staart en manen voor de eerste keer wassen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

staart en manen voor de eerste keer wassen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 11:33

Ik heb een vraagje, ik wil de manen en staarten van mijn twee shetjes eens goed onder handen nemen, zodat ze lekker schoon en klit vrij zijn. mijn ene shet heeft vrij lichte manen (bijna wit) en de andere pikzwart. hebben jullie tips voor shampoo??? Scheve mond en shampoo die niet gaan jeuken. ik heb ze trouwens nog nooit gewassen, dus denk dat ik het maar beter samen met iemand erbij kan doen. zijn namelijk niet zo'n water liefhebsters!!!! De vacht kan ik denk ik maar beter niet wassen omdat dat veel vet wegneemt of zou dat nu nog niet zo erg zijn???? Verward

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:55

Als je het voor het eerst gaat doen kun je beter eerst de staart en manen met groene zeep gaan wassen. De staatren zijn waarschijnlijk erg vies en dat zou zonde zijn van je dure shampoo.
In paardenzaken kun je speciale shapoo's halen voor bepaalde kleuren, daar kun je ze daarna mee wassen.
De vacht kun je wel wassen, maar dan moet het de volgende nacht wel mooi zijn. Geen regen dus. Verder kan dat geen kwaad hoor. Het vet zit er zo weer op.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:00

Ik gebruik meestal simpele shampoo van een huismerk (kruidvat ofzo). Nu heb ik toevallig een stel flessen palmolive, puur omdat die in de reclame was Lachen.
Maar omdat je zegt dat de staart en manen echt vies zijn kun je beter 1 malig een kleurenshampoo in de ruitersportzaak kopen. Dan worden ze NOG mooier schoon.
Je kunt ze met lekker weer ook best een keer helemaal wassen.
Inderdaad wel met z'n 2e doen, lijkt me voor de eerste keer verstandig.
Succes

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 12:20

ow, maar ze zijn niet echt vreselijk vies ofzo hoor! maar wil ze gewoon ff helemaal schoon en nog witter als dat zou kunnen. niet dat jullie denken dat de poepbrokken eraan hangen ofzo hoor! hehe!!!! thnxxxx

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 15:51

hoi, als je er zeker van wilt zijn dat alle het schampoo er uit is kun je na het wassen de staarten uitspoelen met water en azijn.