paard bij me houden of niet ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

paard bij me houden of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 07:56

Ik heb mijn 7 jarige ruin zelf gefokt. Eigenlijk heeft hij een luizen leventje, ik ga af en toe met hem naar het bos en verder staat hij lekker op het land. In de winter rijd ik af en toe een lesje bij de vereniging.
Nu staat hij bij een kennis op stal omdat ik op vakantie ga. De mensen daar zijn helemaal gek van hem en weten zeker dat hij in de dressuur ver kan komen. Er is nu een meisje wat hem heel graag zou willen kopen. Ze wil hem uit gaan brengen op wedstrijden. Ik moest er maar eens over denken hadden ze gezecht.
Maarja ik heb hem al 7 jaar en gekregen van mijn vader die inmiddels is overleden. Verkopen wil ik hem dus voor geen goud. Enige oplossing zou dus zijn dat ik hem uitleen, maar dan zal ik hem dus vreselijk missen en heb ik geen geld om een nieuw/ander paard te kopen. Verder staat hij daar 22 uur per dag op stal en bij mij de hele dag op het land. Ik weet dat hij heel erg veel plezier heeft in het werk wat hij doet en weet ook dat hij het heel erg leuk zal vinden om op wedstrijden te gaan. Maar toch blijft die beslissing erg moeilijk, wat zouden jullie doen ??


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 07:58

Je hart volgen. Als jouw gevoel zegt dat je 'm liever bij je houdt, moet je dat gewoon lekker doen.
Misschien vindt dat paard het best leuk om te werken enzo, maar ik denk dat hij het ook veel leuker vindt om buiten te staan dan 22 uur per dag op stal te staan. Dus daar hoef je je niet schuldig om te voelen.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 07:58

kan je er zelf niet mee gaan starten?
of anders misschien ciska, (ik geloof dat ze ciska daar aan dacht maar dat moet je aan haar vragen )
of heel goed gaan kijken wat zijn de voor en nadelen voor nimber. (het gaat toch over nimber? )
veel suc6!

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 08:00

Kan je niet iemand bij jou in de buurt zoeken die Nimber zou willen rijden tegen betaling?
Dan kan hij en gewoon bij jou blijven staan op het land en hij kan het werk doen wat hij leuk vind?
Zou dat geen mogelijkheid zijn? Zit het er in de toekomst niet in dat je
hem zelf gaat rijden?

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 08:15

Is het niet te combineren? Dat ie bij jou ophet land blijft en dat zij hem rijdt??

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 08:33

Nee helaas het is niet te combineren ze woont in Haarlem.
Ikzelf vind wedstrijden helemaal niks, ik ben jaren lang groom geweest voor een grand prix paard en vind het nu wel best. Ik ga liever lekker het bos in en heb dan meer lol. Helaas denkt Nimber daar anders over die loopt nu binnen de maand dat hij daar staat al M oefeningen terwijl ik dat nog nooit met hem gedaan had.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 08:36

Persoonlijk zou ik het niet doen. Als het toch een paard was van je overleden vader, dan zou ik hem zelf houden. Maar dat is persoonlijk.

Heb je ook een bak bij huis? Dan zou je een ander kunnen zoeken die bij je thuis kan komen rijden.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 08:40

idd ik sluit me bij piaffe aan

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: paard bij me houden of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 08:48

Max schreef:
Maarja ik heb hem al 7 jaar en gekregen van mijn vader die inmiddels is overleden. Verkopen wil ik hem dus voor geen goud. Enige oplossing zou dus zijn dat ik hem uitleen, maar dan zal ik hem dus vreselijk missen en heb ik geen geld om een nieuw/ander paard te kopen. Verder staat hij daar 22 uur per dag op stal en bij mij de hele dag op het land.

NIET DOEN! om de redenen die je hierboven zelf al aangeeft.

De hond is de betere mens


yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 09:36

Ik denk dat je beter een lief meisje/jongen in de buurt kan zoeken die ook wel wedstrijdjes wil rijden ed. en dat het paard bij jou blijft staan. Zo heb jij en het andere kind er allebij plezier van Haha! Jij kan nog op je paardje blijven rijden en het kind kan wedstrijden doen en je paard kan lekker op het land staan Haha! zo zou ik het doen dan zijn er waarschijnlijk meer mensen blij dan als je paard weg is Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 09:49

Er zullen bij jou in debuurt idd ook wel genoeg mensen zijn die dressuur met hem willen rijden, en evt. ookwedstrijden starten. Dus dan lijkt me dat een beter idee, heeft hij plezier in en hoef je hem niet te missen!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 10:13

Wij wonen in een boerengehucht, zo makkelijk is het niet om een goede, betrouwbare ruiter te vinden. De meeste meiden hebben hier hun eigen paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 10:18

Ik zou het niet doen. Weg paard en je zult hem gaan missen.

Is vrijheidsdressuur niets voor je? Kan hij toch lekker bezig zijn en dingen leren en jij je lol met de bosritjes.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Ik zou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 10:32

Ik zou je paard gewoon houden bijjezelf en voorjezelf. Zo te lezen heb je een goede band met je paard en zijn er nog al wat emoties aan verbonden in POSITIEVE zin.

Als dat meisje wil rijden, dan kan zij toch jouw kant opkomen? Misschien is het wat ver.

Succes

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 10:38

Hoi Max,

Ik zou Nimber gewoon zelf bij me houden. Kijk anders of je zelf misschien inderdaad wat andere dingen ook met hem kan doen (vrijdheidsdressuur? sprongetje? altijd goed voor de afwisseling en om verveling tegen te gaan. Zo te horen vindt het paard het i.i.g. wel leuk om weer wat andere dingen te leren, zoek iets dat jullie alletwee leuk vinden (in het bos kun je toch ook wat wijken of schoudervoor vragen oid?).
Ik zou hem niet wegdoen of ergens anders neerzetten.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 10:42

Ik zou hem houden, zeker weten.
Ik lees echt veel redenen in jouw tekst om hem te houden, de redenen om hem weg te doen vind ik veel lichter tellen dan jouw redenen om hem te houden.
Bij jou heeft hij het fijn, kan lekker de hele dag buiten, jij neemt hem lekker mee in het bos, enz.
Nee hoor, ik zou hem bij me houden, anders krijg je denk ik spijt.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 10:59

Lekker je paardje bij je houden. Het paard heeft veel emotionele waarden voor je, en je paardje zal lekkerder op de wei staan als 22 uur per dag op stal. Als jij hem de nodige aandacht kan geven, moet je hem lekker bij je houden.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 12:47

Als ik het zo hoor kun je hem beter houden. Wat heeft het dier eraan om uitgebracht te worden op wedstrijden. Heeft hij niets aan hoor.
Je moet doen wat je gevoel zegt en niet naar andere luisteren.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 13:30

ik zou het ook niet doen denk ik, en cker omdat je hem 7 jaar hebt en van je vader hebt gekregen.....

Terug van weggeweest

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:36

Niet doen!
waarom zijn wedstrijden en presteren zo belangrijk??
Jij hebt zo enorm veel lol in je paard en hij vind het vast ook geweldig.
Blijf lekker rijden zoals je nu rijd, lol hebben is het belangrijkste wat er is niet het behalen van de Z.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:39

Ik sluit me aan bij cowqirl.
Groetjes Julie

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:47

Cowgirl schreef:
Niet doen!
waarom zijn wedstrijden en presteren zo belangrijk??
Jij hebt zo enorm veel lol in je paard en hij vind het vast ook geweldig.
Blijf lekker rijden zoals je nu rijd, lol hebben is het belangrijkste wat er is niet het behalen van de Z.


Ook ik sluit me hierbij aan, hoe weet je zo zeker dat je paard dat leuk vindt? Ik vraag me af of 'n paard (als hij de keuze had) echt zou kiezen voor dat werken als hij de keuze heeft tussen hard trainen of relaxte buitenritjes Verward Ik denk toch dat hem dat laatste veel leuker lijkt (ok, beetje afwisseling, maar trainen vindt hij volgens mij niet echt fantastisch leuk Haha!)

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:50

Als ik het zo lees, heeft je paard een fantastisch leven bij je.
Mijn eigen paarden doe ik ook het liefst elke dag minimaal 5 uur naar buiten en ondanks dat mijn ene merrie gek is op springen, weet ik zeker dat ze het lekkerder vind om een aantal uren per dag buiten te lopen, dan om 22 uur in de box te staan en verder te trainen, hoe leuk ze het rijden ook vind!!!
En vergeef je het jezelf ooit als je Nimber verkoopt?

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:54

Niet doen! Het paard staat nu lekker buiten, daar zou hij 22 uur per dag op stal komen te staan. Ik weet uit eigen ervaring dat een paard wat buiten lopen zo gewend is, binnen snel gaat wegkwijnen en er absoluut niet gelukkiger op wordt. Jij hebt het nu toch ook prima naar je zin met hem?, je rijdt af en toe een lesje gaat naar buiten... geweldig toch? Je maakt een paard echt niet gelukkiger door er wedstrijden mee te starten. Ik weet wel zeker dat het hem geen ene bal kan schelen of hij "dressuur-aanleg" heeft of niet. Als ik jou was zou ik hem lekker in de wei laten staan! Lachen

Don't hate me cause you ain't me!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:56

hou hem lekker voor jezelf ik denk dat je vader zo hebt gewilt JIJ je eigen paard lekker tuttelen lekker bosritjes maken en lekker rustig. Dat is die gewent. Ik zou het niet doen.

xx Linda


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83 en 36 bezoekers