Een goede daad verricht. (pony in viaduct)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Een goede daad verricht. (pony in viaduct)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 16:47

Vannacht was ik aan het werk en tufte dus in mijn auto'tje rond om mensen te voorzien van de krant van wakker nederland. Het was ontzettend mistig en het zicht was op sommige plaatsen niet verder als 10 meter. Gewoon maar rustig aan rijden dus. Tot ik ineens plots voor me in een viaduct dat onder de snelweg doorloopt (een weg waar over het algemeen hard word gereden) een shetlander zie staan. Ik kon net nog op tijd stoppen. Maar ja, wat doe je met zo'n pony. Je ziet nauwelijks iets, het is ook nog eens pikkedonker en je weet niet waar de pony vandaan komt.

Toch heb ik geprobeerd de pony te pakken. Langzaam aan liep deze dus naar zijn eigen huis, zo'n ruime kilometer verderop. Helaas, ik kon de ingang van het hek niet vinden, maar had het idee dat hij het land weer in gekomen was. En ja hoor, ik zag 'm lopen. Ondanks het tijdstip van de dag (5 uur in de ochtend) heb ik toch het telefoonnummer van dat betreffende adres opgevraagd en de mensen gebeld om ze te waarschuwen voor het uitbreken.

Neemt een oude invalide vrouw op. Schijnt er alleen te wonen, niet te kunnen lopen en dacht dat ik van de thuiszorg was. Na een ellenlang gesprek heb ik provesorisch maar een hek gemaakt bij de oprit zodat de pony in ieder geval het erf niet meer af kon. De vrouw heeft beloofd hier iemand naar te laten kijken.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:24

jeetje zeg, zo ff een pardje langs de weg, je had dat toch al eerder gehad met een groot paard of was jij dat niet?
Iig netjes opgelost.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 21:25

Nee, dat was ik niet, dat was Zep volgens mij. Maar ook ik kan me vergissen Lachen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:50

Waar was dat Sandra? 't Sud? of Kortehemmen? Of nog ergens anders?
Wel even schrikken zeg!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 21:52

Tunnel bij Kortehemmen.. (van kortehemmen naar het zuid) en inderdaad behoorlijk schrikken.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:56

Ja, die mist hier ook altijd!! Nog een geluk dat je hem op tijd zag! Nu maar hopen dat het niet nog een keer gebeurd, shet's zijn al van die uitbreekkampioenen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:59

Pffff moet je in het stikkedonker ook nog die auto uit Scheve mond Moet er niet aan denken wat er was gebeurd als je 't beestje te laat had gezien.
Hopen dat ze hem nu beter achter de omheining zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:06

Best eng is dat ja (ik was idd degene die het met een groot paard had) Ik had dan nog het voordeel dat het een grote, witte schimmel was, dus dat viel wel op. Haha!

Je kunt het zo'n vrouwtje ergens ook niet echt kwalijk nemen, je zal maar een brekerige shet hebben als je slecht ter been bent...