iemand zin om mee te gaan naar A-ha?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

iemand zin om mee te gaan naar A-ha?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 14:42

Jeugdsentiment... Haha!

Het allereerste singletje dat ik kocht, was 'Take on me' van A-ha. Ik was helemaal weg van die clip, en van die jongens natuurlijk. Laaaang geleden, eind 1985 was dat...

En nu hoorde ik gisteren dat ze binnenkort optreden in Nederland. Wie heeft er zin om met me mee te gaan? Het concert is op dinsdag 8 oktober in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Kaarten kosten 29 euro (ja idd, wat zijn concerten duur tegenwoordig!) en op www.ticketservice.nl zag ik net dat er nog kaarten zijn voor de 1e rang (vrije plaatskeuze, 2e rang is uitverkocht). Eventueel kan voor een slaapplaats in Utrecht worden gezorgd.

Het is voor mij geen 'must' hoor, het is niet dat het een gemiste kans voor mij is als ik hier niet heen kan. Maar mocht er iemand zijn die ook voor zijn/haar jeugdobsessie durft uit te komen en deze best wil herbeleven... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:05

Oe das uit de tijd dat ik nog jong en onschuldig was. Nu ben ik alleen nog onschuldig. Tong uitsteken

Wel verleidelijk om te gaan. Maar helaas lukt die datum niet.

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 01:56

Jammer dat ik te ver weg woon en er wel heel erg tegen op zie om alleen voor een concert naar Ned. te komen.
A-ha.... *zucht* ik was vast en zeker mee gegaan!!!!
Ik geloof dat ze ook in München komen, nou maar even kijken of ik hier een vriendin meekrijg Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 10:14

Morten..... Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers
Jeetje, ziet die er nog net zo uit als vroeger..... Kwijl Ik ga eens even in de agenda kijken, want dat lijkt me wel wat. Had echt heeeeeel m'n kamer vol hangen met paarden EN A-Ha.....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 11:45

Jaa, leuk, doen Sonja, gezellig! Cool

Nog meer mensen in voor een avondje jeugdherinneringen? Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:32

*zucht* ik moet 's morgens weet heel vroeg werken.
Ik ben net wat te jong voor A-Ha maar take on me was wel errug mooi hoor!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:36

De krasclip Lachen
Jaaaaa die was moooi Lachen

Wel beetje jeugdsentiment , ik was ook pas 5 toen Haha!

Ik ga het even doorgeven aan een fan , bedankt !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 14:11

Ik kan helaas nog niet zeggen of het gaat lukken... Dick en ik hebben nl. de eerste twee weken van oktober vakantie, dus ik heb nog geen idee waar ik dan uithang. Kan ergens tussen Friesland, Zuid-Frankrijk en Israel zijn Haha!
Ik zal de gok dus moeten nemen dat het uitverkocht is. M'n collega zit nu trouwens ook te zwijmelen bij de herinnering aan Morten... Lovers Die mannen van ons gaan weer een goede avond tegemoet *LOL*

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:07

Anders mag je mijn vriend wel lenen,die is helemaal into a-ha,hoor regelmatig nog de cd *LOL*

En vooral take on me die word hier helemaal grijs gedraaid,van orgineel tot gecoverde versie zucht Gaaaap

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:32

Nooit van gehoord.. Maar dat is ook niet zo gek want toen was ik er nog helemaal niet!!

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:37

Ik ga er al heen met mijn zus en mijn broer. Ik sta ook eerste rang geloof ik. Volgens mij kun je alleen maar 1e rang kaarten kopen. Ik heb de kaartjes via een GWK-kantoor.

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 11:56

Fleury schreef:
Nooit van gehoord.. Maar dat is ook niet zo gek want toen was ik er nog helemaal niet!!


Dan heb je wat gemist, die zanger is om op te vr..... Kwijl
Schijnheilig hihi
Maar die is nu ook een jaar of 15 ouder, dus eh.....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-02 12:20


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 14:44

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!Jammiejammie!!! Maak me geeeeeeek *LOL* *LOL* *LOL* Ik ga gewoon NIET op vakantie, dit moeten we zien!!!!!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 14:45

Huh? A-ha?
Ik wist helemaal niet dat ze nog bestonden. Of zijn ze speciaal voor de gelegenheid weer eens bij elkaar gekomen? (zoals Doe Maar een paar jaar terug).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 15:35

Nope, hebben zelfs nog albums gemaakt na "onze" tijd Haha!

hengst

Berichten: 82
Geregistreerd: 03-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: iemand zin om mee te gaan naar A-ha?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:49

Karin schreef:
Jeugdsentiment... Haha!

Het allereerste singletje dat ik kocht, was 'Take on me' van A-ha. Ik was helemaal weg van die clip, en van die jongens natuurlijk. Laaaang geleden, eind 1985 was dat...

En nu hoorde ik gisteren dat ze binnenkort optreden in Nederland. Wie heeft er zin om met me mee te gaan? Het concert is op dinsdag 8 oktober in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Kaarten kosten 29 euro (ja idd, wat zijn concerten duur tegenwoordig!) en op www.ticketservice.nl zag ik net dat er nog kaarten zijn voor de 1e rang (vrije plaatskeuze, 2e rang is uitverkocht). Eventueel kan voor een slaapplaats in Utrecht worden gezorgd.

Het is voor mij geen 'must' hoor, het is niet dat het een gemiste kans voor mij is als ik hier niet heen kan. Maar mocht er iemand zijn die ook voor zijn/haar jeugdobsessie durft uit te komen en deze best wil herbeleven... Lachen


Karin, schaam je!

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 11:26

Ik rakel dit topic maar weer even op...Wie gaan er vanavond naar het concert in de Heineken Music hall? Ik ben er met zus en broertjelief!
Wie nog meer?

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:20

hmmmmmm jammer karin dat ik dit nu pas zie.....!!!
heb alle cd's van toen (en trouwens, nu koop ik het nog....) in huis!!! heerlijk!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 13:40

Hihi, ikw as toen nog maar 1. Dus baby sentiment voor mij Schijnheilig

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-02 20:03

Maar goed dat ik toch geen kaartjes had geregeld, ik heb vandaag de hele dag met een flinke bijna-voorhoofdsholteontsteking (want zo voelde het) in bed doorgebracht... Ben net weer een beetje op de been, met snotterhoofd en al.

Jessica, laat je wel ff weten hoe het is geweest? Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 20:22

Beterschap Karin.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 20:43

Ja, beterschap!!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-02 23:37

Bedankt voor jullie medeleven. Knipoog

't Is gelukkig geen voorhoofdsholteontsteking, het neemt al wat af naarmate ik meer rondloop. Maar ik zit nog wel met een kop vol snot. Haha!

Ben benieuwd hoe het concert was. Jessicaaaaaa?!? Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:26

Ja, ik kon thuis niet achter de computer want mijn broer heeft tentamens dus nu typ ik dit maar even op mijn werk....

Het concert was heel erg leuk en ik kon (gelukkig) alles goed zien!
Op de site stond aangegeven dat je bij station Duivendrecht moest uitstappen maar dat moet je dus niet want we reden met de trein ook langs Amsterdam Bijlmer en dat station zit dus pal naast de Heinken Bierschuur!
Het was dus vanaf Duivendrecht een minuut of 15 lopen. Toen we aankwamen konden we er ook zo in, en binnen aangekomen hoorde ik ineens hoeveel mensen er een 1 of andere scandinavische taal praten.
Ik had staanplaatsen en in eerste instantie was ik daar niet zo blij mee maar later bleek dat als je zitplaatsen had je wel helemaal achteraan zat.
Het was nog niet eens zo gek druk toen we de zaal inliepen, ik heb het hele concert een beetje aan de zijkant gestaan, gelukkig niet zo ver dt ik bij de boxen stond want dat is niet zo bijster gezond voor de oortjes, ik stond ongveer op de vierde rij, achteraf een beetje spijt dat ik geen fotocameraatje had meegnomen want ik kon best goede foto's maken en er stonden alleen maar kleine mensen voor me.

Het voorprogramma zou Saybia zijn, die hebben ook best leuke nummers vind ik maar bij de Heineken Music Hall aangekomen hingen er overal witte briefjes met de mededeling dat het voorprogramma niet door ging en het concert ook een kwartier later zou gaan beginnen, A-ha moest zonder voorprogramma dus een kwartier eerde beginnen. Lachen

Ze deden eigenlijk best veel oude nummers, hoewel de tour de 'lifelines' (nieuwe album)-tour heet. Zelfs 'take on me' kwam voorbij, dat nummer heb ik al wel zo vaak gehoord dat ik hem eigenlijk niet zo leuk meer vind.

Ik had eigenlijk de teksten wat beter uit mijn hoofd moeten leren want ik kon echt maar 3 zinnetjes per nummer meezingen, meer niet. Maar wat hadden ze nou allemaal gezongen:

- Lifelines
- Minor Earth Major Sky.
- Did anyone approach you.
- Crying in the rain
- Hunting high and low
- Scoundrel days
- The sun always shines on tv
- The Living daylights
- The Swing of things
- I've been losing you
- Stay on these roads
- Oranges on appletrees
- Sycamore leaves (door Paul Waaktaar)
- Summer moved on
- Time and again
- Forever not yours
- Dragonfly

Het waren er nog wel meer maar die weet ik zo ff niet meer...
Ze hebben best veel nummers gedaan, tussendoor praatten ze bijna helemaal niet met het publiek. Op het laatst moest iedereen meezingen met 'living daylights'. Bij 'take on me' moest het publiek het hoge stukje zang mee zingen, om het publiek te pesten...

Natuurlijk zoals bij elk concert lopen de artiesten weg en komen na een kleine 5 minuten weer terug om nog een aantal nummers (onder de naam toegift) te spelen.

Het concert was rond de 2-2,5 uur lang. En was dus om ongeveer 22.30 afgelopen en keerden wij weer huiswaarts. Ik was om half 2 thuis en moest 's ochtends om kwart voor 7 er weer uit en de hele dag werken en daarna paardrijden *LOL* Wel vermoeiend!

Hoewel het concert zelf niet zo heel erg bijzonder was, was het toch erg leuk, op de achtergrond stonden schermen waar van die abstracte filmpjes op gedraaid werden. Het geluid was wel erg goed en de zang klonk ook niet heel erg veel anders als op de albums..

Volgende keer ga ik weer en dan moeten er wel mensen van bokt gaan en moet Karin ook geen hoofdpijn hebben!

Groetjessss van Jessica!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions