mijn kat (20 jr, vandaag ingeslapen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

mijn kat (20 jr, vandaag ingeslapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 17:56

Vanochtend hebben we ons oudje Dieuwertje laten inslapen bij de dierenarts.. ze was al 20 jaar bij ons, ze was er dus zelfs al toen ik geboren werd. Ze is altijd al een klein en poesje geweest, ze kon geen vogeltjes of muizen vangen en als ze alleen al op de schutting was gesprongen dan durfte ze er zelf niet af.. eigenlijk was het dus best een zwak poesje. Toch bleef ze maar leven en ze ging maar door, bijna 2 jaar geleden had ze haar kaak gebroken.. ze heeft toen bij de dierenarts een beugeltje gekregen die er normaal gesproken na 6 weken uit moest, maar hij had de beugel maar laten zitten omdat hij dacht dat ze toch niet lang meer zou leven (ze was toen al 18 jaar), maar ze bleef gezond!!!

Het laatste jaar ging het wat slechter, ze kreeg problemen met haar nieren (hebben veel oude katten) en daarom moest ze op een speciaal dieet. Dat hielp gelukkig, voor een tijdje... de laatste 2 maanden zagen we haar echt magerder worden, ze at het dieetvoer niet meer.. ze at ALLES wat ze kon krijgen behalve het dieetvoer. We zijn toen op vakantie gedaan en dachten dat ze die 3 weken niet zou overleven, maar toch! Toen zijn we naar de dierenarts gegaan omdat ze zo mager werd, en hij voelde aan haar nieren en daar zat een heel groot tumor aan haar linker nier. Ze woog toen nog 2,0 kg. heel weinig dus (normaal was ze 3,3)

Hij zei dat we het dieet maar moesten stoppen en haar nog een laatste week lekker geven wat ze wou eten. Ze voelde zich nog steeds goed, ze liep nog, kwam op schoot, zat buiten in het zonnetje en ze zeurde nog om eten. Die ene week zijn twee weken geworden, pas gisterochtend begon ze zich echt ziek te voelen... ze is bijvoorbeeld van de trap gevallen en kwam niet meer overeind, en om de 5 passen moest ze weer gaan zitten om uit te rusten. Ze moest ook steeds spugen en ze wou niks meer te eten. Ze deed ook rare dingen, steeds ging ze buiten naar de sloot toe terwijl ze normaal niet eens de tuin uit gaat en ze ging zich steeds verstoppen.. Toen vonden we dat we haar maar moesten laten inslapen vandaag. Vanochtend om 10 uur is dat dus gebeurd. Ze is nu begraven in de tuin..

het is wel heel raar dat ze er nu niet meer is, het is zoooo stil in huis!! ik denk elke keer dat ik haar nageltjes nog hoor tikken op de vloer en ik vergeet steeds dat ik maar 1 bakje met eten hoef te vullen in plaats van 2.

Ik had vorige week (toen voelde ze zich nog goed) nog wel een paar mooie foto;s gemaakt van haar, je kunt wel zien hoe mager ze is... echt zielig;

Afbeelding
in de doos van mijn nieuwe laarzen Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 18:03

Sterkte met dit verlies. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met m'n vorige kat, zij werd 18 jaar. Ik vond het heerlijk dat ik een week lang afscheid van haar kon nemen, had de laatste dag zelfs vrij genomen om lekker met haar te tuttelen. Daarna bij de dierenarts is ze in haar favoriete houding (als een baby'tje in m'n armen) ingeslapen. Dat gaf me toch een goed gevoel.

Je zult haar altijd blijven missen, maar het is een fijn gevoel dat ze nu geen pijn meer heeft. Nogmaals sterkte !

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 18:10

Aah wat sneu... Gecondoleerd...

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 18:17

zielig zeg hij zag er nog wel goed uit.Eeen beetje mager maar verder mooi .Sterkte Verdrietig Huilen

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 18:46

c
Laatst bijgewerkt door janna op 07-05-22 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 18:48

Die 4e foto is toch supermooi Kwijl Jammer dat ze er niet meer is, maar gelukkig heb je goede herinneringen aan haar

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:12

gecondoleerd...

Je hebt wel mooie foto's gemaakt van haar Lachen die ene dat ze naar beneden kijkt vind ik lief (dat je haar volledig ziet Haha! )

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:13

Wat een ontzettend mooi poesje. Heel veel sterkte hoor!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:42

Ze kijkt nog heel nieuwschierig uit haar oogjes.
Ze is erg mooi
Sterkte he!!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 20:18

ag wat sneu voor je!
veel sterkte.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:22

heel veel sterkte! ze heeft bij jou in ieder geval een fantastisch leven gehad! En ze is superoud geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:31

Wat vreselijk voor je. Ik hoop dat je er snel een beetje overheen komt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik je bericht maar heel vluchtig heb doorgelezen, ik kan er helemaal niet tegen, al die droevige berichten over huisdieren wara je uiteindelijk weer afscheid van moet nemen.
Ik heb wel een toepasselijke kaart voor je ter nagedachtenis aan Dieuwertje
Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:35

Ik weet hoe je jevoelt, onze kat is ook na 15 jaar ingeslapen 2 jaar geleden, in het begin als ik binnekwam was het meteen 'hé meis!!' maar nee ze was er niet meer.
Gelukkig heb je zelf de keuze kunnen maken, wij hebben haar in coma gevonden, maar dat maakt het er niet minder erg om.
Heel veel sterkte toegewenst.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:45

ze ziet er echt uit als een oude poes, maar wel een gelukkige oude poes. Volgens mij heeft ze een superfijn leven bij jullie gehad.
veel sterkte

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 22:41

Ah wat zielig voor je!! Gelukkig heb je nog mooie foto's van haar kunnen maken! Heel veel sterkte ermee.

Groetjes Suus

GekkeGer
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:22

Sterkte ermee Ireen!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:29

sterkte ermee. Ze heeft een lekker leven gehad bij jullie denk ik.
En is toch 19 jaar gezond geweest. Heel veel sterkte, dit heb je goed gedaan. Je hebt haar lijdensweg verkort, een moeilijke maar moedige beslissing !