hoe leer ik een pony buigen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DonnaJarig
Berichten: 65
Geregistreerd: 16-12-01

hoe leer ik een pony buigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 21:22

Hoi mensen,

Ik heb twee verzorg toyhorses (nep falabella's) van anderhalf jaar. Het zijn een merrie en een hengstje. Ze staan nu alleen maar in de wei lekker zichzelf dik te eten en ze worden heel af en toe gepoets en met ze gewandeld. Ik wil ze graag wat leren, maar weet eigenlijk niet hoe ik ze moet leren om te buigen. Of steigeren of wat dan ook. Voetje geven kan ik wel leren, maar daar houdt het ook bij op. Dus wie weet hoe ik dat doe en wie kan mij vertellen of ik dat nu al kan leren of dat ze daar te jong voor zijn.
Thanks voor alle adviezen!!
Groetjes, margit.


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 01:43

een leuk uitprobeerseltje, maar ik weet niet of het altijd lukt:
je neemt een pluk hooi, en gaat met je arm langs de buik naar beneden en zo tussen de voorbeentjes naar z'n mond. zo probeer je het hoofdje naar beneden te krijgen. je kan als hulp ook een voorbeentje opheffen en hetzelfde herhalen. vooral die kleine slimme pony's hebben al snel door wat er van ze verwacht wordt!
veel succes!

Kimberley

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 07:52

ipv hooi kun je beter een snoepje nemen want veel paarden(in ieder geval die ik ken) hebben geen intresse in een pluk hooi... succes ermee

keep calm, I'm engaged!!! <3

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:44

ik denk ook dat je het beter met een snoepje kan proberen...
daar hebben ze vaak meer trek in dan in hooi..
dat krijgen ze tenslotte iederedag al...

succes
kuZzZ

ieder paard heeft zijn eigen waard!!! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 11:19

ponyzotje schreef:
een leuk uitprobeerseltje, maar ik weet niet of het altijd lukt:
je neemt een pluk hooi, en gaat met je arm langs de buik naar beneden en zo tussen de voorbeentjes naar z'n mond. zo probeer je het hoofdje naar beneden te krijgen. je kan als hulp ook een voorbeentje opheffen en hetzelfde herhalen.
Kimberley


mm das wel vaag... dan heb je een buiging en het compliment in 1... Scheve mond

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 13:06

debora/ry"]
[quote="ponyzotje schreef:
een leuk uitprobeerseltje, maar ik weet niet of het altijd lukt:
je neemt een pluk hooi, en gaat met je arm langs de buik naar beneden en zo tussen de voorbeentjes naar z'n mond. zo probeer je het hoofdje naar beneden te krijgen. je kan als hulp ook een voorbeentje opheffen en hetzelfde herhalen.
Kimberley


mm das wel vaag... dan heb je een buiging en het compliment in 1... Scheve mond
[/quote]

Heel veel gemaakte fout, maarja.
Toyhorsjes zijn trouwens geen nep fala's hoor, Toyhorsjes zijn mooier dan fala's!! (mijn merrie is drachtig van een zoon van Toyhorse Midnight Shadow)

DonnaJarig
Berichten: 65
Geregistreerd: 16-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 22:12

Ik snap het niet helemaal, compliment? Wat bedoel je daarmee? En waarom is dat een veelgemaakte fout?
Die van ons zijn trouwens wel een klein beetje mislukt, het hengstje dan... Merrie is wel heel mooi. Ze hebben op papier ook van de ingewikkelde namen, maar wij noemen ze Jack en Jill!!
En bijvoorbeeld steigeren, hoe leer je dat?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 23:24

begin bij het begin, lees het boek van Nathalie Penquitt (paardenschool)
Als je een paard inrijdt leer je hem ook niet gelijk de passage (neem ik aan tenminste Haha!
Compliment is 1 been gestrekt naar voren, 1 knie op de grond. Buigen is 2 benen gestrekt naar voren en gewicht op de achterhand

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:32

ik zou het niet weten! ik heb wel eens geprobeert met brokjes tussen zijn voorbenen maar dan duwt hij z'n koppie tussenz'n benen en eet hij het op.


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:44

1 Van m'n vz pony stond in 't weiland en ik tilde voor de gein ffies z'n hoefje op en liet 'm wat achteruit gaan, en voila: hij maakte 'n compliment alsof hij het al jaren kende Verward Hij at trouwens ondertussen gras, dus dat hoofd bleef wel laag Haha! Misschien ook eens proberen? Knipoog

It never eats, it never sleeps, it never stops...

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:54

Ik doe het bij Max weleens.
Dan hou ik ook een snoepje tussen zijn benen in en maakt hij een buiging.
Maar hij kan het nog steeds niet op commando ofzo zonder dat snoepje tussen zijn benen. Iemand een idee hou je dat kan doen of aanleren op commando?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:47

Is anderhalf jaar niet wat jong voor de buiging en het compliment te oefenen?
Mijn tip:
Lees het boek van nathalie penquit en begin bij het begin!!
Succes

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:55

Pinky_girl schreef:
Is anderhalf jaar niet wat jong voor de buiging en het compliment te oefenen?
Mijn tip:
Lees het boek van nathalie penquit en begin bij het begin!!
Succes


Bloos Dat had ik niet eens gezien, ik zou het niet aan durfen op zo'n jonge leeftijd, ivm mogelijk overbelasting v/d spieren. 1 v/d shetjes is nu 2,5 en ik zit nog te twijfelen of ik er al mee zal beginnen, maar wacht waarschijnlijk nog ff tot z'n derde...

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:09

Kais schreef:
Bloos Dat had ik niet eens gezien, ik zou het niet aan durfen op zo'n jonge leeftijd, ivm mogelijk overbelasting v/d spieren. 1 v/d shetjes is nu 2,5 en ik zit nog te twijfelen of ik er al mee zal beginnen, maar wacht waarschijnlijk nog ff tot z'n derde...


Ze kan best beginnen met de basis hoor!! Is prima zelfs! Maar metteen compliment en buiging vind ik zoiezo niet slim..
Ik ben zelf ook niet netsjes stap voor stap gegaan, want Pinky snapte voetje apsolute niet. Maar Ik heb wel eerst het komen en blijven ed geoefend en ben met de belastende truucjes begonnen op zijn 2,5 ongeveer...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:09

hehe, die hint had ik ook al min of meer gegeven Haha!
Blijf het ontzettend jammer vinden dat veel mensen er zo verschrikkelijk makkelijk over denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:19

Enig idee waar je dat boek kan kopen? ik ben wel beetje nieusgierig geworden eigenlijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DieL_Zor en 35 bezoekers