Pavo 1 of 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Pavo 1 of 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 09:30

Mijn fouragehandelaar vertelde me dat er in Pavo 1 méér zit dan in Pavo 2, dus eigenlijk is Pavo 1 de sportbrok, hij schijnt ook duurder te zijn dan de Pavo 2. (Ik let nooit op de prijzen want het wordt automatisch afgeschreven van mijn rekening Haha!).

Overigens is de fouragehandelaar echt iemand die al die verschillende brokken maar onzin vindt, en zegt dat het allemaal niet nodig is, hij zal mij nooit iets proberen aan te smeren, eerder me ergens van weerhouden omdat het zonde geld is volgens hem. *LOL*

Maar wie geeft zijn paard ook Pavo 1 of 2, en waarom? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Mijn paarden krijgen trouwens 4 verschillende soorten voer, Subli, Pavo (2 verschilende) en Havens.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl



Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 09:33

Ik geef Pavo 2, mij is toen verteld dat dit uitermate geschikt is voor paarden die een uurtje per dag lopen. En tegen mij is gezegd dat Pavo 1 is voor paarden die meer lopen dan 1 uurtje per dag, de sportbrok dus.
Bij haar vorige eigenaar kreeg ze ook Pavo 2 en ze doet het er goed op.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 09:37

Ja precies, maar toch staat op de zak van Pavo 2, dat dát de sportbrok is, toch?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 09:39

Ameretto schiet door het dak van te energierijke brok, daarom zijn we volgens mij ooit overgegaan van Pavo 1 op Pavo 2. Kan me herinneren dat Dino wel Pavo 1 kreeg, omdat die juist wat energierijkere brok nodig had. En Manjo kreeg Stibro, was ooit zwaar hoefbevangen geweest en verrichtte niet echt meer werk.

Op de stal waar we nu staan, hebben ze Pavo 2 in de silo. Zowel de manegepaarden als de pensionpaarden krijgen het, en het lijkt erop dat ze er allemaal prima op functioneren.

De precieze reden waarom we destijds zijn geswitcht van 1 naar 2 zal ik m'n moeder nog eens vragen, die is bij ons thuis de voerexpert. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 09:42

Jura schreef:
Ja precies, maar toch staat op de zak van Pavo 2, dat dát de sportbrok is, toch?


vind je het goed als ik later in de schuur kijk, ik heb de zakken niet in huis staan Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 09:42

De merrie die ik rijd die krijgt nadat ik gereden heb Pavo brok uit die oranje zak, ze doet het daar prima op. Ik rijd (als het kan) iedere dag een uurtje of ik longeer, 1 dag per week rust, eens in de 2 weken wedstrijd) Ik ga vanavond even kijken welke da is.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 09:45

Heb net ff op www.pavo.nl gekeken en vond daar het verschil tussen Pavo 1 en 2:

* Pavo 2 valt onder 'Onderhoud & Sport'
* Pavo 1 valt onder 'Topsport'

Dus dat verschil is er wel!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 09:50

m'n verzorgpaarden krijgen niet 1 soort brok, elke keer wat anders. Meestal merkloos onderhoudsbrok. Nu ligt er dus Havens merriebrok en draversbrok (en uiteraard dag en nacht gras). Een paard ka nop merkloos voer Z dressuur worden, dus ik heb niet het idee dat je alles moet proberen.
Loopt je paard goed op Pavo1, dan daarbij laten, is Pavo2 beter dan dat maar. Je betaalt al snel teveel hoor, 'haal uw ellende niet uit uw voorkist' is een bekend spreekwoord. Oftewel: bepaal wat goed is en wat genoeg is en doe niet meer.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 10:22

Piaffe schreef:
De merrie die ik rijd die krijgt nadat ik gereden heb Pavo brok uit die oranje zak, ze doet het daar prima op. Ik rijd (als het kan) iedere dag een uurtje of ik longeer, 1 dag per week rust, eens in de 2 weken wedstrijd) Ik ga vanavond even kijken welke da is.


Dat is volgens mij Pavo Stibro. Dat is onderhoudsbrok, daar stonden mijn paarden eerst ook op.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 10:26

dat zou inderdaad wel kunnen kloppen dat dat Stibro is. maar ze krijgt er nog muesli en een soort slobber met zemelen, grasbrok, haver en muesli bij. Dus energie genoeg Schijnheilig

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 11:45

Er zit wel degelijk meer in Pavo 1, en je kunt er dus minder van voeren. Dat is een beetje uitproberen per paard hoe dat bevalt. De samenstelling van het voer verschilt ook een beetje, en dat is net zo belangrijk als de uiteindelijke voedingswaarde.

Nescio bijvoorbeeld staat in een periode dat hij moet "opbouwen" na een periode rustiger basiswerk op Pavo 1. Als hij weer vol in het werk staat loopt hij op Pavo 1000. Ik kan ook gewoon minder Pavo 1000 pakken in die eerste periode, maar dan krijg ik veel minder spieropbouw. Er zit dus wel degelijk wat achter!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 11:57

ik heb van PAVO zelf advies gekregen ommijn drachtige merrie in het begin pavo 2 te voeren (naast hele dag weidegang, waar te weinig staat)
ik geef haar ook het pavo supplement Total suply voor alle broodnodige vitamine en mineralen Haha!
Daarvoor stond ze altijd op de onderhoudsbrok van Pavo

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 12:20

Op de site van Pavo kun je volgens mij ook een test doen. Dat heb ik gedaan voor Fitz en toen kwam ik uit op Pavo 1.
Het ligt een beetje aan de hoeveelheid werk die je je paarden geeft.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 13:22

Iedereen is het dus met me eens dat er meer in Pavo 1 zit, maar waarom heet Pavo 2 dan toch sport? Verward

Het voeradvies dat ik van de site krijg, komt wel neer op wat mijn paarden krijgen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 13:25

Kijk eens op de Pavo-site, daar staat het allemaal uitgelegd. Zoals ik net zei: Pavo 2 valt bij hen onder de categorie voer voor 'onderhoud & sport' en Pavo 1 onder de categorie 'topsport'. Maar ik ben het met je eens dat dat erg verwarrend is.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:04

Waarschijnlijk sport/onderhoudsbrok omdat het meer is dan de pavo stibro (onderhoud) en ze daarnaast nog meer soorten hebben die nog meer energie leveren (topsport), ze hebben pavo stibro, pavo 2, pavo 1 en 1000, en misschien nog wel 1 die nog meer energie geeft, maar at weet ik niet zeker. Foldertje heb ik thuis.
Logisch toch? Het is een tussenvariant die geschikt is voor zwaardere arbeid, voor de sport dus!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:09

Toen ik nog zelf m'n voer moest kopen voerde ik ook altijd PAVO. In de winter als ze van zichzelf al wat drukker was kreeg ze PAVO 2 omdat daar wat minder energie inzit en in de zomer als ze wat minder actief was voerde ik PAVO 1 omdat daar wat meer energie inzit.

Ik vond dat zelf altijd wel prettig werken op deze manier.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:41

Ik voer Hippostar, iets heel anders dus, maar daar hebben we ook de sportbrok. Dit is zeg maar de basisbrok, voor paarden die dus weinig tot normaal werk verrichten, voor een uurtje per dag en een normaal gezond paard dus prima. Maar daarnaast hebben we de prestatiebrok, voor de topsporters zeg maar. Hier zit veel meer in, meer energie idd, maar ook electrolyten en dergelijke.
Misschien dat deze prestatiebrok te vergelijken is met de Pavo 1??

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 22:51

Ik voer Pavo-2 en kruidenmelange.
Ik heb de Pavo-1 (laat staan 1000) nooit geprobeerd, is mij afgeraden door de fouragehandelaar. Bovendien bevalt dit perfect, m'n paard ziet er onwijs goed uit en werkt met plezier. Daarnaast, ik voer echt niet veel (op het moment minder dan twee kilo per dag).

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

_Mir_

Berichten: 852
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 13:49

tip: let gewoon heel goed op wat je voert, het beste is om het advies van de site op te volgen, Pavo 1 is alleen(!!!) voor de topsport bedoeld!!! Ook is het heel belangrijk dat je goed hooi of kuil voert, het rantsoen bestaat niet alleen uit brok!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 14:02

Het is met voer vaak een kwestie van uitproberen. Als ik Nescio vol in training heb en hij staat op Stibro, krijg ik hem ook wel goed maar dan moet hij bijna 6 kilo brok per dag eten. (naast zijn ruwvoer) Van een "hoger" voer krijgt hij gewoon veel minder, en ziet hij er beter uit, geen opgelopen benen na het werk etc.

Gewoon eens een zak uitproberen dus, en bekijken hoe het bevalt.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 14:33

PAVO 1 is niet alleen voor de topsport anders had ik via de site nooit dat advies gekregen, ik rijd nl. in de basis. Het is net hoe je paard in het werk staat.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 21:56

vraagje voor zep.ik heb een nescio gefokt zou wel heel toevallig zijn maar hoe is het papier ?? groet sarabande


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers

cron