vliegendeken goed tegen zomereczeem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

vliegendeken goed tegen zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 11:15

Dat vroeg ik me opeens af, komen die knutten (kleine mugjes die de jeuk veroorzaken) door zo'n deken heen?
Wie heeft daar ervaring mee, welke deken wel/niet? Ik kan nu natuurlijk wel 150 euro uitgeven (liever niet), maar dan wil ik wel dat hij dan geen last meer heeft van z'n manen, daar gaat het uiteindelijk toch om...

Ik wil daarom ook sowieso een deken met een halsstuk, en het liefst ook met staartflap. Er zijn niet veel dekens met halsstuk (Bucas, Anky, Rambo en nog één, ben de naam vergeten), maar hebben die dekens ook een staartflap? Hij schuurt zijn staart namelijk ook, en anders heeft t natuurlijk niet zo veel zin...

Iemand?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 11:24

Dat heb ik dus gehoord. Bij Lielle op stal staat een Fries en die heeft ook Zomerexceem en staat dus met zo’n deken op stal. Ik gebruik hem eigenlijk puur voor de dazen en vliegen.
Kun je Lielle niet vragen hoe die Fries erop reageert?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 11:28

We hebben hier ook vliegen & dazen, maar van die knutten heeft hij echt last. Dus daar gaat het mij eigenlijk om.
Ben benieuwd, zal haar even een pb sturen!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 11:32

Wij hebben de bucas deken met staartflap en halstuk een paar weken geleden gekocht omdat onze pony echt hele erge exzeem heeft.
Ik vind het onvoorstelbaar hoe goed ze nu geneest.
Ik kan de deken zeker aanraden bij exzeem.
Foto van onze deken staat in mijn profiel.
Ze jeukt nu helemaal niet meer op de plekken waar ze altijd jeukte en de wonden en staart zijn weer helemaal dicht en er komt weer haar op.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 11:39

Ok, da's dan weer heel mooi! Ik heb nog nooit een Bucas van dichtbij gezien, die anderen vond ik altijd vrij grof gemaasd.
Joop heeft het niet zo erg, maar hij schuurt wel zijn manen & zijn staart kort, dat vind ik zo zonde (hij heeft echt een schitterende staart).
Thx!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:46

Waarom koop je dan niet de boett blanket? Die kost ook 160 euro, en helpt super!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:15

Hoi Laui, in je andere topic heb ik een foto gezet van Imker in zijn Bucas (wij noemen het Ivanhoe) pak. Die foto is erg duidelijk (met andere woorden, groot).

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:19

Ik heb de Rambo Fly Sheet en die is absoluut niet geschikt voor knutten (dat woord kende ik nog niet Bloos ), de mazen zijn te groot en die kleine k*tmugjes gaan er dus dwars doorheen. Ik heb bij Kraemer de nep-boett gekocht, die is een stuk goedkoper dan de echte (E90). Deze is gemaakt van heel fijn nylon. Minder scheurvast dan de Rambo en tegen het steken van vliegen/dazen zal hij ook wel niet zo helpen, maar tegen de mugjes is hij perfect.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 20:49

knutten heb ik van mijn moeder. Die was in Noorwegen en daar noemden ze die mugjes zo, ben ze ook maar zo gaan noemen...
Nou, dat wordt dus sparen...

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:11

ik heb ook veel positieve reacties gehoord over de bucas deken. maar ook heb ik gehoord dat de mugjes er wel onder door kunnen,
maar dat weet ik dus niet zeker ik heb het zelf niet geprobeerd.
ik zit al langer dan een maand op mijn boett te wachten.... Boos!