdaad een virusje zijn, daar houden ze ook vocht van vast. Ook kan ze misschien een teveel aan eiwitten hebben?? Loopt ze de hele dag in het land en heeft ze geen eiwitbultjes op de hals??

Als ze verhoging heeft dan is t hoogstwaarschijnlijk een virusje, nu maar hopen dat het geen schadelijke is..

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-02 14:14

Citaat:
Joh! Zou ik hetzelfde paard kennen? Shiny?


Joh, Xono ik zou het niet weten. Haha! Ja hoor het is idd Shiney. Heb aan Yvon beloofd dat ik het eens aan deskundige mensen voor zou leggen. En ik geloof naar alles wat ik zo gelezen heb dat ze zich geen zorgen hoeft te maken.

Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag !

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-02 23:32

Het gaat gelukkig wat beter, benen zijn iets minder dun en ze huppelt weer vrolijk door de bak. Waarschijnlijk voor niets zorgen gemaakt.

Waarschijnlijk te snel bezorgd...

Wel fijn dat we ons door jullie ervaringen ietsje minder bezorgd gingen maken.

Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag !

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 02:05

Ik hoorde het van Yvon Lachen Voorbenen zijn alweer redelijk normaal, en ze heeft al weer vrolijk in de roundpenn gehuppeld!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 22:42

Raar hoor.. Ik kan je nog wel een tip geven die over het algemeen wel helpt tegen dikke benen: insmeren met cooling gel als ze warm zijn.. Vaak wil dat wel helpen om de zwelling eruit te halen.

Overigens: ik heb ook goeie ervaringen met groene leem.. Dat wil ook nog wel eens helpen om de zwelling eruit te krijgen.. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar wilde het toch ff zeggen Haha!

Succes met d'r.. Haha!

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 22:15

Bedankt voor je tips. Groene leem schijnt wel voor meer dingen goed te zijn geloof ik.
Ik heb het zelf nog nooit gebruikt.

Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag !

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 13:29

het zou kunnen het wondje hoeft maar 1 mm te zijn, wat ook kan zijn te veel eiwitten dat vind ik persoonlijk logischer klinken omdat het 4 benen zijn, heeft het paard verhoging? gr shaneen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Dartel, IASCrawler, LiannePuthzy en 70 bezoekers