Paard ontsnapt uit trailer

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Paard ontsnapt uit trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 21:10

http://www.apeldoornsecourant.nl/CDA/re ... 62,00.html
apeldoornse courant

22 AUGUSTUS 2002 - ZWOLLE - Een 57-jarige Zwollenaar keek maandag raar op toen zijn paard hem doodleuk voorbij wandelde op het verkeersplein, terwijl het dier geacht werd in een gesloten trailer achter de auto van de man te staan. Door nog onbekende oorzaak lukte het het dier om uit de trailer te ontsnappen, op het moment dat de combinatie stilstond voor een stoplicht.

Twee agenten die het tafereel bij toeval gadesloegen, wisten de viervoeter snel te vangen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 10:39

Kijk je ook raar op!! Verward Loopt opeens je paard voorbij... Gelukkig is er niks met dat paard gebeurd, want zoiets kan ook best wel verkeerd aflopen.

Neeltje

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

prakje
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 11:48

tjee dat is l*lig zeg loop je ergens komt je paard doodleuk voor bij stappen tja ik zal wel raar staan te kijken he daar heb je het paard dat presies op die van mij lijkt en wat blijkt is het je eigen paard

geniet meer van het leven het is al kort genoeg

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 11:51

Gelukkig maar dat het niet op de snelweg ofzo gebeurde!

:evaw:

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 13:05

de man heeft inderdaad zeker geluk gehad dat het gebeurde toen hij stil stond!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 14:18

Dan vraag ik me toch af HOE dat nou kan gebeuren. Een trailer gaat niet vanzelf open. Het paard kan toch moeilijk zelf de vergrendeling eraf halen Verward En als de klep naar beneden valt hoor je dat als bestuurder toch meteen? Iig mooi dat het paard er niets aan overgehouden heeft

Don't hate me cause you ain't me!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 14:58

Haha, lijkt me wel raar loopt opeens je paard voorbij Haha! gelukkig hebben ze dat paard weer kunnen vangen!!
stel je voor dat hij er iets ergs aan over had gehouden.....

Boque | Bokai | Buka | Boksel

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:55

xXIreenXx schreef:

stel je voor dat hij er iets ergs aan over had gehouden.....


Dan voel je je lullig Schijnheilig Frusty Knipoog Haha!

Nobody is perfect , my name is nobody Haha! *LOL* * hehe *

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 22:15

Zoooo als dat mijn trailer zou zijn zou ik hem eerst es ff goed laten keuren en als hij niet goed is, gewoon terug brengen die zooi! Als het mijn paard was... Ik zou nog amper durven rijden met die zooi!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 23:32

missy_m schreef:
Dan vraag ik me toch af HOE dat nou kan gebeuren. Een trailer gaat niet vanzelf open. Het paard kan toch moeilijk zelf de vergrendeling eraf halen Verward En als de klep naar beneden valt hoor je dat als bestuurder toch meteen? Iig mooi dat het paard er niets aan overgehouden heeft


I agree Haha!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:01

idd, twee opties:

1) of de klep van de trailer was niet dicht en hield alleen de veer van de klep het paard maar dicht

2) of iemand heeft de grendels van de klep eraf gehaald terwijl meneer voor het stoplicht wachtte

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:10

Vorig jaar reed iemand met trailer gevuld met een net afgespeend veulen naar ......en toen meneer ter plekke was, bleek de trailer leeg! Klep zat dicht, maar het veulen was over de deur heen geklommen en was tijdens het voorsorteren van de bestuurder, die stond toen even stil, eruit gegaan. Bestuurder heeft het paard niet eruit zien gaan en is doorgereden. Passanten hebben het veulen een weiland ingejaagd en de politie gebeld. De eigenaar meldde zich later, dat ie een veulen kwijt was.....veulen heeft er niets aan over gehouden trouwens!!! Misschien is een veulenrek aan te bevelen voor deze man....Maar ik vraag me toch af.....hoe is dit toch mogelijk!!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:11

Of het paard is de trailer uit gesprongen, maar dat hoor je toch ook wel...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 12:12

Je hoort het best vaak dat een paard zichzelf losheeft gemaakt of niet is vastgezet en dus boven de laadklep eruit klimt.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:19

ehm, missch een domme opmerking van n belg, maar met wat voor n soort trailers rijden jullie daar in nederland rond, dat de klep zo laag is dat n paard er over kan (of missch beter gezegd: dat het door de opening tss de bovenkant van de klep en het dak kan) Verward Verward Verward Verward

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:23

Tsja...
Bij Renza op stal was ook een paard, Orka, die zou misschien met z'n eigenaresse meegaan op vakantie, maar moest eerst even aan de trailer wennen. Dus goed, paard in de (gelukkig gewoon stilstaande) trailer, niet/nauwelijks moeilijkheden... Opeens horen we een hoop kabaal, paard raakte in paniek, er was iets afgebroken en Orka draaide zich om en sprong de trailer uit!
Hij bleef steken, maar kwam er uiteindelijk wel uit (viel wel op de grond, wonder boven wonder geen ernstige verwondingen!).

Maar dit maakte wel behoorlijk wat lawaai, dus ik denk eigenlijk niet dat dit hier gebeurd is, anders had hij het denk ik wel gehoord...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 17:24

leentje met gewone trailers hoor maar een paard kan echt door kleine openingen als het moet helaas ookwel eens gewond Boos!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:26

ja maar je heb een paard toch ook vast staan
en tussen 2 stangen ??
magned kan knopen losmaken
maar als ikhar met 2 touwen vastzet is er altijd nog wel 1 vast.
maargoed. ik volg het nog steeds niet
ja blond Gaaaap

denisje393

Berichten: 178
Geregistreerd: 12-08-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 09:17

zecht een man tegen z`n kind hahahaha kijk een er loopt een paard op de weg!
ow euh Verward het is ons paard!

hoe kan een paard nou ontsnappen?
nou veer plezier en maar goed dat het zo is afgelopen

Lees dit onderschrift niet!!! Ik zei niet lezen!! Verward Helpt dit??? OW ga maar niet naar mijn profiel!! Haha!

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 14:12

is wel lekker link zeg,voor het zelfde geldt gebeurd het als je nog aan het rijden bent,ik wil er niet eens aan denken wat er dan allemaal kan gebeuren.
In het vervolgens zou ik als ik hem was toch maar goed controleren of alles goed dicht zit,en zet je paard gewoon vast

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 12:54

Mijn veulen probeerde vorig jaar, terwijl de trailer stil stond, door het raampje van voor te komen. Ik heb toen 2,5 uur bij hem in de trailer gezeten. Dan was ie namelijk wel rustig. Veel volwassen paarden vinden de trailer niet erg, zolang ze maar rijden. Ik heb dus de voorkeur voor het zeiltje ervoor. Of betrouwbaar ander paard erbij.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 10:55

Zoiets kan gewoon een keer gebeuren. Er zijn paarden die elke knoop of ketting loskrijgen en een beetje lenig paard staat dan zo buiten. Soms weet je gewoon niet hoe het kan.

Het paard van mijn vriendin stond toen ze de trailer weer opende op de kop voor de voorstang. Het was wel een paard van 1,78. Ze heeft hier niet echt wat van gemerkt. Je voelt natuurlijk wel dat er iets gebeurd, maar ze dacht dat ie stond te stampen.

Ik ken ook een verhaal van een hengstenopfokker. Een klant van hem wilde met zijn merrie op stap. Het paard ging wat moeilijk in de trailer. En wat doe je dan? Dan zet je het deurtje aan de voorkant open, zodat er meer licht in de trailer komt. Het paard ging uiteindelijk in de trailer en ... via het deurtje er weer uit!

Zoiets kan ook zonder dat de eigenaar schuld heeft. Het blijven tenslotte dieren. Lachen

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 16:35

Vreemd... Verward

Wij waren een x met Vedor naar de keuring...
Hij had ook de knoop een beetje losgebeten en was omgedraaid...
Toen het deurtje weer opendeden stond ie met zijn kont onder de stang... en dat in 5 minuten!!!!
Maar ja.... het is dan ook een ponytje van rond de 1.15 he!!!! Knipoog

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:49

My Dominique schreef:
ja maar je heb een paard toch ook vast staan
en tussen 2 stangen ??
magned kan knopen losmaken
maar als ikhar met 2 touwen vastzet is er altijd nog wel 1 vast.
maargoed. ik volg het nog steeds niet
ja blond Gaaaap


oooohhh nou die stangen heb een paard er zo af!!!
mijn knol heb er al 1 gebroken en 1 trapte hij omhoog en zo eraf!!!
wat dat betreft is het niets. tis leuk voor de steun in de rijdende trailer maar voord e rest??? trouwens zo'n touw trekt een paard ook zo kapot hoor!! en das maar goed ook, nadat mijn paard op zijn rug in de trailer heeft gelegen ze ik hem liever zonder touw vast dan met!!


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Doppers, Esther_r20, LiannePuthzy, Lynn00, Nathalie18x, rosak, sterregoud, Telpeva en 33 bezoekers