Paard ernstig gewond....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 14:13

Ik dacht ook dat honden afgemaakt moeten worden als uit niets een dier of een mens aanvallen en grijpen. Ze hebben nou bloed geproeft en de kans is zeer groot dat ze het weer doen. Wij hebben altijd gezegd dat als onze hond iemand aanvalt en bijt dat ze een spuitje krijgt hoe moeilijk dat ook is. En om eerlijk te zijn, hoop ik dat die honden ook afgemaakt moet moeten worden. En sterkte met Xander

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 14:15

Echt een verschrikkelijk verhaal om te lezen zeg. Net wat de anderen ook schrijven ..........aanklagen die man. Hij doet natuurlijk zo stoer en geeft jou de schuld omdat hij diep in zijn hart ook wel weet dat HIJ fout is! Ik hoop dat je schoonvader er een mooi zaakje van kan maken want het minste wat die man kan doen is de medische kosten betalen. Nog niet te spreken van het emotionele leed wat jullie nu hebben. Ongelovelijk zeg!

Heel veel sterkte en hou je ons op de hoogte?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 14:26

Annechien schreef:
Ik dacht ook dat honden afgemaakt moeten worden als uit niets een dier of een mens aanvallen en grijpen. Ze hebben nou bloed geproeft en de kans is zeer groot dat ze het weer doen. Wij hebben altijd gezegd dat als onze hond iemand aanvalt en bijt dat ze een spuitje krijgt hoe moeilijk dat ook is. En om eerlijk te zijn, hoop ik dat die honden ook afgemaakt moet moeten worden. En sterkte met Xander


Typisch dat mensen toch altijd weer vrijuit gaan in de ogen van sommige mensen he. Dan koopt die zak toch gewoon weer andere honden die ook weer vals worden? Weet je wat? laten we de hele hondenpopulatie uitroeien!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Jeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 14:55

Ik vindt ook dat ze beter die man kunnen afmaken, maar dan wel zo dat hij veel moet lijden, net zoals dat paard. Wat een banketstaaf Boos! Zulke mensen haat ik nou echt met hun Ach dat zijn honden redakties. Hopelijk moet hij heeeeeel erg veel geld betalen van die operatie enzo! Wat een banketstaaf zeg! Misselijk Ik ga maar niet verder reageren, want dan komen er geen goeie woorden meer uit me Boos! Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het met Xander afloopt! Sterke ermee!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:58

De man is fout, maar de honden ook.
De man heeft ongetwijfeld niet geroepen: Richart Attack... Pak en bijt, hou vast, bijt door..

Het gedrag van de honden is ook niet goed. Je leest hier hoe erg het paard eraan toe is. Een normale hond laat los als een paard probeert te trappen. 1 flinke trap van een paard en er is geen hond meer, maar helaas... in dit geval niet.

Nu is het een paard wie zegt dat de hond dit niet eerder heeft gedaan (dat doet ie anders nooit!!!) en wie zegt dat ie het niet opnieuw zal doen!

Eigenaar mag een flinke boete hebben en de honden naar iemand die ze aankan of helaas... rot voor ze en rot voor de mensen die van de honden houden, afmaken.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:58

Ow... nog vergeten te zeggen dat ik voor je duim!
Sterkte!!!

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 17:14

Xander is goed door de operatie heengekomen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ze hebben alles weer redelijk aan elkaar kunnen krijgen... Zijn been staat wel in een hele onnatuurlijke stand, helemaal opgetrokken, net of hij op rust staat maar dan een stuk van de grond af.... Echt het ziet er nog steeds heel eng uit, met al die hechtingen en krammen enzo. Maar hij moet als alles nu goedgaat met fysiotherapie over een hele tijd zijn been weer kunnen belasten, hij zal wel altijd een raar gevormd been overhouden. De DA geeft hem nu wat betere kansen dan toen hij hem voor het eerst zag, maar het is nog steeds 50/50, afwachten dus. Er is namelijk omdat alles zo strak staat een grotere kans op infecties.
Ik was zo blij toen ik gebeld werd door de eigenaresse dat hij weer wakker was... ze waren om 14.15 klaar, en we zijn er gelijk heengegaan, hij moest gewoon overeind getakeld worden omdat hij niet op kon staan, zo zielig.... Ik begin nu weer een beetje hoop te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:59

Gadverdamme wat een verhaal zeg.
En dat die man zijn honden aan de riem houd als hij ze niet onder appel heeft Boos!
De D.A. kosten zullen toch ook wel op de verzekering van die eikel verhaald worden?

Het is iig fijn om te horen dat het nu wat beter met het paard gaat.
Veel beterschap gewenst voor “je” paardje!

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:48

Wat een fijn bericht! Die rare stand van het been, komt dat door het tekort aan huid of de schade aan de pezen? Omdat ik begrepen had dat het bot niet gescheurd of gebroken was. En wat fijn voor je dat je in ieder geval, al is het dan met wat schuldgevoel de eigenaresse gewoon aan kan kijken. Kunnen jullie elkaar een beetje door deze narigheid heen trekken die waarschijnlijk nog een poos zal duren voordat Xander is genezen en alle formaliteiten eromheen afgehandeld zijn.
Heel veel sterkte en ik duim met de rest mee voor jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 19:11

Ozzie, ze moet de hondeneigenaar aanklagen. Hij zal alle medische kosten moeten betalen.

knap ASO om je honden niet bij voorbaat aan te lijnen als er paarden komen. Mijn hond reageert niet op paarden, omdat hij het is gewent, maar ik lijn hem altijd aan als ik in de bossen ben en een ruiter tegen kom. Het gaat dan om dat paard en niet om mijn hond.

Het kan zijn dat het natuurlijk gedrag is, maar vind ik niet normaal. Onbetrouwbaar gedrag en slecht opgevoedde honden. Knap gevaarlijk,dat aanvalsgedrag. Dus nogmaals aanklagen die hap, de volgende keer lopen die honden weer los en komen ze een 2e keer paarden tegen.

Smaakte wel goed, was wel ff instinctmatig jagen, doen we nog een keer, erop af...

Nog een troost ik ken een paardje dat zijn hoef bijna kwijt was. Na een jaar revalidatie loopt hij weer mee in de sport. Kennelijk hebben zijn bloedvaten en zenuwen zich op een manier aangepast. Hoe dat zit weet ik niet, maar het is echt waar.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 19:55

Jeetje zat dit echt met open mond te lezen! Maar honden die zulk gedrag vertonen zijn absoluut gevaarlijk en ik vindt dus inderdaad dat ze afgemaakt moeten worden! Zomaar naar een paard zijn keel grijpen is niet normaal, en inderdaad het had ook een kind kunnen zijn die schrok en wegrende dan is het zeker ook natuurlijk gedrag! Ongelovelijk!
Gelukkig ziet het er al even beter uit voor Xander, hoop voor je dat ie in ieder geval nog bruikbaar zal zijn als recreatiepaardje. Ik duim voor je!
En voor Xander! En ik geloof inderdaad dat ik me ook vreselijk zal voelen als je met iemand anders zijn paardje zoiets meemaakt. Sterkte, groetjes Linda

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:22

Pfff Ozzie, dit kan ons dus allemaal overkomen. Ik rijd zeker 4x in de week buiten en kom ook regelmatig honden tegen maar gelukkig lijnen de eigenaars ze op tijd aan òf die honden luisteren beter.
Gelukkig ben je er zelf niet al te beroerd vanaf gekomen, dat had immers ook nog gekund, en je nichtje ook!
Hopelijk komt het paard er bovenop, soms ziet het er allemaal veel enger uit dan het is. Ik hoop dat in ieder geval. Houdt contact met de eigenaresse, jullie kunnen troost bij elkaar vinden. En praat ook veel met je nichtje, op zo'n leeftijd al zoiets meemaken is vreselijk. Sterkte en beterschap voor mens en dier.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:23

Heel veel sterkte, echt rot voor jullie!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:39

Het eerste positieve berichtje staat er iig. Xander is goed door de OP gekomen Lachen ! Dat is tenminste al iets!! Nou maar hopen dat Xander zich netjes Knipoog blijft gedragen en alles voorspoedig herstelt!
We zullen voor jullie blijven duimen hoor!
Gelukkig heb je een schoonvader die advocaat is, die zal ten minste z´n best doen om er (iig financieel) uit te halen wat mogelijk is!!!
Nogmaals sterkte en houdt ons op de hoogte, okay??!

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:05

Gelukkig zeg dat hij goed door die operatie is heen gekomen, maar we blijven duimen hoor!
Succes met die eigenaar van die honden....
Als ik nu honden tegenkom moet ik steeds aan dit verhaal denken (het zal je maar gebeuren), gelukkig hielden die mensen die ik vandaag ben tegenkomen ze netjes bij zich, ik bedank ze daar nu ook voor (staan ze wel een beetje gek te kijken, maar stellen het geloof ik wel op prijs).
Laat je weten hoe het verder gaat???
Groetjs Judith

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:45

Gelukkig maar dat er weer wat meer hoop is voor Xander. En nu maar hopen dat zijn vechtlust hem er weer bovenop helpt, voor zover dat mogelijk is tenminste.

Wat betreft die honden: die zullen nooit meer 100% te vertrouwen zijn. Bij zo'n eigenaar laten is vragen om problemen maar wie wil een hond die zijn leven lang aangelijnd en met een muilkorf naar buiten moet?

Ik geef honden graag een tweede kans maar zo'n hond zou ik niet durven nemen.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 22:41

Mooi dat het beter gaat met Xander! Maar die eigenaar Boos! die wil ik nog steeds zijn nek omraaien Boos! Wat een eikel

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 22:57

Wat een vreselijk verhaal!
Ik moet er niet aan denken, kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, maar je moet jezelf niks verwijten!

Ik hoop, echt dat Xander er zo goed als mogelijk is overheen komt!

Gelukkig ben jij er nog relatief goed van af gekomen.
Met die shet-ijslander + ruitertje niks aan de hand??

Iig heel veek sterkte, voor jou, xander en natuurlijk ook zijn eigenaressen!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 00:01

Ik vindt het echt erg dat je dat overkomen is, en wens jou, de eigenaresse en het paard veel sterkte.

Maar heb toch een paar kanttekeingen (in willekeurige volgorde):

Bij mijn weten wordt of beter gezegd werd een aggresivieteitstest alleen gedaan bij honderassen die "gevaar" voor de samenleving konden/zouden kunen opleveren.

Het gedrag was toch op zekere hoogte voorspelbaar (wie kent geen hond die achter auto's aan rent? het jachtinstinct
En deze honden werden beloond voor hun gedrag, de paarden stopten en dan hun verdere ontwikkeling van het jachtinstinct = toehappen (dat dit instinct nit ver ontwikkeld was wordt hier verteld: de een pakte de keel (het paard leeft nog) en de andere pakte het achterbeen (op zich vreemd, een paard in paniek die klem ligd zal om zich heen trappen en toch pakte de hond het been, waarschijnlijk door het trappen van het paard waren de ernstige verwondingen)

Het samenwerken van de honden (meute gedrag)

Ik heb zelf op dit moment 2 honden (een jachthond en een kruising van diverse jachthonden) Heb vroeger duitse haerrders getraind (vh1 en vh2 dus incl. pakwerk, speurwerk) En weet dat veel van de "fouten"die honden maken de eigenaar de "schuldige"is (door meestal onwetendheid)

Ik ga in dit verhaal uit van de positieve kant (vanuit de honden gezien) En dit gedrag is te corrigeren en staat volledig los van enige agressie van de honden zelf, maar door het toestaan van de eigenaar hebben deze honden waarschijnlijk een soort patroon ontwikkeld (opjagen en kijken wie er wint (is de prooi te snel jammer dan))

Ik wil absoluut de eigenaar van de honden niet vrijpleiten maar om gelijk te roepen dat de honden afgemaakt moeten worden vindt ik te ver gaan.

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 08:35

De man heeft naar ik aanneem een WA verzekering en daar vallen doorgaans honden ook onder. Hij hoeft dus zelf niet voor de kosten op te draaien hij hoeft het alleen te melden bij de verzekering. Als hij dit al vaker aan de hand gehad heeft kan het zijn dat de verzekering deze schade heeft uitgesloten.

Onze (herders!) hond heeft eens een ander (klein) hondje gepakt waarbij dit hondje gewond is geraakt. Alle dierenarts kosten (ruim 1000,-- gulden) zijn door onze verzekering betaald.

Iig heel veel sterkte met Xander.

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 11:34

Ik heb ook al eerder gezegd dat ik liever ook niet zie dat de honden afgemaakt worden, het is de fout van de eigenaar, als hij had geweten dat zijn honden dit gedrag vertoonden en niet op zijn bevelen reageerden, had hij ze nooit los moeten laten. Als hij niet wist wat er zou kunnen gebeuren had hij ze ook nooit los mogen laten.
Ik heb zelf ook zoals ik al zei 3 honden en ik weet dat dit gedrag inderdaad meestal door onwetendheid van de eigenaar ontstaat. Deze honden zagen de eigenaar ook totaal niet als leider, de eigenaar werd zelfs gebeten door 1 van de honden toen deze hem van zijn 'prooi' af wilde halen, en reageerden op geen enkel commando.
Een agressieviteitstest kan bij iedere hond gedaan worden, is namelijk ook bij de hond van een kennis van mij gedaan, en die hond behoort naar mijn weten niet bij de risicogroepen (kuvasz).

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:55

Jeetje,wat een verhaal Verdrietig !Gelukkig dat de operatie goed verlopen is!Ik vind eigenlijk ook dat de honden niet afgemaakt moeten worden.Het is allemaal de eigenaar zijn schuld Boos! .Hij heeft zijn honden niet opgevoed,dus hij moet ze ook niet los laten lopen!Nou ja,heeeel veel sterkte!!IK zal duimen voor het paardje!
Groetjes Julie

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:57

Ik lees je verhaal nu pas en ik ben blij dat het met Xander wat beter gaat. Voel je alsjeblieft niet al te schuldig, jij kon hier niets aan doen.

Persoonlijk denk ik dat de eigenaar van de honden dit ook niet verwacht had, anders had hij ze wel aangelijnd gehouden. Maar zijn reactie is natuurlijk niet goed te praten.

Al met al wordt niemand hier blij van en die arme Xander al helemaal niet. Hopen dat hij uiteindelijk een pijnvrij leven kan lijden. Sterkte met alles.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 13:26

Ohhh wat een drama heb jij moeten doorstaan! Ik was wel opgelucht dat die iig de operatie heeft doorstaan. Nu hopen dat die goed hersteld.

Die man is gewoon gruwelijk fout. Hij is verantwoordelijk voor het gedrag van zijn honden. Wij hebben ook rottweilers en herders, en geen één die er ooit gebeten heeft. Het is maar hoe je ze opvoed. En als het je niet lukt om een hond redelijk op te voeden moet je ze aanlijnen. Wat een l.ul zeg! De beste oplossing is dat die man gewoon geen honden meer mag houden. Want de volgende worden misschien ook zo vals gemaakt, en de hond krijgt de schuld. Maar de hond is niet de schuld, een hond weet niet wat goed of fout is, als die dat niet geleerd heeft. Afmaken is nu dus nodig, die beesten zijn te gevaarlijk.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 13:53

Desiree"]
[quote="Annechien schreef:
Ik dacht ook dat honden afgemaakt moeten worden als uit niets een dier of een mens aanvallen en grijpen. Ze hebben nou bloed geproeft en de kans is zeer groot dat ze het weer doen. Wij hebben altijd gezegd dat als onze hond iemand aanvalt en bijt dat ze een spuitje krijgt hoe moeilijk dat ook is. En om eerlijk te zijn, hoop ik dat die honden ook afgemaakt moet moeten worden. En sterkte met Xander


Typisch dat mensen toch altijd weer vrijuit gaan in de ogen van sommige mensen he. Dan koopt die zak toch gewoon weer andere honden die ook weer vals worden? Weet je wat? laten we de hele hondenpopulatie uitroeien!
[/quote]

Wie zegt dat ik die sukkel vrij uit laat gaan???? Ik verafschuw die kerel ook hoor...... Er zijn nou eenmaal mensen die niet weten hoe ze met honden om moeten gaan en helaas is Ozzie er een tegen gekomen...... Maar om nou daarvoor een hele hondenpopulatie uit te roeien? Slaat ook nergens op, die sukkel heeft geen hersens,die moeten ze uitroeien!