DVD-speler of PSX 2 / andere console ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

DVD-speler of PSX 2 / andere console ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 11:25

Ik wil over een tijdje toch wel gewoon een losse DVD-speler kopen ,
maar twijfel of ik nu de Playstation 2 zal kopen , of gewoon een DVD-speler......

Hoe goed is de PS2 als DVD-speler , zit er ook DTS / Dolby Digital en dergelijke op ?

Of kan ik beter een goeie DVd-speler kopen voor mooi beeld en geluid ...
Weten jullie meer ?
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-08-02 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:59

DVD functie van de Ps2 is de slechtste van alle DVD functies op de consoles. Die van de xbox is stukken beter. Van de qualiteit van beeld en geluid van Ps2 DVD moet je niet te veel verwachten. Ok je kunt er fatsoenlijk een film op kijken, maar de echte kwaliteit waar DVD voor bedoelt is haal je bij lange na niet.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:46


Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:52

kwaliteit van de ps2 voor dvd is echt beneden maat slaat nergens op, voor goeie beeld en geluidskwaliteit kan je beter een stand alone dvd speler kopen

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 15:10

Okee , da's dan duidelijk Lachen

In eerste instantie wil ik een echt goeie DVD-speler voor m'n thuisbiosje ,
dus dan geen PSX2... he jammer !

Maarja ik heb 1 altijd nog staan (onder anderhalve cm stof Haha!)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 15:40

de qualiteit van een xbox dvd is wel vergelijkbaar met andere dvd spelers van A-merken, maarja dan moet je wel voor Mr. Gates kiezen. als je dat echter snel doet krijg je er de dvd-kit (you need that a 50,- euro), jurassic park III en volgens mij ook nog een game gratis bij! dus kies je voor de xbox, twijfel dan niet te lang. ik moet persoonlijk wel zeggen dat de meeste xbox-games voor hardcore gamers zijn Haha! ach, ga eens een aantal spellen proberen zou ik zeggen. de prijs van de xbox ligt ook maar iets boven die van normale dvd spelers van dezelfede qualiteit en biedt ook dolby digital als ik het goed heb Lachen geen slechte keuze dus, tis dat ik het geld er niet voor heb anders had ik al geruime tijd een groen zwart doosje op mn kamer staan }>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 15:58

OMG, please don't get me started about the Xbox Misselijk

Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:17

BartVB schreef:
OMG, please don't get me started about the Xbox Misselijk

Haha!


don't listen to him Haha! hij is gewoon bevooroordeeld met Linux Haha!

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:20

Panasonic GameCube? Lachen

Afbeelding
Afbeelding

echt zo'n geil ding Lachen

All your horses are belong to us! Knipoog

joshua550
Berichten: 51
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:26

Laat je niet ompraten door een Fanboy joh Knipoog
Het beste is gewoon een standalone DVD speler, ik heb zelf een ps2 gehad 1,5 jaar maar de DVD speler was idd ook slecht.
De dvd speler die de X-box biedt weet ik niet, maar daar heb ik ook genoeg vage/vreemde dingen over gehoord (uit betrouwbare BRON !!)
Dus ik zou zeggen, koop gewoon een standalone Knipoog
Ik zelf heb een Philips 612 DVD speler, met leuke extra functies,standaard RGB kabel bijgeleverd,DD 5.1/DTS uitgang etc.
Dat allemaal voor een zacht prijsje van 199 Euro.
`
PS:ik zou zie a zo nooit extreem slecht verkopende producten kopen zoals de X-box Tong uitsteken

<>/\ Life Sucks...Unless You're A Gamer /\<>

joshua550
Berichten: 51
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:28

r0b1n schreef:
Panasonic GameCube? Lachen


[edit:BartVB]Plaatjes uit quote gehaald.. Was niet nodig, toch Scheve mond[/edit]
Ja oooooh Tong uitsteken

Mij is nog niks bekend over een eventuele europese release Verdrietig
In Japan is hij zie a zo verkrijgbaar of binnenkort, maarja..importeren is ook duur Verdrietig

<>/\ Life Sucks...Unless You're A Gamer /\<>


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:45

joshua550 schreef:
De dvd speler die de X-box biedt weet ik niet, maar daar heb ik ook genoeg vage/vreemde dingen over gehoord (uit betrouwbare BRON !!)

PS:ik zou zie a zo nooit extreem slecht verkopende producten kopen zoals de X-box Tong uitsteken


Zoals? De xbox dvd komt uit de professionele bladen als een van de beste dvd spelers er uit. Hij wordt vergeleken met oa Philips en Kenwood dvd's uit de prijsklasse 200-300 euro.

en btw de verkoop van de xbox is de laatste tijd fors gestegen in Amerika en Europa. Alleen de Japanners blijven achter, maar die hebben denk ik wel genoeg geld uitgegeven de laatste 4 jaar, aangezien dat een groot deel van de Japanners die in het bezit is van een console, én de PS2/gamecube én de GBA heeft.

joshua550
Berichten: 51
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:50

Sypheron"]
[quote="joshua550 schreef:
De dvd speler die de X-box biedt weet ik niet, maar daar heb ik ook genoeg vage/vreemde dingen over gehoord (uit betrouwbare BRON !!)

PS:ik zou zie a zo nooit extreem slecht verkopende producten kopen zoals de X-box Tong uitsteken


Zoals? De xbox dvd komt uit de professionele bladen als een van de beste dvd spelers er uit. Hij wordt vergeleken met oa Philips en Kenwood dvd's uit de prijsklasse 200-300 euro.

en btw de verkoop van de xbox is de laatste tijd fors gestegen in Amerika en Europa. Alleen de Japanners blijven achter, maar die hebben denk ik wel genoeg geld uitgegeven de laatste 4 jaar, aangezien dat een groot deel van de Japanners die in het bezit is van een console, én de PS2/gamecube én de GBA heeft.
[/quote]

Microsoft heeft gewoon weer een grote bek gehad, verkopen zijn gewoon slecht, ook in EUROPA.
De verkopen van Cube en ps2 zijn gewoon 10 keer beter, dat zijn feiten.
Microsoft leert het nooit om iets fatsoenlijks op de markt te zetten, remember ?
Maar van jou uitspraken kan ik uit concluderen dat je Pro-x bent.
gewoon objectief zijn Knipoog

<>/\ Life Sucks...Unless You're A Gamer /\<>

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 18:12

r0b1n schreef:
Panasonic GameCube? Lachen
.......plaatjes.........
echt zo'n geil ding Lachen


Djeez wat een magnetron Haha!
Dat ding ziet er niet uit Tong uitsteken

Ik zal er nog eens onderzoek naar doen , ik wil iig iets met DD5.1/DTS ,
want daar heb ik speciaal een dure receiver voor gekocht vorig jaar , en 5/7 boxjes , dus daar wil ik wel van profiteren natuurlijk Lachen

BART !!!! Vertel dan wat er mis is met die X-box ????
Vage speculaties zeggen me weinig ? Lachen

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 19:16

Xbox is van Microsoft. Ze verkopen dat ding ver onder de kostprijs om zo wat concurrenten van de markt te drukken.
Verder worden de releases van een aantal grote games voor de PC ineens uitgesteld omdat MS ervoor gezorgd heeft dat ze eerst op de Xbox uitkomen en dan pas op de PC (draait Halo inmiddels al op de PC?). Erg Misselijk allemaal als je het mij vraagt Haha!

BTW kan het quoten wat minder, Joshua? Thanks Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 19:19

Bart, Halo was oorspronkelijk alleen voor de xbox bedoeld. Onder het productie proces hebben de makers gezegd dat ze het toch ook voor de pc uit zouden brengen maar dat die versie later zou komen. Heeft MS niets mee te maken dus. Btw ooit Tekken op je pc gespeeld? En dan niet via bleem of andere emulator? ook behoorlijk flauw als je het mij vraagt... die spellen komen helemaal niet voor de pc uit. maarja als dat wel zo zou zijn zou je natuurlijk geen console meer te hoeven kopen he

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 19:21

Ja okee , da's niet netjes van ome Bill , maar wat zegt dat verder over de kwaliteit van de X-box , is het een troepie of zou ik er een fijne DVD-speler , met als extraatje spelletjes-mode van hebben ?

Je hoort er wel meer over dat het ding niet zou deugen , maar wat dan precies eraan mankeert dat vraag ik me af ?

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 20:04

Naar mijn mening is een DVD-speler toch een betere koop.

Wat kosten ze nou nog en het beeld is altijd beter als dat van een PS2. Erg irritant apperaat om als dvd-speler te gebruiken, vreemde balken met kleurtjes en zulk soort problemen.
Gewoon een goedkope dvd-speler en je bent klaar (SEG is erg goed in prijs/kwaliteit verhouding)

These train conversations are passing me by
And I don't have nothing to say
-Adam Duritz

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 20:11

Koop nou gewoon die PS2, het is zo simpel, ik moet er even naar zoeken, maar er is ooit een hele goede test geweest van top-line DVD spelers en de PS2.

Wat bleek: De PS2 was op veel vlakken beter of net zo goed als de DVD spelers die vaak nog duurder waren ook. Het mooie is dat je dan dus nog gratis gebruik kan maken van alle mooie game opties die een PS2 bied.

Mocht je de test willen hebben, laat me even weten, dan duikel ik m even op, hij staat ergens op internet.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 20:16

Mmmh, tests daar trap ik niet meer in, zo heb ik ook m'n breedbeeld-TV, 100Hz gekocht , wat een pokkeding is dat zeg !

Maar bedankt voor het aanbod Lachen

Ik heb nu al aardig wat reacties waardoor de Playstation 2 eigenlijk al voor me afgevallen is ......

Maar misschien dat de X-box of die magnetron wel goed zijn ?

*even titel aanpassen* Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 20:30

zijn de game graphics van de xbox niet veel beter als die van de PS2?

Amor Vincit Omnia

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 20:30

en weer trappen mensen in de trucs van M$.....
Geeft niet, echt slecht zal die Xdoos niet zijn, maar wel minder dan de PS2 in games, van de DVD functie weet ik alleen maar dat je weer extra geld moet neertellen, maar eej, wat is new bij M$....

Hoeveel dappere strijders zijn er nog in dit land? Wie wil de kleuren van Sony nog WEL verdedigen? Boos!

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 20:32

Ik d8 ook zoiets gehoord te hebben ja.
Wist eigenlijk geeneens dat die ook als DVD-speler gebruikt kan worden , ik ben er een beetje uit geloof ik.....

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 20:35

Syph: Ff soort van offtopic..

Toen de ontwikkeling van Halo begon bestond de Xbox niet eens en zat die (officieel) niet eens in de planning. Halo zou wel degelijk een PC game worden bij de launch.
Microsoft heeft echter een paar maanden voor de launch van de Xbox Bungie overgekocht en bij de overname bepaald dat Halo eerst voor de Xbox uit wordt gebracht en een paar maanden later voor de PC.. Dat vind ik nogal smerig..

Achteraf blijkt Halo nogal tegen te vallen (is uiteindelijk ook iets van 2 jaar later dan geplanned gereleased) maar Halo was toen het meest gehypte spel in PC land. Marketing technisch erg slim van MS maar ik blij zoiets smerig vinden.. Misselijk Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Animal, GrapeshotBot, Hootje, LiDi, Mutsie93, nano, Pferdchen, pjer, PlukenKrul, VosjeN, xxxmh en 62 bezoekers

cron