Samenlevingscontract / geregistreerd partnerschap?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Samenlevingscontract / geregistreerd partnerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 13:34

En om volledig te zijn horen het huwelijk en samenwonen zonder iets geregeld te hebben hier ook bij.
Dit laatste doen Vinz en ik al een paar jaar, maar als hij bijvoorbeeld komt te overlijden sta ik (bij wijze van spreken) op straat omdat het huis van hem is en dus naar zijn familie gaat.

We hebben dus besloten om dat te voorkomen door een samenlevingscontract of een geregistreerd partnerschap af te sluiten. Gevoelsmatig gaat onze voorkeur naar het laatste uit, contract heeft een beetje een negatieve bijsmaak.
Qua kosten maakt het niet veel uit en in beide gevallen laten we ook een testament opmaken en zijn er partnervoorwaarden die we opstellen.

Wat hebben jullie en waarom?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 13:44

We hebben nog niets geregeld wij hebben een huur huisje. Ik zou geen voorkeur hebben die bijsmaak heeft elk contract zeker omdat je er niet vanuit gaat dat je ooi niet meer bij elkaar bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 14:09

Wij hebben een samenlevings contract en een testament.
Wij hebben dus wel een koop woning.

je kan nooit van te voren zeggen of je bij elkaar blijft hoeveel je nu ook van elkaar houd.
en dan in het heetst van de trijd zou je elkaar helemaal niks meer gunnen.

En bij overlijden zou je huis afgepakt kunnen worden door familie.
Zeg niet zo zijn de families van ons niet, want je bent niet de eerste die daarmee de pineut zou zijn.

Stop ook niet het hoofd in het zand door te zeggen we zijn pas jong en dood geaan doen we nog lang niet.
Helaas gaan er veels te veel mensen vroeg dood.

Ik heb voor mijn gevoel liever alles goed geregeld.
ook b.v een uitvaart verzekering.
Als je alles moet doen als je ruzie hebt of als je partner dood is, ben je gewoon weg niet in staat om het dan fijn te laten verlopen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:14

eh, niets? We hebben geen koophuis, en tot nu toe is er nog nooit een aanleiding geweest om eea te regelen. Niet handig, wel de praktijk.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:36

wij hebben een samenlevingscontract.
Heel belangrijk vind ik.
Mijn vriend heeft het bij zijn ex niet gedaan met als ge volg dat hij overal voor kon opdraaien.
Ze is nu namelijk spoorloos.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:25

We hebben een samenlevingscontract en een testament , we hebben dit gedaan toen we het huis kochten. Je weet tenslotte maar nooit dus hebben voor het zekere gekozen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:29

ik had met mijn ex vriendin een samenlevingscontract. en achteraf maar goed ook. met een contract kunnen gewoon minder of geen misverstanden zijn. en het heeft geen negatieve bijsmaak, het is gewoon netjes geregeld dan allemaal.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:33

wij hebben een huurhuisje. Het staat op onze namen, dus niemand hoeft eruit als 1 van ons komt te overlijden.
Onze levensverzekeringen keren uit naar de ander zodat hij mijn geld heeft als ik kom te overlijden.

Maar goed, volgend jaar gaan we trouwen en dan is alles gelijk goed geregeld.

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 09:17

hoihoi;)

ik weet nog niet precies wat we gaan nemenen/of doen.....

we zijn wel vanplan omsamen te gaan wonen...
maar we zien het wel.....
we laten eerst alles op ons afkomen...

tenslotte hebben we nog niet eens een huisje....

KuZzZ esy Lovers

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 09:54

wij hebben ook een samenlevingscontract. Die hebben we sinds we samen een huis hebben gekocht. Toen we daarvoor in een huurhuisje woonden hadden we die nog niet. De belangrijkste redenen zijn idd als een van ons overlijdt, dat alles zo goed mogelijk geregeld is. Maar ook als we uit elkaar gaan (wat natuurlijk niet gebeurt!), dat het vast staat wat van wie is en hoe de gezamelijke aankopen geregeld worden.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 10:02

eehmm...Samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap wat houd dat eigenlijk in???

En hoe maak je zo'n contrakt? Moet je daar voor naar iemand toe?

Vertel eens meer Lachen

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:00

Als je het voor de kosten doet kun je beter geregistreerd partnerschap doen. Op maandag en dinsdag morgen tot 11 uur is dit gratis. Moet je aleen een uittreksel geboorteregister van bijde persoonlijk overdragen en 3 weken later je papiertjes ophalen.
De kosten van samelevingscontract zijn even hoog als dat van trouwen. In nieuwegein EUR 380! Scheelt wel weer even.

Succes ermee.