*mijn paard heeft hele slechte hoeven*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

*mijn paard heeft hele slechte hoeven*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 20:26

hoi,
Mijn paard heeft het laatste half jaar hele slechte hoeven. Als ik de hoeven aan het uitkrabben ben dan kan ik zo heel de binnen kant kapot krabben. Ook brokkelt de zijkant heel erg. Er zitten ook scheurtjes in de hoeven. Als de hoefsmid komt en er een stukje van zijn hoef af moet gaat dat heel gemakkelijk...de hoef is dus ook niet sterk genoeg. Nu heb ik ze net helemaal ingeteerd enzo dus ik hoop dat dat helpt. Maar hij is ook al 15 dus misschien heeft het iets met zijn leeftijd te maken. Hij heeft er nu nog geen last van maar zoals er altijd wordt gezegt: 'beter voorkomen dan genezen'. Hij staat heel de dag op de wij en het is niet nat, ook op stal niet hij staat bijna nooit in de poep.
Is er iemand die weet wat ik nu moet doen of wat ik nu moet kopen?? of meot ik het alleen invetten/teren? Alvast heel erg bedankt voor de reacties!!

ps: als het hoefijzer eraf is zie je niet op die plek (waar het hoefijzer heeft gezeten) een mooie witte lijn maar een bruine...

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:16

Heeft hij geen ''schimmel'' in de witte lijn?? Dat is zacht, beetje kruimelig om te zien?? Kijk op de site > hoofcare.nl

Misschien helpt hoef&zool van de paardendrogist????????????

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 10:33

Jij denkt zeker de 'witte lijn ziekte' ja dat dacht ik eerst ook maar je komt er neit helemaal in en het ziet er niet zo uit dus dat is het niet (hoop ik).

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:13

heeft hij ijzers?ik had een hoefsmid en die moest zo om de 4 weken komen omdat zijn ijzers loslieten,er moest dus elke keer een stuk af bij t beslaan.Toen heb ik een andere hoefsmid gebeld en nu zien zijn hoeven er prima uit doordat hij ander beslag heeft gekregen met 2 lipjes aan de andere beide kanten.Ik teer zijn hoeven bijna nooit want daar drogen ze alleen maar van uit,ik maak af en toen zijn hoef aan binnen en buitenkant helemaal schoon en dan vet ik ze aan beide kanten.En toen het nog zo errug was heb ik ook laurierzalf gebruikt (kun je gewoon in een paardenwinkel kopen,zoals divoza),dat beviel erg goed!Je ziet nu een hele nieuwe rand die langzaam naar beneden groeit.Als mijn pony op t land heeft gestaan dan krijgt hij ook hele drooge hoeven of t nou nat of droog is!daar kun je gewoon niets aan doen!En dat witte spul was je aan de binnekant van zijn hoef afhaald maakt niets uit,ik vond t ook raar maar toen ik t aan mijn hoefsmid vroeg zei hij dat t heel normaal was!Nou ik hoop dat ik je genoeg tips heb gegeven en ik hoop dat je er wat aan hebt,ik zou t leuk vinden als je me er nog wat over zou willen vertellen als t beter gaat ,stuur me dan een pb'tje,doeg en succes!!