Uit 't zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Uit 't zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 21:34

Ik heb 't nu ff nie over 'n paardenzadel maar over 'n fietszadel Knipoog Ik heb wel gehoort van mensen die met hun pony aan de hand gaan fietsen, is dit wel veilig? Kan er 'n (honden)springer op? Haha! Ik wil nl. met 'n mini-shet gaan fietsen, hij is half-verkeersmak Haha!

It never eats, it never sleeps, it never stops...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:47

Het kan natuurlijk best maar het is wel een risico. Stel je pony schrikt en trekt je van de fiets, niet leuk...... Je pony moet dus erg gehoorzaam zijn en ook echt verkeersmak.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:49

Met Pinky fiets ik best geregeld (oa vandaag). Hij vind het leuk, ik vind het leuk en uiteraard kan er iets gebeuren, maarja, dat kan ook voor de kar, onder het zadel of zelf lopend Haha!
Ik vertrouw Pinky erin dat hij me niet in de steek laat en tja, meer kun je niet doen toch?
Gelukkig is het bij mij nog nooit fout gegaan. *afkloppen*

Succes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:58

Hihi ik moet opeens denken aan de eerste keer met buddy aan de fiets toen pakte ie me stuur vast en gooide me zo omver Haha! Het is idd niet zonder risico's op de fiets ben je nou eenmaal kwetsbaarder.Maar met een verkeersmak en BRAAF paard moat het geen problemen opleveren.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 22:56

ik fietste ook altijd met hon, alleen sinds ik van stal verhuisd ben moet ik nog een fiets zien te strikken aangezien ik altijd met de auto of op de scooter naar stal ga Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 22:58

Moet ik eerst maar eens vragen of ik 'm aan de hand mee mag nemen langs de weg Haha!
En zo'n springer die voor de hond gebruikt wordt is dat niks? Haha!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 22:59

lijkt me niet echt geweldig, ik heb het paard liever naast me, en met een springer lopen ze met het hoofd bij het achterwiel

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 23:17

stef schreef:
lijkt me niet echt geweldig, ik heb het paard liever naast me, en met een springer lopen ze met het hoofd bij het achterwiel


En als ie opzij springt/te dicht langs je loopt ben je ook nie Happy Haha! Nou ja, ik ga eerst maar eens zorgen voor 'n Controller halster of 'n Touwhalster en dan met 'm langs de weg lopen (anders ben ik 'm kwijt of hang ik erachter als de struiken tot leven komen Frusty )

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 23:24

Inderdaad eerst zorgen dat je hem lopend onder controle hebt want tot die tijd is fietsen echt not done hoor!!!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 23:52

Michelle is behoorlijk verkeersmak,ik kan best zeggen 100 %,maar toch zou ik het niet durven om met de fiets ernaast te gaan,'t lijkt me nl best eng als ze bijv net ineens opzij gaat als ze iets eng vind(mijn kant op),tis nl best moeilijk sturen als jij aan de linkerkant zit terwijl je d'r naar rechts wil sturen.Maar goed.. misschien is het even oefenen ofzo.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 23:58

denz schreef:
Michelle is behoorlijk verkeersmak,ik kan best zeggen 100 %,maar toch zou ik het niet durven om met de fiets ernaast te gaan,'t lijkt me nl best eng als ze bijv net ineens opzij gaat als ze iets eng vind(mijn kant op),tis nl best moeilijk sturen als jij aan de linkerkant zit terwijl je d'r naar rechts wil sturen.Maar goed.. misschien is het even oefenen ofzo.


Ja, da's altijd eng natuurlijk. Het ligt ook aan de grootte van je paard/pony natuurlijk. Je gaat eerder met 'n shetje naast de fiets dan met 'n KWPN'er Haha!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 08:24

ik doe het niet..
oscar ziet dan merrie's en draaft keihard met de fiets en mij vandoor Verdrietig

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 08:37

Zodra ik masochistische neigingen krijg neem ik mijn paard mee aan de fiets.... als ie iets engs ziet springt ie achter me (lees bovenop de fiets dus) als ie schrikt dan schiet ie opzij... het is al heel vermoeiend om met hem aan de hand te lopen. Al gebruik ik een touw van 7 mtr en kan dus zelf rustig blijven staan als hij 2 mtr opzij gaat.
Terwijl er ook een dravertje staat, een hittepetitje, die wel heel goed naast de fiets kan.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 08:39

Ik fiets met Taran weleens om het te oefenen. Maar nu alleen op zondag en dan is hier eigenlijk bijna geen verkeer. In ieder geval niets wat Taran eng vind. Ook fiets ik weleens met mijn verzorgpony (ook een WelshCob) die luistert heel goed naar stem en loopt heel makkelijk naast de fiets. Maar ik denk wel dat je eerst je pony verkeersmak moet hebben om het enigszins veilig te doen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 10:13

parouscha schreef:
ik doe het niet..
oscar ziet dan merrie's en draaft keihard met de fiets en mij vandoor Verdrietig


Als je hem netjes onder de duim hebt hoeft dit niet. Ik heb wel met Dennis midden in het dekseizoen aan een simpel halstertje langs HEEL erg hengstige merries gefietst. Hij laat wel merken dat hij er graag heen wil maar zal nooit over/tegen mijn fiets gaan en hij weet dat hij ook niet opzij mag.
Maar meestal doe ik (zeker in het dekseizoen) ff een kettinkje onder z'n kin. Dan heb je net ff wat meer te vertellen. Maar liever zonder.
Met een goed opgevoede pony is het prima te doen. En als je wat meer ervaring heb ook wel met een minder opgevoede pony, je kan nog redelijk wat opvangen hoor.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 10:18

Als ik Bill uit de wei haal, loopt hij ook naast de fiets. Gewoon aan een los touwtje, heb alleen het uiteinde in m'n hand. De Shetlander is ook al naast de fiets geweest. Alsof ze nooit anders gedaan had Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 13:56

Isolda kan niet goed naast de fiets, dat is een tuttebol en loopt niet door. Daardoor wordt ik half van de fiets getrokken, helemaal als ze dan ook nog iets engig ziet.

Berber kan wel goed naast de fiets. Je hebt wel 500 kilo schoon aan de haak in je hand, maar zij is zo braaf dat kan zat.
Toen ik op de rijstal werkte bracht ik regelmatig twee paarden aan de fiets naar de wei, toch al gauw een kwartier stappen.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 10:29

Ik deed het zelfs met mijn vorige haflinger van 1.52 ........... Dat kan wel, want hij was echt superverkeersmak. Alleen bij vrachtwagens, trekkers en dat soort gevaarten stopte ik even. You knever know........

(en wie weet kun je een cap / fietshelm opzetten. Lijkt misschien dom, maar het is voor je eigen veiligheid....)

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 14:12

je moet het wel eerst thuis oefenen. eerst moet hij goed aan de hand mee kunnen en dan mag je het op het erf op de fiets proberen. ga het sym ook leren.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:58

ik fiets best vaak met mijn pony als ik m naar t land breng.
Het lig maar net aan jezelf of je je pony vertrouwd ja of nee.
En als je m vast bind aan je fiets kun je m nooit loslaten waarneer die fietst dus dat is wel een risico.
En het is natuurlijk ook een risico waarneer je gewoon met je paard fiets want als hij schrikt en hij springt in je spaken....oei!!
Ik vind dat het echt van je paard afhangt of jij m wel vertrouwd!Meer durf ik je niet te zeggen!

http://www.csunallegra.come2me.nl

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 16:09

xdenisex schreef:
ik fiets best vaak met mijn pony als ik m naar t land breng.
Het lig maar net aan jezelf of je je pony vertrouwd ja of nee.
En als je m vast bind aan je fiets kun je m nooit loslaten waarneer die fietst dus dat is wel een risico.
En het is natuurlijk ook een risico waarneer je gewoon met je paard fiets want als hij schrikt en hij springt in je spaken....oei!!
Ik vind dat het echt van je paard afhangt of jij m wel vertrouwd!Meer durf ik je niet te zeggen!


Op zich vertrouw ik 'm wel, maar elk paard kan schrikken... Ik ben sowieso niet van plan 'm vast te binden, bij 'n springer zou dat ding loslaten (als het goed is Scheve mond ) Hij is nu 2 jaar, dus met longeren wil ik nog ff wachten en als ik naast 'm ga lopen kan ik 'm niet zo lang laten draven (ik heb nou eenmaal niet zo'n topconditie Haha!), toch moet hij wel wat beweging hebben (hij lijkt wel zwanger met die grasbuik Frusty )
Andere ideeën dan?

It never eats, it never sleeps, it never stops...

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 14:27

ik fiets ook met magned
je hoort vaak dat het alleen met kleintjes kan
maar magned luisterd goed naar me
dus zie ik geen probleem
ik fiets niet hele afstanden maar gewoon kleine stukjes om te oefenen.
is er iets engs of is ze heel erg vervelend dan leg ik me fiets even neer loop een stukje is ze braaf gaan we weer op de fiets verder
hou het iig wel veilig!
veel suc6

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 14:37

Met Omar doe ik het weleens 100 meter van de wei naar stal, maar verder zal ik toch niet gaan, want dan kan ik beter gaan lopen. Hij wil standaard NIET in draf naast de fiets

:evaw:


Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 15:07

Sjimmy schreef:
Met Omar doe ik het weleens 100 meter van de wei naar stal, maar verder zal ik toch niet gaan, want dan kan ik beter gaan lopen. Hij wil standaard NIET in draf naast de fiets


Nimber(van Max) heb ik ook een X met de fiets gedaan maar die zou ook zeker NIET draven. Dien heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Maar ik denk wel dat ik dat ook wel ga doen. Lijkt me heerlijk om met haar te fietsen, weet eigenlijk niet waarom.
Ik heb ook 1x 3 pony's naast de fiets gehad. Wel die ik alle 3 helemaal vertrouw. Dennis naast me, daarnaast Tammy en daar weer naast Floor. Met m'n stem kan ik ze allemaal apart iets aanmoedigen of iets rustiger laten gaan. En ik zorg dat Den netjes meeloopt, Den dat Tammy netjes naast hem blijft en Tammy dat Floor d'r netjes bij blijft. Allemaal rechts(=berm kant) van mijn fiets. Bochten naar links gingen perfect. Rechts iets minder.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 18:03

heb ik es op de renbaan gezien, opgewonden, maar braaf (je weetwa'k bedoel) paard naast de fiets, je hebt wel wat bekijks dan Lachen *grijnz*

Enya - Daya :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers