Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-12 12:51

Gisteren keek ik op mijn betaalrekening van ING en zag dat er een bedrag van 128,45 euro was afgeschreven op 4/9 door Targetmedia in Stg. Derdengelden. Met als vermelding dat het om een webshop bestelling gaat. Maar ik heb echt niks besteld.

Net heb ik ING gebeld en deze gaf aan dat ik zelf via internet het heb overgemaakt, dat is dus niet zo. Nu gaan ze een onderzoek opstarten, wat 6-10 dagen duurt.
Als ik op internet zoek dan zijn er meer van dit soort gevallen door dit zogenaamde bedrijf....

Meer mensen zoiets meegemaakt? Ik hoop dat ze mijn geld terug kunnen storten, gaat niet om paar euro :(


eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:06

Dat is raar?! En wat een geld!

Als het via internetbankieren is gegaan, dan moet én die andere je pin hebben, en je pasje want daar staat de pascode op.

Citaat:
Als ik via iDeal afreken zie ik "Stg. Derdengelden TargetMedia inzake ETrias" bij de begunstigde; klopt dit?
Ja, Stg. Derdengelden TargetMedia is het bedrijf dat het betalingsverkeer voor ons verzorgt en er dus voor zorgt dat wij een bericht krijgen zodra uw betaling binnen is zodat wij de laarzen naar u op kunnen sturen. eTrias is het bedrijf waar Laarzenwinkel.com onderdeel van is.


Heb je wat besteld?

Anoniem

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:21

Je kunt in internetbankieren of op je afschrift zien wat voor betaling het was. Staat er "IC" bij dan betreft het een automatische incasso en die kun je storneren. "BA" staat voor "betaalautomaat", oftewel pinnen in de winkel of bij een pinautomaat. "GT" betekent internetbankieren, hetzij een overboeking via Mijn ING hetzij een betaling via iDeal. Deze kun je niet storneren.

Even controleren dus welke lettercode er bij je betaling staat. Staat er IC bij, dan kun je je geld terug laten storten, maar als er GT staat dan heb je het bedrag toch echt zelf betaald.

Overigens als er een bedrag over wordt geschreven naar een "stichting derdengelden" is het zeer aannemelijk dat het een iDeal-transactie betreft naar een bedrijf dat zelf geen iDeal-abonnement heeft met hun bank. Er zijn partijen die fungeren als "tussenpartij" in iDeal-betalingen. Dus jij betaalt dan aan het bedrijf dat wél zo'n abbo heeft en dit bedrijf betaalt het bedrag vervolgens aan het bedrijf waar jij als klant gekocht hebt.

Over Targetmedia staan overigens wel veel soortgelijke klachten op internet, maar dan zou er echt IC bij je betaling moeten staan als het automatisch gebeurt is. En in dat geval kun je het dus ook terugdraaien.

Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:07

nou lekker is dat ben benieuwd wat ing gaat doen

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:12

Dit is een bedrijf dat betalingen afhandelt voor webshops.

Je weet echt heel erg zeker dat je niets hebt besteld? Ik heb zelf ook wel eens gedacht dat het niet klopte omdat ik de naam niet kende, maar bleek uiteindelijk toch te kloppen maar ik kon de link niet leggen. :P

Als het echt niet klopt zou het zo moeten zijn dat iemand jouw pincode e.d. heeft.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-12 16:20

ik was die dag om die tijd geeneens thuis. Ik heb niks aan emails wbt weborder. Ik heb niks besteld.
Wat je zegt heb ik ook weleens gehad maar weet het echt zeker :o

Er staat GT bij overigens...heel raar.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:24

GT is wel apart..

IK heb wel vaker gehad dat iemand overal met incasso betaalde, en dan mijn rekening nummer opgaf...
Om gek van te worden.. steeds geld terughalen...

Na een tijd ging ie over op duurdere dingen.. en zoveel geld had ik toch niet :+

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:30

Had je je pinpas bij je?

Misschien ben je geskimd.

MoOtJuHh

Berichten: 961
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:35

Soms is het zo dat je definitieve afschrijving later is dan dat je hebt betaald. Er staat dan een * bij. Dus in de dagen voor de betreffende datum heb je ook niets besteld? :)

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-12 16:58

Ik heb echt niks van zo'n bedrag besteld. En er staat geen * bij. Laatste wat ik via internet heb betaald/besteld is hondenvoer :') Dat was niet zo duur haha.

Ik betaal bijna alles met mijn pinpas Isegrim....

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:23

Vreemd zeg. Hoop dat de bank het terug kan halen voor je.

barney, mijn grote gevlekte vriend!!! ook ik ben setjes verslaafd!! Leona ons mooie wondertje!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:26

Vrees ook dat je geskimd bent pas blokkeren en een nieuwe aanvragen denk dat de ING dat al gedaan heeft?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:29

Heb je ook een bericht op radar geplaatst? Daar reageert TargetMedia dat ze de transactie wel zien, zij kunnen je dus vast verder helpen.

Overal waar ik ben, ben jij niet....

Anoniem

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:04

Als je geskimd bent dan wordt je pas automatisch geblokkeerd door je bank, aangezien zij dat kunnen zien. Dat is geen zaak waar je zelf achteraan moet.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:09

Dit is bijna zeker een iDEAL betaling geweest. Als je contact opneemt met Targetmedia kunnen ze je vertellen bij welke webshop (webwinkelier) dit is geweest en je misschien ook verder helpen. www.targetmedia.nl. Hopelijk heb je dan eerder antwoord als de 6 tot 10 dagen van de ING

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:14

Jeetje wat raar joh. Ik bedoel al zou iemand je geskimd hebben, dan gaan ze er toch geen artikelen van bestellen? Meestal wordt je hele bankpas dan gewoon leeggeplunderd toch?

Inderdaad maar eens bij targetmedia te rade gaan. Als er iets besteld is dan moet dat ergens naartoe verzonden zijn. Dus of, je krijgt binnenkort een pakketje, of iemand anders. Maar die bestelling moet toch aan een adres gekoppeld. Wie weet kom je dan verder. Al weet ik niet of die gegevens zomaar doorgespeeld mogen worden?

Tatyana

Berichten: 1492
Geregistreerd: 24-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:06

Zamora schreef:
oh ik voel me dom...ik weet a wat het is en waarom ik er niks van terug kan vinden :o ik was even bij mijn schoonouders eb mijn schoonvader was net bezig onderde van mijn auto via internet te bestellen. Hij vroeg of ik gelijk wilde betalen, via Ideal, of het naar hem zou overmaken. Dacht is minuutje werk, is dat ook gedaa. :') :')
Ik heb zoooo lopen malen wat het kon zijn, helemaal vergeten dus :o vooral omdat het zo spontaan was...
Hoop dat ze mn topic willen verwijderen haha

Zullen ook wel denken bij de ING :=


Dit is gepost gisteravond in een ander topic, is dus denk ik opgelost...
Alleen vergeten hier te melden?

Activictoria (Merrie), 30-04-1991 ~ 27-02-2018
Zidane B+11, L1+5 gestopt met wedstrijden rijden.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:31

haha ojee dus toch iets over het hoofd gezien :D nouja beter dan dat iemand je gegevens in handen heeft gekregen!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-12 18:45

Ik heb gevraagd of het topic verwijderd kon worden maar is nog niet gebeurd of naar gekeken? :') sorry hahaha.

Tatyana

Berichten: 1492
Geregistreerd: 24-01-05

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:54

Dacht ik al, dus dacht, help iedereen even uit de spanning en de uiteenlopende verhalen ;)

Activictoria (Merrie), 30-04-1991 ~ 27-02-2018
Zidane B+11, L1+5 gestopt met wedstrijden rijden.

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:13

Kan gebeuren toch. :D

barney, mijn grote gevlekte vriend!!! ook ik ben setjes verslaafd!! Leona ons mooie wondertje!!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-12 19:19

:') lag gister in bed en toen schoot me dat te binnen. Heb echt hele dag lopen malen, snapte er niks van! Het kon gewoon niet, ik was niet thuis op tijdstip van de afschrijving. En ja dat klopt ook haha. :=

labyrinth

Berichten: 1752
Geregistreerd: 05-05-08

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:29

Ik heb dat ook een keer gehad hoor! Dan gaat het via een een ander bedrijf. Dan ga je op die naam op internet zoeken en dan kom je allemaal berichten tegen van mensen die hun geld kwijt zijn aan dat bedrijf etc. (allemaal net zo vergeetachtig als wij dus :p).
Bij mij was het dus een karaoketrack die ik had gekocht van een website. Maar de datum kwam niet overeen met de echte aankoopdatum dus dat zorgde nog voor wat extra verwarring :p

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Zomaar geld afgeschreven door onbekend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-12 21:48

hahaha gelukkig , voel me nu stuk beter :D

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:58

Zamora schreef:
hahaha gelukkig , voel me nu stuk beter :D

Ach kan iedereen overkomen toch! En je geld is veilig! Ook niet onbelangrijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, Freyr, heidy_wilco, ImkeTarek, LuCa88, m0niekkkie, maessie, Majestic-12, Meert, Mizora, Momo94, PeerAppel, ryukapple, shadowstar, Wopkebrok en 57 bezoekers