Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:59

Hier in de nacht bij mijn paard ook de ongevoerde deken er weer iedere keer op. De nachten zijn best fris, en gezien het verharen is nu met een deken beginnen (voor de nacht, staat 24/7 buiten met schuilstal) niet overbodig.

Andere pony is dekenloos, maar al echt wintervacht aan het aanmaken.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker


unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:03

wij hebben ze nooit dekens op . als ze dag en nacht buitenstaan maken ze vanzelf hun eigen winterjas. asl eht onder 0 komt dan soms

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:05

hier is het voor het eerst dat hij in de dekens gaat , maar heb nu al de indruk dat het hem prima bevalt , heb m nu 2 jaar , en in allebei de winters was het een koukleum met een megadikke vacht , maar ondanks zn vacht stond hij geregeld te bibberen in de weide.
nu staat hij savonds aan de ingang van de wei te wachten op zijn nachtdekentje , en onze pony staat er sinds 2 dagen ook bij te wachten ,helaas moet zij nog heel even wachten ,haar dekens zijn nog onderweg. (pony heeft bij vorige eigenaars altijd met deken gestaan )

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:08

ShauniBef schreef:
Dan kan je ze altijd nog scheren. :)



Kom jij die van mij dan maar eens scheren!! Als je dood wilt! Ik heb hem 1x geprobeerd te scheren omdat hij dik in zijn vacht zat, dat is bij een poging gebleven. Daarna is hij op advies van de dierenarts omdat hij schimmel had geschoren. Dit is op de kliniek gebeurt waar ze hem plat gespoten hebben en hem voor mij geschoren hebben. Ten eerste was dit een vrij prijzig grapje, ten tweede vind ik het behoorlijk zielig om hem dit allemaal aan te doen als ik dit kan voorkomen door op tijd een dekentje op te leggen... Dus hier staat meneer 's nachts onder een zomerdekentje...

Toran Z (Toronto V X Democraat)

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:13

Wat een strijd weer hier om wel of niet...

iedereen doet toch lekker wat 'ie zelf het beste vindt voor zijn eigen beestje, lijkt me prima toch...

Ik vind een langharig vies wit monster met een stijve rug niet praktisch als ik 's avond na mijn werk nog ga rijden, dus als het frisser weer wordt gaan er dekens op en als ze dan nog te lang nat blijft ga ik scheren...
prima toch...

degenen die een lange vacht prettig vinden gebruiken lekker geen dekens en houden de natuur aan...
ook prima lijkt me...

alleen voor mij is het niks...

Hier staan ze nu nog lekker bloot, blijft de hele week mooi weer en ze zitten nog keurig in 't haar!
Merrie gaat straks bij frisser/natter weer onder een dekentje, omdat ze op een heel klein stukje staat wegens blessure...
Jonge paard krijgt pas een dekentje op als ze de wei uit gaan denk, in de paddocks staan ze veel meer stil en worden ze veel kouder...

ShauniBef

Berichten: 6837
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Gaanderen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:22

Sorry hoor dames, ik mag mijn mening toch ook wel geven, net zoals jullie :=

Ik gebruik zeker wel dekens, don't worry, het gaat me er niet om dat er nu al dekens gebruikt worden, maar om het feit dat ze dertig keer per dag op en af gaan... :)

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:45

:D

alle meningen zijn welkom lijkt me, alleen moeten mensen misschien een beetje meer begrip hebben voor mensen die het anders doen omdat zij denken dat dat de beste manier is... 8-)

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:48

Ik scheer ook nog shaunibef... 2x zelfs :D

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:49

ShauniBef schreef:
Sorry hoor dames, ik mag mijn mening toch ook wel geven, net zoals jullie :=

Ik gebruik zeker wel dekens, don't worry, het gaat me er niet om dat er nu al dekens gebruikt worden, maar om het feit dat ze dertig keer per dag op en af gaan... :)


Dertig keer? Wow, dan hebben mensen echt niets beters te doen :P

Avond op, ochtend af is voor nu meer als werk genoeg. Als hij op stal zou staan zou een deken niet nodig zijn, maar aangezien hij ook in de nacht buiten is, is dat beetje extra warmte wel nodig om hem zoveel mogelijk uit de wintervacht te houden.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:59

Dames, ik heb een dillemaatje... Calli staat 24/7 buiten met schuilmogelijkheid doormiddel van een stal die altijd open staat. Hij gaat in de winter op les en evt. op wedstrijd. Hij blijft wel buiten staan 's nachts en mag wel een kleine teddy worden, maar niet zo erg als mijn pony.
What to do met dekens?

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:04

Ik zou dan gaan voor nu in de nacht een waterdichte deken (zonder voering), en die eventueel bij vorst opbouwen met een onderdeken van 100 tot max 200 gram. Dus bij temperaturen onder de 10 (overdag of 's nachts) een ongevoerde regendeken, en bij vorst een 100 tot 200 grams daaronder.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Splendesco

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:37

ShauniBef schreef:
Def schreef:
Het gaat er niet om dat ze t koud hebben.. het gaat erom dat ze ongewenst haar aanmaken!
En dat begint gewoon nu al.
Op/af is altijd in het begin. Het is overdag 23 graden en snachts 10.
Dan kan je ze altijd nog scheren. :)
Niet elk paard is makkelijk te scheren, de mijne wordt helemaal gek.

amj
Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-05-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:53

Mijn merrie probeer ik zo lang mogelijk dekenloos te houden. En dan scheren in oktober en dan deken op. Tenminste, dat is het plan.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:57

amj schreef:
Mijn merrie probeer ik zo lang mogelijk dekenloos te houden. En dan scheren in oktober en dan deken op. Tenminste, dat is het plan.


Zo doe ik het ook altijd, werkt prima!

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:37

die van mij krijgt zodra het regent een regendeken op en als s'nachts fris wordt..overdag voor nu nog zonder deken..hij staat ook nu 24/7 buiten en wordt nogal stijf als hij in de regen staat en het is fris...

You gotta roll with it
You gotta take your time
You gotta say what you say
Don't let anybody get in your way

Janine001

Berichten: 4214
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Friesland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:30

Die van mij heeft nu een vliegendekentje op. En 's nachts een fleece deken.

Vribaldi (Gribaldi x Jetset D) - B+15 | Easy Way (Le Roi x Titan Way xx) - L1 + 3 | Joey (Hemingway x Ad van 't Vlier) - L2 + 4

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:00

Nou die van mij staat lekker in der blootje :)

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:27

mijne staat nu zonderdeken maar had het gisteravond helaas al koud :\ toch maar geen deken op gedaan want ik kon hem er vanmorgen vroeg niet aftrekken dus dan zou het overdag weer veelste warm zijn... ksnap echt niet hoe het kan dat hij het koud heeft maarja

Lord Gossa's Charm B+11 L1+12 L2+12 M1+10 M2+11 Z1+10 Z2+7 <3
Lady Hillie's Melody B+10 L1+12 M1+2 <3
Jade <3
Jildou <3

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:27

Het is ook best koud geweest, 8 tot 10 graden snachts... is weer ff wennen voor ze!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:30

Heb die van mij eraf gehaald.. Doe hem nu pas om 9 uur savonds weer op en 8 uur sochtens eraf. :)

amanda2

Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:34

Sinds afgelopen vrijdag 'snachts 0-gram
:)

paardrijden is simpel, maar het is zo moeilijk om simpel paard te rijden (vrij naar Cruyf)

KNHS Federatievertegenwoordiger
KNHS Dressuurjury B L
FNRS jurylid t/m F20

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:19

amj schreef:
Mijn merrie probeer ik zo lang mogelijk dekenloos te houden. En dan scheren in oktober en dan deken op. Tenminste, dat is het plan.



Dat vind ik een prima oplossing, zo zou ik het ook doen.

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:37

AniqueN schreef:
amj schreef:
Mijn merrie probeer ik zo lang mogelijk dekenloos te houden. En dan scheren in oktober en dan deken op. Tenminste, dat is het plan.


Zo doe ik het ook altijd, werkt prima!


dat is ook mijn plan :j


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:23

Zijn die dazen nou echt helemaal vertrokken???? Heb ze vandaag hier met dat mooie weer zelfs zonder vliegendek in de wei gelaten. *\o/*

pietiedecy
Berichten: 946
Geregistreerd: 26-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:40

als ik 's avonds gereden heb met de paarden krijgen ze voor de nacht wel een dekentje om (op stal) maar anders eigenlijk nog niet.. wel regendekens als we weer een 'herfstdag' hebben en straks maar vroeg in de dekens als het koud wordt.. kán haar niet scheren, dan flipt ze... dan moet er al verdoving in, én je krijgt een grijs paard, staat niet heel mooi bij een fries :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jaap_2005 en 8 bezoekers