wat heb je liever een hengst of merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

wil je liever een hengst of merrie veulen?

Poll eindigt op

hengst
19 (41%)
merrie
27 (58%)

Totaal aantal stemmen: 46


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

wat heb je liever een hengst of merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 14:58

even een poll vraag kijken of het werkt!


MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:56

Ik zou liever een hengstveulen hebben.
In het begin misschien wel een beetje lastig. Maar later kan je hem weer laten castreren, en ruinen zijn toch wel de gemakkelijkste in de omgang.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:01

Ik heb liever een merrie. Als je merrie te oud wordt om te rijden, of op een of andere manier een blessure krijgt waardoor je niet meer kunt rijden, hoef je geen afscheid van haar te doen, en - mits je merrie voldoende kwaliteiten bezit - kun je tot op hoge leeftijd haar nog veulens laten krijgen.

Je suis Charlie.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:09

Ik zou ook liever een merrie willen, kan je dan ook mee gaan fokken en ik heb gewoon iets met merries Lachen

Ivanka ga ik volgend jaar of het jaar daarna ook laten dekken Lachen


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 19:24

Ja nou als het om een rijpaard of pony gaat zou ik liever een hengst hebben. Die vindt ik (vaak) veel mooier dan merries. Maar aangezien ik minipony´s fok hoop ik toch op een paar merrieveulentjes, die zijn makkelijker te verkopen en een hengstje moet wel heel goed zijn om een goede baas te vinden, een merrie kan iedereen vaak wel kwijt. hengstjes zijn dan niet zo gewild, helaas! Daarom heb ik toch op een merrie gestemd!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:09

Ikzelf heb liever een hengst om mee te rijden, maar als ik ook van plan ben te fokken neem ik een merrie. Dus beide heeft voordelen, maar echt voor rijden zou ik een hengst kopen, kan ik altijd nog laten castreren.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:04

een merrie want dan mag ik um houden! Haha!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:29

Hangt er een beetje vanaf, dat mijn laatste veulen een merrie was was wel goed, maar het (eerste) veulen dat van mijn New Forest geboren wordt moet een pracht van een hengstje worden.
Ik heb dus op hengst gestemd aangezien van het eerstvolgende veulen wordt verwacht dat het een hengstje is Lachen

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 13:25

We willen het liefst een paar merries om mee te fokken. Het liefst eigen fokproducten. Merries dus. In de omgang maakt het me niet zo veel uit ookal vind ik hengsten meestal mooier *denkt verlieft weer aan Dennis*

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 15:15

Ik heb gestemd op hengsten. Quarters en Paints met goede bloedlijnen zijn als hengst goed te verkopen voor de topsport of fokkerij. Zelf heb ik twee merries en die hebben me twee hengstveulens gegeven vorig jaar. Die blijven dus....volgend jaar weer eens een merrie dekken en dan mag er wel weer eens een merrieveulen komen, om moeders op te volgen in de fokkerij....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 20:00

hangt een beetje af van welke bloedlijnen en welk ras. Van een goeie New Forest kruising zal ik best wel een hengst willen, of juist een merrie, het maakt me niet uit. Je kunt toch met alletwee aan fokken, mits een hengst goedgekeurd word.
Bij de andere rassen maakt het niet zo veel uit, als het maar allemaal in orde is. Want merrieveulens kunnen even lastig zijn als een hengst. Ik heb nu een kwal van een merrieveulen, maar het hengstje is zo braaf op moment!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 20:57

Het probleem is dat hengsten niet altijd braaf blijven. Als de hormonen op een gegeven moment mee gaan spelen is het over. Niet iedere stal vind het goed als er hengsten komen te staan, en om een hengst ook echt hengst te laten moet je heel stevig in je schoenen staan.


Bij de poll staat dan wel hengst of merrie VEULEN, maar denk eens wat verder door? Het grootste gedeelte van de hengsten wordt geruind. Je moet eigenlijk de vraag anders stellen en je voorstellen dat een veulen nu eenmaal niet altijd een veulen blijft. Dus Merrie, Ruin of idd Hengst?

Je suis Charlie.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 23:58

Dit jaar was ik heel blij met 3 merrieveulens.
Ik heb alleen Copper weer laten dekken en voor volgend jaar maakt het mij niet zo heel erg veel uit. Een merrie is leuk om aan te houden maar omdat we toch een keer de stallen vol krijgen is een hengst ook niet erg. Die zal dan waarschijnlijk voor de helft verkocht worden en in de opfok gaan. Of verkocht voor de mensport.

Er is nu al genoeg vraag naar het (ongeboren)veulen, dus moeite om een hengstveulen te verkopen zal ik waarschijnlijk niet hebben.

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:37

Bij mijn kleine ponies heb ik liever merries omdat die beter verkopen. Bij mijn grote paardjes maakt het me minder uit. Persoonlijk kan ik beter met hengsten overweg. Merries kunnen van die mutsen zijn. En snel beledigd.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 08:34

voor het fokken hebben we graag merries, hengsten kun je van pony's echt slecht kwijt! Zelf heb ik wel een hengstje aangeschaft, ben nou eenmaal dol op mannen *LOL* Maar ik dacht dat hengsten net zo snel beledigd kunnen zijn als een merrie. Mochten er bij ons onverhoopt toch hengsten geboren worden worden ze verkocht aan het buitenland (polen meen ik). Wij laten ze dan ook niet opnemen in het stamboek.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 09:08

Ik zou liever 'n merrie hebben, maar als het 'n shetje zou zijn liever 'n hengstje, omdat er minder mensen zijn die ze willen en ze misschien uiteindelijk naar de slacht zouden gaan...

It never eats, it never sleeps, it never stops...

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:17

als t van mn eigen merrie zou zijn maakt t niet als t maar gezond is en als ik er een koop (heb ik gedaan make my day) daneen merrie

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:57

Tja, dat vind ik erg moeilijk. Bij camilla hoopte ik wel op een hengstje, we hadden nog niet eens een naam voor een merrietje!!! Bloos Maar het was toch een merrie, en achteraf ben ik daar wel blij mee.. Make is al bijdehand, hoe moet een hengstje dan wel niet zijn!! Maar als Make een hengstje geweest was, was het wel een knap hengstje, dus wie weet werd ie dan wel goedgekeurd. Schijnheilig Hihi, ik droom verder.. Maar ach ik ben ontzettend blij met mijn merrietje!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:07

Nathalie schreef:
Tja, dat vind ik erg moeilijk. Bij camilla hoopte ik wel op een hengstje, we hadden nog niet eens een naam voor een merrietje!!! Bloos Maar het was toch een merrie, en achteraf ben ik daar wel blij mee.. Make is al bijdehand, hoe moet een hengstje dan wel niet zijn!! Maar als Make een hengstje geweest was, was het wel een knap hengstje, dus wie weet werd ie dan wel goedgekeurd. Schijnheilig Hihi, ik droom verder.. Maar ach ik ben ontzettend blij met mijn merrietje!


een hengst hoeft helemaal niet lastig te zijn hoor, Neem Rodin die is opzich helemaal niet lastig, hij is harstikke lief. Ok hij loopt vaak de adnere stal in omdat daar een merrie veulen staat, en hij gata graag alleen op pad, maar als je hem mee neemt aan een halstertje kan je hem heel goed bij je houden.

Persoonlijk wou ik liever een merrie veulen maar achteraf maakte het mij niet zoveel uit. Ik zou het veulen toch niet houden dus als het maar een beetje lief was en dat si Rodin wel dus Lovers

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 09:30

Merrie, hoef je met rijden niet altijd op te letten als er een hengtige merrie is.....

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 12:42

mij maakt het niet zoveel uit, als het diertje maar gezond en wel is!!

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:14

Ik heb veel liever een merrie!! Toen ik 16 was zei ik altijd, ik wil een merrie en niets anders, merries hebben iets, ik krijg veel meer met merries dan met ruinen/ hengsten, ze hebben iets waardoor ik (persoonlijk) veel beter een band met ze krijg. Toen ik 16 was kocht ik ook die fantastisch mooie merrie Lovers

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:26

merrie, dan kunnen we de stam doorzetten.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:30

MirandaMax schreef:
Ik zou liever een hengstveulen hebben.
In het begin misschien wel een beetje lastig. Maar later kan je hem weer laten castreren, en ruinen zijn toch wel de gemakkelijkste in de omgang.


Mee eens! Geef mijn ook maar een hengstenveulen. Castreren vind ik wel erg zielig maar ruinen zijn inderdaad makkelijker in de omgang dan merrie's.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:24

Ik ben ook een merriemens. Kan er niets aan doen, maar dat heerlijke irrante merriegedram, I love it! En ja, makkelijker te houden tussen de ruinen en merries.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 52 bezoekers