kramp in kuit

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-01 09:05

De laatste weken heb ik regelmatig 's nachts dat ik wakker wordt met kramp in mijn kuit. Ik lig 's nachts altijd met opgetrokken benen, maar rek me wel eens helemaal uit. Na dat uitrekken is het dus zover: kramp. Dusdanig dat ik het uitkerm van pijn, mijn man werd er wakker van. Ik loop nu dus helemaal kreupel, want die spieren zitten helemaal vast.
Wie herkend dit of weet er mischien iets tegen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 11:04

Ik heb dat ook wel eens, het is supervervelend. Ik weet ook niet wat je er tegen kan doen. Mijn moeder adviseerde een warme kruik, dat werkt bij alles...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 11:11

Nou, aangenaam... ik had dat vanochtend dus ook in mijn kuit. Ik weet niet wat je er aan moet doen als het in je kuit schiet. Ik weet wel, dat het pas na een kwartier afzakte en dat ik nu vier uren later nog niet fatsoenlijk kan lopen. Wanneer het in je voet cq tenen schiet, moet je je voet tegen de grond drukken. Doet eerst wel zeer, maar helpt wel. Maar ook ik zou wel willen weten wat te doen als je kramp in je kuit hebt.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 12:44

Ja ik had er ook last van, maar ik heb het al een hele tijd niet meer. ik zou ook echt niet weten wat dat kan zijn.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 12:59

het kan betekenen dat je kuitspier te kort is: REKKEN DUS, dat ontspant ook.
hoe je moet rekken kan ik niet zo goed uitleggen, maar je kunt beginnen met op de trap staan en je hakken uit te drukken.
Ook kun je het bomen-omduwen doen, maar dat moet je wel goed doen (kan ik dus niet uitleggen). Met rekken gaat het sowieso heel snel weer beter!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 13:47

oh dat is zo'n rot gevoel!!! ik ken het maar al te goed. Als je de kramp voelt opkomen of als ie er al is moet je je been helemaal strekken en je teen naar je neus draaien. Snappie?? Helpt echt super goed!!! BVij mij is de kramp dan meteen weg! xxx Roos

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 14:47

Ja direct teen naar je neus trekken!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 17:38

Och Riette, dat heb ik ook zo vaak. Lastig he?! Frusty
Ik heb het 's morgens inderdaad vaak of als ik me aankleed en mijn teen naar beneden strek om mijn voet door de pijp te krijgen. AUauauauauauua. Het enige wat bij mij helpt is heel hard direct mijn tenen omhoog drukken.

Enneuh jij je niet zo uitrekken 's morgens Haha! *LOL* Haha!

Rachel
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: you

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 21:59

Ik ken dat ook maar al te goed want ik had er eens een hele week elke nacht minstens 2x last van. Oh man, wat deed dat verrekte zeer zeg !!! Ik sluit me helemaal bij de anderen aan : je moet dan je tenen omhoog trekken zeg maar, dan strek je je been. Dat helpt gegarandeert !

O yeah ... If you don't like me, sue me ...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 23:54

Ahum.. nou, we zijn nu dus heeeeeeel veel uurtjes verder (sinds de kramptrekking van vanochtend zeven uur) en ik heb nog steeds enorm veel pijn in mijn kuit. Kan nog steeds niet fatsoenlijk lopen. Ik heb jullie adviezen opgevolgd, alleen met een naar gevolg. Ik krijg kramp in mijn voet en tenen als ik dat doe. HELP!!!!


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-01 13:14

Bij mij is het weer even rustig geweest... Heb alweer een paar nachten kunnen slapen zonder kramp. Denk dat je het beste maarwel in beweging kunt blijven...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 10:28

Mijn vader heeft ook vaak kramp (volgens mijn moeder doet ie dan een rondedansje door de kamer, nooit kunnen aanschouwen).
Op het moment dat de kramp niet uit je kuit gaat kan je het beste op een koude vloer gaan staan (badkamer, toilet, keuken in elk geval betegeld) en kramp schijnt een reactie te zijn op een tekort aan suiker óf zout. Dus ga naar beneden en neem een schepje suiker dat helpt meestal wel. Als dat niet helpt zal je toch een beetje zout moeten nemen.

Renee

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 13:39

x
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 14:32

Dat is het ook.
Misschien een beetje (geen kilo's duhh) meer zout eten en als je nog steeds last hebt een schepje suiker.

Renee


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annabel, dezzie, dollyspikkel, friezenfan2, IASCrawler, Kaplaars, Liiesjjj, Lynnepinny, Maaaarije, Mutti, noordje, Plus_en_Min, ryukapple, Sabine, supervon78, Unit, VenoSnorlax en 73 bezoekers