Verloven???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Verloven???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 18:32

Hoi hoi, niet dat ik nu 1,2,3 ga verloven hoor Haha! maar vroeg me gewoon af...hoe oud ware jullie(die al verlooft zijn)toen jullie gingen verloven? En hoelang hadden jullie toen al wat??


Oja en vinden jullie dat het wat uit maakt hoe oud je bent, als je heel veel van iemand houd en met hem/haar wil verloven? Oke geen 14 maar 16/17

22 Januari verwachten we ons kleintje


Suzanne F.

Berichten: 49107
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 18:41

Ik vind dat je op die leeftijd nog geen goed oordeel kan geven of je echt van iemand houdt......het gevoel is dan heel anders. Dan ben je eigenlijk gewoon verliefd.

Ik vind zo rond 25 een mooie leeftijd om daar over na te gaan denken. Misschgien ietsje jonger maar onder de 20 vind ik nu niet meer kunnen. Vroeger was dat anders en hier bij ons in de buurt ook, vooral omdat ze hier zo gelovig zijn met dat 'geen sex voor het huwelijk' gedoe. Dan trouwen de mensen gewoon eerder.

Maar een mensenziel is een mensenleven....

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 18:44

Ik geef je helemaal gelijk! Maar ik denk dat je weer de tendens gaat zien dat mensen weer jonger gaan trouwen. Misschien hebben we over tien jaar dan ook wel een soort Jerry Springer show in nederland!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:02

hoi,...

Ik ben 02-08-02 pas getrouwd.
Ik kende mijn "man" Lachen toen we verloofde al 6 jaar en we hadden een ralatie van toen 3 jaar. we zijn 1 maart 2001 verloofd.

Dus dan heb je er wel een idee van denk ik.

Groetjes

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:19

Waarom ga je verloven??? Verloven is iets wat je doet als je met elkaar gaat trouwen. Meestal ben je verloofd als je een datum hebt geprikt om te trouwen.

Ik merk ook wel dat het een sjieker woord is voor verkering/relatie.
Mensen die verloofd zijn, nog lang niet gaan trouwen maar om aan te geven dat ze van elkaar houden. Ik ben hier zelf niet zo weg van maar als het je gelukkig maakt dan moet je het gewoon doen!

Ik ga zelf volgend jaar trouwen, 21 maart 2003.
Ben vorig jaar, 31 augustus 2001 ten huwelijk gevraagd.

Liesje_1, nog gefeliciteerd met je huwelijk!
Laatst bijgewerkt door Kleintje op 30-08-02 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 19:31

Ik ga nog niet verloven Haha! vroeg het me opeens af!!! Ja nog gefeliciteerd

22 Januari verwachten we ons kleintje

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:43

Ik ben in oktober al 2 jaar verloofd en we hebben nog geen trouwdatum Bloos
We wilden alvast verloven omdat we die verbinding al aan wilden gaan.
Op het moment dat we verloofden waren we 11 maanden bij elkaar en woonden we 5 maanden samen.

We willen echt een sprookjeshuwelijk en daarom nemen we onze tijd zodat tegen die tijd alles goed voor elkaar is, we zijn nu nog jon en we hebben geen haast, het mooiste willen we nog laten komen Lachen

Het snel verloven is niet gebeurt om elkaar te binden oid, gewoon omdat het zo voelde en het blijft goed voelen Lachen


Verloof niet te snel oid, ik heb hiervoor een relatie gehad van 4 jaar, ook samengewoond en alles, stelde me er echt vanalles voor etc alleen het liep uit op een grote ellende, ik was gewoon weg te jong en te onervaren en te goedgelovig.

Met mijn huidige vriend ben ik ook niet zomaar iets aangegaan uit verliefdheid, heb eerst voorzichtig afgetast en voor mezelf bedacht wat ik wou, over liefde denk je normaliter niet na, maar ik wilde mezelf nog meer leed besparen. Wat heel makkelijk is dat we erg veel op elkaar lijken, is altijd makkelijk Knipoog

Over snel gesproken, een week nadat ik voor mezelf de beslissing had genomen dat dit hem was wist ik al dat ik met hem wilde trouwen Clown Hij ook overigens, we hebben toen gepraat over dat wederzijdse gevoel tijdens een wandeling met de hond in de duinen in het volle maanlicht (hoe romantisch Lovers ) nadat zijn ouders die avond ook al trouwen ter sprake brachten Clown (En intussen wordt regelmatig het onderwerp kleinkinderen naar boven gebracht Knipoog Daar wachten we nog wel eventjes mee Tong uitsteken )

Een ding staat vast: we doen alles op ons eigen manier en wanneer wij er aan toe zijn Lachen

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 22:37

Ik ga op dezelfde dag trouwen als kleintje Lachen 21 maart 2003 dus en op kerstavond 2001 ben ik "gevraagd" dus vanaf toen ook verloofd.
Als we gaan trouwen zijn we bijna 3 jaar samen, redelijk snel gegaan maar ja sommige mensen zijn nou eenmaal snel Lachen
En ik denk dat als je al wat "ouder" bent je niet meer zo lang wacht...als een relatie goed zit tenminste

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 22:41

Harmen en ik zijn op 17 april 2001 verloofd, ik was toen 21 en hij 22 en we hadden 1,5 jaar verkering. Volgend jaar (ik zeg nog niet wanneer) gaan we trouwen. We hebben nu ongeveer 3 jaar verkering.

:evaw:

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Joewie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 22:49


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Re: Joewie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 08:08

Liesje_1 schreef:
www.trouwshop.com hier kan je gratis een site laten maken, en het levert je nog 50 euro op

Lovers Lovers
*LOL* *LOL*

Haha!
Sta ik al op!
21 maart 2003, Arno en Eveline!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 19:45

pascal en Annelies 02-08-02 Lachen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 01:46

Grappig dat verloven weer helemaal "in" is Lachen !
Ik ben niet verloofd geweest, wij zijn gewoon meteen getrouwd Pling !
2 weken voor Paul z´n 24ste (en 3 mnd. voor de mijne) verjaardag zijn we getrouwd en dat was 12 dagen geleden (16.8) alweer 14 jaar terug!
Wij waren dus ook best wel jong. Een van de redenen dat we getrouwd zijn, was toch ook wel dat we naar het buitenland gingen en ik ook al mijn zekerheden in Ned. opgaf.
We hadden allang besloten dat we samen wilde blijven en ook het thema "kinderen" was al aangesneden Knipoog ! De stap om te gaan trouwen was dus niet meer al te groot! Toen we trouwden, kenden we elkaar 4jaar en waren we 3 jaar "samen".
Van die 3 jaar samen, hadden we ook al een jaar in München gewoond, waar we volledig op elkaar aangewezen waren, dus we wisten wel wat we aan elkaar hadden!
Ook al heb ik er absoluut geen spijt van gehad dat we relatief vroeg (jong?) getrouwd zijn: ik denk dat als we in Ned. waren blijven wonen, we toch niet zo "snel" getrouwd waren. Gek hè Verward !!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 09:10

hoihoi... Knipoog

ik ben ook verloofd....
ik ben gaan verloven toen ik 16 was...
me vriend was toen 18...
we zijn nu iets langer dan een jaar verloofd (8-8-01)
het gaat heel goed samen....
dus waarom zou je pas gaan verloven als je ouder dan 20 bent....
ik vind dat daar geen leeftijd aan vast zit....
je doet het omdat je het voor je zelf graag wilt en niet omdat je een leeftijd berijkt hebt.....

toen we gingen verloven waren we 7 maanden samen.... Lovers


KuZzZ esy Lovers

ieder paard heeft zijn eigen waard!!! Lovers

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:16

esythegirl schreef:
hoihoi... Knipoog

ik ben ook verloofd....
ik ben gaan verloven toen ik 16 was...
me vriend was toen 18...
we zijn nu iets langer dan een jaar verloofd (8-8-01)
het gaat heel goed samen....
dus waarom zou je pas gaan verloven als je ouder dan 20 bent....
ik vind dat daar geen leeftijd aan vast zit....
je doet het omdat je het voor je zelf graag wilt en niet omdat je een leeftijd berijkt hebt.....

toen we gingen verloven waren we 7 maanden samen.... Lovers


KuZzZ esy Lovers

Maar... wat is het nut van dit verloven?
Alleen maar omdat het een andere naam is???

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 18:15

Nee verloven doe je naar mijn mening als uiting dat je met elkaar verder wilt , voor altijd verder wilt.
De stap wordt dus trouwen, hier bevestig je dit nogmaals mee.

Ook kan dit een stap zijn om kindertjes te maken!

(ik ben 18 en getrouwd en op mijn 17de verloofd.
Mijn man is wel 29 en we wonen nou 2 jaar samen) (zit in de familie denk ik mijn ouders schelen qua leeftijd 25 jaar) (BOEM)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 22:31

esythegirl schreef:
hoihoi... Knipoog

ik ben ook verloofd....
ik ben gaan verloven toen ik 16 was...
me vriend was toen 18...
we zijn nu iets langer dan een jaar verloofd (8-8-01)
het gaat heel goed samen....
dus waarom zou je pas gaan verloven als je ouder dan 20 bent....
ik vind dat daar geen leeftijd aan vast zit....
je doet het omdat je het voor je zelf graag wilt en niet omdat je een leeftijd berijkt hebt.....

toen we gingen verloven waren we 7 maanden samen.... Lovers
KuZzZ esy Lovers


Oke ben ik dus niet de enige!!Ben nu 16, me vriend word bijna 18 we zijn 6 maanden samen...ik vind dus ook dat er geen leeftijd aanvast zit en ik vind ook dat je niet hoeft te w8e tot je 20 bent!!
Waarom nu nog niet als je toch ziels veel van elkaar houd en je weet dat bij die gene wil blijven...als je echt toekomst ziet!! Ik wil ook vroeg trouwen en ook best vroeg kinderen...nog voor me 25e...net zoals me moeder Haha!

Niet omdat zij het zo gedaan heeft maar gewoon omdat ik heel veel van me vriend hou en ik zeker weet dat dat zo blijft!!

22 Januari verwachten we ons kleintje

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:33

Kleintje"]
[quote="esythegirl schreef:
hoihoi... Knipoog

ik ben ook verloofd....
ik ben gaan verloven toen ik 16 was...
me vriend was toen 18...
we zijn nu iets langer dan een jaar verloofd (8-8-01)
het gaat heel goed samen....
dus waarom zou je pas gaan verloven als je ouder dan 20 bent....
ik vind dat daar geen leeftijd aan vast zit....
je doet het omdat je het voor je zelf graag wilt en niet omdat je een leeftijd berijkt hebt.....

toen we gingen verloven waren we 7 maanden samen.... Lovers


KuZzZ esy Lovers

Maar... wat is het nut van dit verloven?
Alleen maar omdat het een andere naam is???
[/quote]


nou nee dat is het dus niet ....
ons doel van verloven was dat we voor altijd bij elkaar wilden blijven....
en we maakten dat met een ring duidelijk...
en je staat dichter bij elkaar als je verloofd bent....

KuZzZ esy Lovers

ieder paard heeft zijn eigen waard!!! Lovers

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:37

Sja, het kan aan mij liggen, maar volgens mij stond verloven vroeger toch echt voor het feit dat je ten huwelijk was gevraagd. Dat je bezig was met de voorbereidingen, een datum had geprikt.

Je wilde dus bij elkaar blijven, maar dat is duidelijk. Dat is ook zo als je verkering hebt. Je hebt over het algemeen geen verkering met een bepaald doel om snel weer uit elkaar te gaan.

Misschien klinkt het ouderwets maar ja, ik vind verloven toch echt een voorloper van trouwen. En niet iets om zomaar te doen om te laten zien dat je bij elkaar wil blijven.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:42

jah ....

iedereen heeft natuurkijk zijn eigen mening....
en zijn eigen betekenis of reden waarom je het doet...

maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw reden beter of slechter is dan die van mij....
of natuurlijk die van anderen....
ieder zijn eigen mening.....

KuZzZ esy Lovers

ieder paard heeft zijn eigen waard!!! Lovers

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:57

Ik moet er niet aan deeenken dat ik me had verloofd op mn 16e. Mensen, dan ben je toch nog een kind? Okee, dat je veel van iemand houdt, prima, maar je kan eeecht niet zeggen of je eeuwig bij die persoon blijft. Als je 16 bent zal je nog zoveel veranderen! Je hele persoonlijkheid wordt nog anders,dat van hem ook; en 10 jaar later kan je daar dus heel anders over denken. Je moet er toch niet aan denken dat je op je 18e al met iemand trouwt, dan heb je nog zo'n 60 jaar te gaan... men, niet een hand vol maar een land vol hoor en je moet ook iets geprobeerd hebben is my humble opinion!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:03

jah dat is misschien wel zo.....
maar mensen zijn 25 jaar getrouwd en die gaan nog scheiden....
ik heb het zelf aan me ouders gezien....
waren al vanaf hun 12de bij elkaar zijn nu 45 en zijn net 3 maanden gescheiden.....

dat kan je nooit van te voren weten....
en daarom zie ik ook niet in waarom ik niet verloofd zou mogen/ kunnen zijn....
ik vind dat echt nergens op slaan
sorry hoor.........

maar ik vind dat iedereen dat voor zicht zelf moet weten....
de ene doet het wel de andere doet het niet....

KuZzZ esy Lovers

ieder paard heeft zijn eigen waard!!! Lovers

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:10

Ik denk dat het gewoon het verschil van de betekenis van het woord is.
Als jij tegen iemand zegt dat je verloofd bent dan kunnen ze gelijk denken dat je bezig bent je huwelijk voor te bereiden terwijl dat dus niet zo is.
Het schept verwarring.

Getrouwd, verkering, samenwonen... dat is gewoon duidelijk.
Verloofd is een vaag begrip...

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:33

daarom zeg ik, als je al vanaf zo jong samen bent lijkt de kans me idd groot dat je als je ouder bent, wel eens wat anders wilt proberen. Weet niet of dat het geval is bij jouw ouders amar ik ken mensen in mijn omgeving die ook vanaf hun 17e! getrouwd waren, en nu gingen ze scheiden. Die vrouw snapte nu dat het gewoon voor hen een grote fout was geweest dat ze zo jong getrouwd waren omdat ze nooit de mogelijkheid gehad hebben om zich individueel en zelfstandig te ontwikkelen...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:40

Laura schreef:
daarom zeg ik, als je al vanaf zo jong samen bent lijkt de kans me idd groot dat je als je ouder bent, wel eens wat anders wilt proberen. Weet niet of dat het geval is bij jouw ouders amar ik ken mensen in mijn omgeving die ook vanaf hun 17e! getrouwd waren, en nu gingen ze scheiden. Die vrouw snapte nu dat het gewoon voor hen een grote fout was geweest dat ze zo jong getrouwd waren omdat ze nooit de mogelijkheid gehad hebben om zich individueel en zelfstandig te ontwikkelen...




maar dat ligt er ook helemaal aan hoe je zelf inelkaar zit....
en of je een open of een gesloten relatie hebt....

me vriend en ik zijn heel open met elkaar....
we kunnen overalles praten...
en dat is gewoon heel erg belangrijk...
als je niet met elkaar kan praten heeft de hele relatie geen nut....

maar je kan nooit weten of je wel of geen goede beslissing neemt...
de tijd zal het leren...... zeg ik altijd.......

we zien wel waar het schip strand....
maar zoals het er nu uitziet zijn we als we 80 zijn nog bij elkaar....
en zo denken we er allebij over...

KuZzZ esy Lovers

ieder paard heeft zijn eigen waard!!! Lovers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL, Anoukjuuuhh, axel_1997, Cappi, Christina, Esperanza, gonniee, GrapeshotBot, hagelslag, Ies_, lissssan, Loeky01, Moon_light94, Muiz, N_B_N, Polarize, Pommier, Sanniej_, SentiBot, Sokje_6 en 146 bezoekers