ik bouw een muur op

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

ik bouw een muur op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 19:52

Ik heb zelf een probleem Haha!
Als ik wil wijken (met welk paard dan ook) ga ik op het verkeerde been zitten.
Als ik bijv wil wijken voor het rechterbeen, ga ik op links zitten, waardoor ik voor dat paard dus een muur opbouw, waar ie niet overheen kan. Ik probeer er erg op te letten, maar heb het nadeel dat ik zelf een beetje scheef in mijn heupen ben, zo is lichtrijden op de rechterhand (dacht ik, of was het nou links Haha!) ook nog steeds een beetje moeilijk. Heb het bij beide handen.
Iemand tips?


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:39

Ik begrijp het niet helemaal. Als je voor je rechterbeen wilt wijken, dan is het goed om je linker zitbeen knobbel iets meer te belasten.

Bedoel je dat je teveel naar links zit of bedoel je dat je naar rechts wilt zitten?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 01:24

Volgens mij bedoelt stef iets meer dat ze misschien het paard tegenwerkt in wat ze wil dat hij doet. Stef, dat doet het grootste gedeelte van de paardrijdende mensheid. Jouw voordeel is dat je je er bewust van bent en dus kun je er mee aan de slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 06:51

Het belangrijkste is dat je pas gaat wijken wanneer jij en j pony daar ook werkelijk aan toe zijn. Dat doe je wanneer je pony netjes tussen 2 teugels rechtgericht kan blijven. \Daarvoor is eht ook noodzakelijk dat je zelf recht op je paard blijft zitten.
Wijken oefen je eerst met een paar pasje volte openen. Eigenlijk hoef je daar helemaal niet zo veel anders voor te gaan zitten. Je pony moet eerst leren te reageren op eenzijdige kuitdruk. Als dat lukt kun je de oefeninge later gaan uitbouwen en verfijnen.
Zorg eerst dat je basis goed in orde is, je zult zien dat dergelijke oefeningen als wijken dan ook niet zo veel problemen mer geven.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-02 07:48

het ligt niet aan de pony, als ik bijv op said-jah zit, is M2 geweest, loopt gewoon helemaal netjes zoals het hoort, de knoppen zitten erop.
ik doe het dus puur zelf fout

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 07:57

Probeer goed te kijken waar je heen gaat, wil je bijv. wijken richting K, kijk dan goed naar deze letter, hierdoor draai je iets in de bovenlichaam waardoor het bijna onmogelijk is om je gewicht teveel naar die kant te gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 12:47

stef schreef:
het ligt niet aan de pony, als ik bijv op said-jah zit, is M2 geweest, loopt gewoon helemaal netjes zoals het hoort, de knoppen zitten erop.
ik doe het dus puur zelf fout


Precies en jij moet zelf die basis ook onder de knie hebben. Netjes recht zitten, gelijke druk op beide teugels, een onafhankelijke zit en een fijne mototriek om je paard daar in te kunnen corrigeren.
Paardrijden is in theorie zo makkelijk maar de uitvoering....... pffffff, dat valt nog niet mee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 14:39

Kwestie van goede instructie, die krijgt het je echt wel goed aangeleerd hoor.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 15:28

nou bij stef is het helemaal niet zozeer een basis probleem
het probleem is dat stef een beetje scheef is gebouwd(sorry stef)
ik denk dat je je instructrice moet vragen of zij manieren weet hoe je dit op kunt lossen ik bedoel die ziet jou ook rijden en weet misschien ook oefeningen waardoor jij wel de goede kant op gaat zitten (weet even niet hoe ik het anders moet zeggen)
misschien eens kontakt met een fysio??(weet niet in heoverre je daar al mee bezig bent gewqeest )

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers