wanneer een hoedje??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

wanneer een hoedje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 18:48

hallo, Haha!

ik weet (tot nu toe) dat je bij de pony's vanaf het Z met een hoedje mag rijden en bij de paarden al vanaf de B.
ik rijd op een pony en word dalijk in oktober 18 dus moet vanaf januari bij de paarden starten met die pony dus, nu is mijn vraag: ik rijd in de L1, mag je dan gelijk met een hoedje rijden als ik bij de paarden start, of zijn de regels veranderd (of gaan ze veranderen) dat je bij de paarden ook pas vanaf een bepaalde klasse met een hoedje mag rijden?

groetjes daniella Party!!
Laatst bijgewerkt door blondiedaan op 31-08-02 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 18:51

Kijk eens met de zoekfunctie, dit onderwerp is al vaak aan de orde geweest!

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 19:56

bij de paarden vanaf de M.
Maar ik ben ouderwets en vindt dat je vanaf Z pas met hoedje kan/mag rijden.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 21:40

m2 ff voor de duidelijk heid

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 21:40

thea schreef:
bij de paarden vanaf de M.
Maar ik ben ouderwets en vindt dat je vanaf Z pas met hoedje kan/mag rijden.


volgens mij al vandaf in de B hoor, of het moet sinds kort gewijzigd zijn Verward

Ik rij vanaf de LII met een hoedje, maar het maakt mij allemaal nie uit, cap of hoedje op, als ik maar iets op me koppie heb Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:12

bij de paarden idd al in het B, en ik ben ook nog van de generatie die vindt dat je pas in het Z met hoedje rijdt. Verder gebruik de zoekfunctie maar.

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 22:15

marloezzke schreef:
m2 ff voor de duidelijk heid



ja maar waarom zie ik op wedstijden dat mensen in de B paarden al met een hoedje rijden dan?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:16

blondiedaan"]
[quote="marloezzke schreef:
m2 ff voor de duidelijk heid



ja maar waarom zie ik op wedstijden dat mensen in de B paarden al met een hoedje rijden dan?
[/quote]
omdat dat dus officieel mag, persoonlijk vind ik het niets.

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 22:20

o ja maar je mag dus in de B al met een hoedje rijden?? want ik zou het zonde vinden als ik een hoedje koop en mag hem dan n nog niet op?? ik start in jan L1 of dan inmiddels L2

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 22:23

veranderen niet de regels per januari 2003? weet iemand dat? dus uit deze verhalen is het officieel eigenlijk pas vanaf het M,maar vanaf de B is het ook wel toegestaan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:29

Ik hou er persoonlijk ook niet van om al eerder met een hoedje te gaan rijden dan in de klasse Z.
Maar 4 maanden geleden ben ik eens gaan kijken wat een hoedje nu kost. Teeeeeeering, daar wordt je niet blij van! Ik kan me dus wel voorstellen dat mensen eerder plezier van hun uitgave willen hebben. Want laten we wel wezen, voor velen van ons is Z toch een eindpunt. En om dan alleen maar in de klasse Z met een hoedje te rijden is toch wel jammer van je uitgave.
Een andere optie is gewoon met cap blijven rijden, ook dat mag in de klasse Z Haha!.
Voorlopig ben ik nog op zoek naar een 2de hands hoedje voor als het ooit zo ver mag komen Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:30

het mag al vanfaf de B, ik heb niks over wijzigingen gehoord. En mijn zus zegt het ook zo, want die is Zjury.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:35

Hier zijn inderdaad al tig reacties op geweest...Bij de paarden (met een paard in ieder geval) mag je gewoon vanaf de B met hoedje. Of je dat doet moet je zelf weten wat mij betreft!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:45

thea schreef:
bij de paarden vanaf de M.
Maar ik ben ouderwets en vindt dat je vanaf Z pas met hoedje kan/mag rijden.


idd ben ik het ook helemaal mee eens, en dan ben ik niet eens zo oud Lachen Schijnheilig

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 23:08

ik vind ook, in de Z pas een hoedje!

Op wedstrijd laatst... meisje had met inrijden een hoedje op, en net voor dat ze de ring inging zette ze een cap op, starte L1...
Iedereen liep der vreemd aan te kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 01:00

Volgens de kledingetiquette draag je een cilinderhoed uitsluitend bij een slipjas. Bij een korte jas hoort een hoed of bolhoed. Kom je in Engeland, dan zul je dus echt niemand met een "hoge" hoed zien rijden bij een korte jas. Pas vanaf de Prix st Georges, als je dus in een slipjas rijdt, zet je daar je hoge hoed op. Tot die tijd rijden de dames met een cap, en de heren met een cap of bolhoed.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 08:09

Bij ons mag het dus wel in de B. Vind het wel mooi staan, heb er zelf nog geen, maar als ik eentje tweedehands tegenkom..............rij ik ook rustig in de L1 met een hoedje (en dan ben ik de enige hier in het Noorden, want niemand doet het Haha!)
Bullshit dat 'men vindt' dat het pas vanaf de Z mag. De regels zeggen dat het in de B al mag en ik vind het wel mooi

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 08:50

germie schreef:
Bij ons mag het dus wel in de B. Vind het wel mooi staan, heb er zelf nog geen, maar als ik eentje tweedehands tegenkom..............rij ik ook rustig in de L1 met een hoedje (en dan ben ik de enige hier in het Noorden, want niemand doet het Haha!)
Bullshit dat 'men vindt' dat het pas vanaf de Z mag. De regels zeggen dat het in de B al mag en ik vind het wel mooi


'Men' vindt dat niet, ik en een aantal met mij vindt dat. Komt omdat het vroeger idd pas in het Z mocht, en dus ook wat voorstelde. Voor mij is het dus iets dat je iedere keer weer moet verdienen en het heeft dus een andere lading. Anderen vinden het gewoon netter staan (mee eens) en rijden ermee, soit.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:04

Nou, als ik er 1 koop, dan heb ik het ook verdient (in de zin van geld Haha!), ik vind die dingen zo duur dat ik eerst 3 keer nadenk voordat ik er 1 koop. Ik zet het niet in de B op, maar op z'n vroegst in de L( en wie weet heb ik het geld pas in het Z).
Het staat gewoon mooi (ik heb zo'n glimmende cap).
Ik vind dus niet dat je een hoedje moet verdienen qua rijden ofzo. Het staat gewoon veel netter. In het Z verdien je in mijn ogen de stang en trens al (ik hoop er ook ooit mee te rijden en natuurlijk ook Z springen te worden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:04

Ik vind ook dat je het moet verdienen.
En ook ik doe mijn hoedje pas in de Z op.
Ik vind me anders ook behoorlijk voor l*l staan als je een bagger L proef neerzet met een hoedje Lachen
Maar het ligt vaak ook wel verschillend bij welke bond je voorheen zat.
Ik zat NKB en hier was het zo dat alleen de verwaande typjes eerder dan het Z een hoedje droegen (uitzonderingen daar gelaten voorat ik heel bokt op m'n nek krijg)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:07

IN Groningen zie je nooit hoedjes, dus dan zal ik wel 1 van de eersten zijn als ik er nu 1 koop. Maar zoals ik al zei, zover is het nog niet, die dingen kosten veel geld en dat geef ik liever uit aan lessen Haha!
Maar als ik er al 1 had....................
Ik ga gewoon uiteindelijk het hoedje kopen en de ST verdienen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:16

Maar stang en trens hoeft toch ook helemaal niet in het Z?
Verder is een cap ook voor veiligheid en met jonge onervaren paarden heb je toch meer kans dat je er een keer afzout dan met een paard dat al minder schrikkerig is doordat hij al veel weg geweest is.

Ik geef eerlijk toe dat ik thuis nooit een cap draag, maar als ik hier foto's plaatste heb ik bijna elke keer commentaar gehad.
Zet ik nu een hoedje op is dat commentaar ineens weg, raar hoor.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:20

Mij zie je op foto's altijd met cap rijden, rij er thuis dus ook altijd mee. Met stang en trens hoeft niet in het Z, maar is toc heen soort van 'bewijs' dat je 'kunt' rijden (tenminste hier mag je van uit gaan). Dat hoedje MAG je dus al eerder op, dus dat is niet echt een privelege meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:24

Ik doelde ook niet op jou hoor ver commentaar over het rijden met een cap Lachen
Maar ik vind het wel vreemd dat er thuis waar een paard minder schrikachtig is dan op concours, flink aan veiligheid word gedacht, en op concours hoeft dat dan ineens niet meer.

Verder start ik binnenkort ook Z, maar zonder S&T
Ik heb er wel al mee geoefend, maar Kawa is er heel erg gevoelig op, dus rij ik hem op concours gewoon nog met mijn K&K, ook in de Z Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:27

germie schreef:
Dat hoedje MAG je dus al eerder op, dus dat is niet echt een privelege meer.


en dat is precies wat ik bedoel, voor mij (en rk) is het nog steeds een privilege. En verder ieder zijn feestje.