Navy=IJslander??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Navy=IJslander??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 19:01

Vandaag (het bleef droog en heb het nu bij de hand Lachen ) weer het bos in, maar Navy schijnt een complete IJslanderlove op te hebben gebouwd..
Inmiddels is ze het stalgenootje van Thokki, ook een IJslander dus. We zijn er al 2 in het bos tegen gekomen, en dat werd Navy toch even te veel.. Het begon al toen we het bos inreden, koppie tussen d´r benen en flink met die kont shaken (hét alternatief voor vreugdebokjes, die ze dus niet kan maken Lachen ). In een galop ervandoor, maar ik was d´r voor, en hield ´r nog net in. Maar wat doet mevrouw.. Die gooit er een telgangetje in.. God, probeer d´r daar maar ´es uit te krijgen.. Oortjes erop en hobbelen.. Erg schattig hoor, en leuk zo´n multifunctioneel paard, maar dit was ook weer niet de bedoeling Haha!

Toen de ergste energietjes eruit waren (en wegens een conditie-terugval was dat eerder dan verwacht) en ze te enthousiast was voor een stap, maar eigenlijk minder behoefte had aan een draf hebben we zeker een km getölt (met af en toe wat zuivere drafpasjes Lachen ). Tot ik erachter kwam dat mijn geweldige uitvinding (oke, geen geweldige, maar het ís een uitvinding) los geraakt was. Ik heb namelijk velen ringen aan mijn zadel, en hier klip ik- door een elastisch koord met klipjes om mijn jas heen te wikkelen- mijn jas aan. Jas weg dus.. Ik Navy omkeren, en ja.. Dan schijnt ze ineens een stuk minder moe te zijn. In een galop (inclusief scheten en hevige weg-springen-voor-een-enge-struik-met-bloemetjes-acties) weer terug dus, en ook dit verandere weer gauw in een telgang..

*ZUCHT* Vermoeiend zo´n paard met identiteitscrisis.. Ik snap nu waarom bij een recreatie-IJslander die telgang niet altijd even gewenst is..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 19:44

lachen man.

Ik weet nog goed dat ik de eerste keer met Felix in bergen een bosrit ging maken vorig jaar.
We kwamen dus ook zo'n toltend ding tegen.
Felix ging stilstaan, kop erop en d oren naar voren met het idee: Ik heb al veel gezien maar wat die daar nu doet??.
Erg lachuh, hij vind het gewoon prachtig om een toltende ijsco te zien.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 08:58

Navy dus ook, zo leuk dat ze nu denkt dat ze het zelf ook is Haha! Helaas begon d´r galop juist een beetje lekker te gaan (het blijft een Draver..) en dan is die telgang niet al bevordelijk..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 14:33

Haha, heb je ook een gangenpaard!
Leuk toch. Dat wil zeggen: de tölt, dat zit tenminste. Telgangen (schweinepassen) is niet erg comfi. Zeker niet op een draver lijkt me!
Heb je wel eens op die IJslander gereden trouwens? Of op een ander IJslander?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 14:35

Lijkt me leuk om dat Tölten uit te breiden! Of wil je dat niet?

:evaw:

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 16:45

Ja, lijkt me ook leuk. Ben ik een tijdje intensief mee bezig geweest, maar ben zelf totaal onervaren op dit gebied. Met als gevolg dat we geen steek verder kwamen, en het nu ik er mjinder aan doe, dagelijks voorkomt Haha! Maar, ik ben inderdaad van plan dit weer op te pakken en ook te laten doen als ik het vraag. Het schijnt erg weinig energie te vragen (volgens D/A) en de gewrichten te ontlasten.

Op de IJslander heb ik nog nooit gereden, maar misschien dat ik ooit.. op een dag.. als ik wat lef verzamel..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 17:01

Je moet het gewoon doen, er is toch niets fijner dat je paard een stuk kan tolten tijdend een wedstrijd.
Ze kunnen het heel lang volhouden.
Toltende dravers zijn nog veel geld waard ook.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 17:06

haha geweldig verhaal. Heb me kostelijk geamuseerd toen ik dit las Lachen hihi kon het al helemaal voor me zien Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 17:39

Inderdaad, vanaf 6000 gulden *LOL* Maar, zelfs voor het tiendubbele van dat gaat ze niet weg, töltend of niet Haha!
Het lijkt me inderdaad erg gaaf om de laatste km´s voor de P/A en finish te kunnen tölten. Of om d´r hartslag en ademhaling wat lager te krijgen maar niet ontzettend veel tijd te verliezen (begrijp me niet verkeerd, gezondheid boven tijd uiteraard..).. Ja, ik ga toch maar weer aan de slag Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chicken01, Marsie2 en 82 bezoekers