Weer naar Urk geweest, 3x is scheepsrecht!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Weer naar Urk geweest, 3x is scheepsrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 08:42

Gistermiddag zijn we weer richting Urk getogen. Ik zal het nog even uitleggen. 3 weken geleden heb ik een Australiam stock saddle gekocht, die beviel niet goed dus omgeruild voor een western-zadel. Die paste totaalk niet, dus eigenaar weer gebeld: kom dan na woensdag, want dan heb ik weer nieuwe zadels!
Oftewel gister er weer heen. Veel nieuwe westernmodellen had ze niet. Er was eigenlijk maar 1 die nog in aanmerking kwam. Ik had mijn eigen zadel mee, en kon dus de breedte opnemen. Dit westernzadel was net zo breed, dus dat is al een heel stuk beter als het zadel dat ik omgeruild heb. Nadeel was dat ie een stuk duurder was. Wel een veel betere kwaliteit, en veel luxer.
Verder hadden ze ook nieuwe westernhoofdstellen. Dus Marc lief aangekeken, en we hadden dezelfde keus.
Thuisgekomen direct door naar Des. Beest gepoetst en eerst het zadel kaal erop gelegd, schoft licht mooi vrij en nergens lijkt het zadel te klemmen. Vervolgens met pad eronder. Past ook prima! Toen maar aangesingeld, en opgestapt. Het zit echt heel anders als engels. sowieso veel hoger boven het paard. Het zadel lijkt me hoger als een engels zadel en dan bovendien nog zo'n dik pad eronder. Zondagochtend gaan we hem uitgebreid uittesten.
Gisteravond heb ik hem al een keer flink in de olie gezet, kijken of de boel ietsjes soepeler wil worden. De teugels zijn nu in elk geval al lekker soepel.
Marc zei gister toen we in Urk waren: deze moet goed zijn, 3x is scheepsrecht, en hij had nog gelijk ook!


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 08:48

Gaaf! Als ik ooit een paard heb en nog geld over.....

:evaw:

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 18:20

hehe eindelijk!!!!!
nou veel plezier met je nieuwe zadel!!!
(hadden ze trouwens veel western hoofdstellen nu????)

.....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 18:24

Nou hopen dat dit inderdaad de juiste keus is!
Ik vond het ook een enorm verschil destijds met de rit in Zeijen op een westernzadel maar je kunt er wel uren heerlijk in vertoeven.
Succes!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 22:04

Voor zover ik heb gezien hadden ze nu 3 modellen western- hoofdstellen. Deze in verschillende maten en in zwart en bruin. Sowieso stonden midden in het pad 3 grote dozen met hoofdstellen, maar wat ik van haar begreep stond langs de rand nog meer.


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:16

is dat in urk van www.zadelmarkt.nl? ik zelf zou er nooit heen gaan ik heb de prijzen op internet gezien, en niet dat ik alleen maar dure zadels wil maar ik vind ze wel erg goedkoop, heel apart, als ze zo goedkoop zijn heb ik toch het idee dat er iets niet goed is

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:45

Princess, je bent niet de enige...

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:21

ik heb er mijn zadel vandaan en het is een hartstikke goed zadel, in de duurdere zaken verkopen ze precies dezelfde, mijn zus rijdt er morgen heen voor een dressuurzadel.

.....

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-02 20:44

Mijn zadel bevalt prima. Ik heb er nog niet zo vaak mee gereden, maar ik heb hem nu bij stal liggen, dus daar komt verandering in! Gister nog een rit van 2 uur gereden, je zit echt als een huis! Hij ligt ook heel mooi op Des!

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 07:54

gebruik de zoekfunctie maar eens, er is al veel over geschreven.
Bedenk wel dat alle zadels uit India komen en dat betekent: Kinderarbeid. Vandaar dat ze zo goedkoop zijn.
Ik vind die engelse zadels niets, ze verkopen ze niet bij ons in de buurt. De kwaliteit is vergelijkbaar met het startzadel van Divoza.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 08:50

Het moet je liggen Haha! Ik heb voor Navy ook een Westernzadel gehad (welke niet helemaal mooi pastte, het schoof een beetje, vooral in een scherpe wending), en nooit weer! Ik kon er echt niet lekker oprijden, ergerde me kapot. Lichtrijden, ik weet het dat hoort niet, maar ik had ´m voor de Endurance, en ik kan moeilijk 40 km doorzitten.., ging abslouut niet lekker, en het zat gewoon niet.. Was ook wel een goedkopere hoor, maar ik neem het risico niet graag nog eens! Ik zal wel een Engelskontje hebben ofzo.. Ben helemaal gek op mijn nieuwe zadel, een Thorowgood Endurance..

Veel plezier er in elk geval mee.. Foto´s!!!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:22

met een western zadel mag je rustig lichtrijden hoor, deed ik ook altijd, tenzij bij les doorzitten gevraagd werd.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:01

nou jeetje dat zou niets voor mij zijn. fijn dat het toch eindelijk gelukt is.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, mika11, oscar1996, tienus63 en 124 bezoekers