Heeft Cody dan toch gelijk? (hopelijk wel)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Heeft Cody dan toch gelijk? (hopelijk wel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 12:00

Zoals enkelen van jullie wel weten ben ik zo'n vier jaar geleden door het vele gebruik van medicijnen in een periode van een half jaar tijd, zo'n 30 kilo in gewicht aangekomen. Iets waar ik niet blij mee ben en wat veel beperkingen voor mezelf met zich mee heeft genomen, aangezien ik mezelf hier best wel voor schaam. Alhoewel.. niet schamen voor anderen, maar puur voor mijn eigen gevoel. Beperkingen als het nauwelijks nieuwe kleding aanschaffen, niet meer lekker in een korte broek rondlopen, niet meer lekker schaars gekleed rondlopen, niet meer zwemmen (iets waar ik zo gek op was) en het niet veel meer uitgaan.

Nou heb ik echt van alles geprobeerd om hier vanaf te komen. Veel sporten, lijnen, diëtiste, etc. etc. , maar niets hielp. Ik werd niet zwaarder, maar ik viel ook echt niet af. En als ik eens dacht 1 of 2 kilo kwijt te zijn, dan zaten die er de volgende dag weer bij. Verward De dokter had al gezegd dat ik me er maar bij neer moest leggen. Zolang ik deze medicijnen in deze hoeveelheid zou gebruiken, zou ik niet afvallen. Verdrietig

Maar.... enkele weken geleden zegt Marije (cody) ineens tegen mij, dat ik volgens haar aan het afvallen ben. Ik keek haar toen een beetje vreemd aan en verklaarde haar als het ware toch wel een beetje voor gek.. Knipoog Ik en afvallen... volgens mijn weegschaal zat ik nog steeds op hetzelfde gewicht.

Maar niet veel later ondervond ik dan toch ook hetzelfde verschil. Niet in de kilo's die ik verloor, maar in mijn omvang. Ik wordt wat smaller in mijn gezicht, pas iets beter in mijn kleding en zit daardoor wat lekkerder in mijn vel.

Later weer eens met Marije weg geweest en wederom zegt ze dat ik volgens haar aan het afvallen ben. Dit keer kon ik het beamen, maar helaas.. niet in gewicht. Verdrietig

Maar nu.... ben ik sinds anderhalve week geleden (ik sta iedere ochtend op de weegschaal Bloos ) toch echt 5 kilo kwijt! Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen Party!! Lachen En dat terwijl ik mijn verwoedde pogingen om af te vallen toch helemaal heb opgegeven (nu al bijna een jaar). Maar die 5 kilo zijn er ook nog niet weer aangekomen zoals dat over het algemeen binnen enkele dagen gebeurt! Ik weet, het is niet veel en ik ben nog lang niet tevreden, maar wat ben ik toch ontzettend blij!

Nou hoop ik toch echt dat dit doorzet, al weet ik dat ik daar niet teveel van moet verwachten. Maar desondanks voel ik me momenteel een héél stuk prettiger!

Ik = een behoorlijk stuk happy'er! Lachen
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 25-08-02 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 12:15

"Heeft Cody dan toch gelijk?"
Tuurlijk! Cody heeft altijd gelijk! Haha!
Hartstikke fijn voor je!
Enneuhhhh ik weet wel waar die kilo's gebleven zijn...bij mij Boos! Haha!
Lekker zo doorgaan, veel leuke dingen doen, met de paarden bezig dan gaat het eigenlijk vanzelf en hoef je er niks voor te doen. En dan komt het ook niet meer terug. You go girl!

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 12:26

Nou hartstikke fijn voor je! Het schijnt dat het makkelijker is om af te vallen wanneer je jezelf leert accepteren. Misschien is dat gebeurt en kan je nu werken aan je lijf. 5 kilo is hartstikke goed, dus ga zo door. Drink vooral veel water en laat het snoep staan. Iedere 2 a 2,5 uur iets gezonds eten, zodat je de motor aan het draaien houdt.

Gek dat die kilo's zo alles bepalend kunnen zijn, over hoe je je voelt. Het kan je leven beheersen, ik weet er alles van. Ben onlangs zo'n 15 kilo afgevallen en voel me ook zo'n 15 keer beter op het moment.

Laat je overigens niet gek maken door die weegschaal, het zegt niet altijd wat als je een kilo zwaarder bent. Kan zijn dat je vocht vasthoudt of ongesteld moet worden oid. Beter is om je maten eens op te nemen.
Zet em op.

זכור

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 12:35

lis"]
Het schijnt dat het makkelijker is om af te vallen wanneer je jezelf leert accepteren. Misschien is dat gebeurt en kan je nu werken aan je lijf.
[/quote]

Helaas moet ik dit tegenstrijdig beantwoorden.. mezelf accepteren zoals ik nu ben is voor mij heel moeilijk en zal dan ook niet gebeuren zolang ik niet op gewicht ben.

[quote="lis schreef:
Drink vooral veel water en laat het snoep staan. Iedere 2 a 2,5 uur iets gezonds eten, zodat je de motor aan het draaien houdt.


Lief bedoeld van je, maar helaas.. dit helpt hier geen ene moer. 'k ben waarschijnlijk een vreemd mens met een héél vreemd lichaam.. Haha! Vandaar ook dat ik gestopt ben met mijn pogingen om af te vallen. Veel eten kan ik overigens niet en verkeerd eten doe ik ook nauwelijks, maar drinken daarentegen doe ik wel erg veel.

Verder laat ik het op zijn beloop en zie ik het allemaal wel. Zolang ik me er maar niet mee bezig houd om te 'willen' afvallen. Mijn ervaring leert dat dat dan juist niet gebeurt Knipoog

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 13:40

Ik heb/maak hetzelfde mee als jij honeybee in een half jaar tijd ook heel veel aangekomen door medicijnen en wat ik ook doe het gaat er niet af.
Wel merk ik sinds kort dat er centimeters afgaan i.p.v kilo's maar veel is het niet.
Jezelf accepteren is heel moeilijk ik kan het na zoveel jaar nog niet echt goed, denk nog steeds aan hoe ik vroeger was maar heb me er al wel (met moeilijkheid)bij neergelegd dat het niet meer zo wordt maar het is heel moeilijk.
Nu hoef ik ook absoluut geen maatje 36 meer.
Ik weet niet wat voor medicijnen je slikt en of je ze heel je leven moet slikken.
Ik was laatst bij de arts en die zei dat ik op mijn gewicht moest letten maar dat dat ook moeilijk was met de medicijnen, nu ben ik hem helaas vergeten te vragen of ie een wondermiddeltje heeft Lachen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 13:49

Tja jeetje, ik kan me je gevoel echt goed voorstellen, en er is niets of niemand die je dat gevoel kan wegnemen. Mee leren leven is de enige optie (of een bijzonder lekker ding tegen komen die helemaal verliefd wordt op je!) Maar weetje, dit moet niet de reden zijn om geen leuke vent erop na te houden bijvoorbeeld. Ik heb ook eens met een dik meisje gehad, en vond dit helemaal niet erg. Big and beautifull. Maar anyway, lijkt me erg poedersuiker voor jezelf, met name als je een keer trek hebt in een patatje met een chocomelk ( Lachen ) .
Moet je je hele leven aan die medicijnen blijven? Ik ben van mening dat als je zwaarlijvig bent maar je bent in goeie conditie door lichaamsbeweging, dan hoef je je niet druk te maken om je gezondheid!! En dat is toch het belangrijkste. Nog belangrijker is dat het niet je hele leven gaat regeren, want dat is zonde van je tijd hier op aarde. (2 eeuwen terug wilde ze geen andere vrouwen als jij!!)

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 13:56

Prima schreef:
(of een bijzonder lekker ding tegen komen die helemaal verliefd wordt op je!) Maar weetje, dit moet niet de reden zijn om geen leuke vent erop na te houden bijvoorbeeld. Ik heb ook eens met een dik meisje gehad, en vond dit helemaal niet erg. Big and beautifull. Nog belangrijker is dat het niet je hele leven gaat regeren, want dat is zonde van je tijd hier op aarde. (2 eeuwen terug wilde ze geen andere vrouwen als jij!!)


Haha! Ik heb een hele leuke vent hoor! Lachen Al 6½ jaar! Dus dat is echt niet het probleem. Het is ook niet dat ik me schaam voor de buitenwereld.. ik zit alleen niet lekker in mijn vel.

Daar komt bij dat ik het makkelijker zou kunnen accepteren als ik bijvoorbeeld aangekomen was doordat ik het er zelf aan gegeten zou hebben. Maar dat is niet het geval. In dit geval heb ik er zelf totaal niets over te zeggen gehad. Ja, ik had die medicijnen kunnen laten staan, maar dan zou ik nu helemaal geen leven meer hebben.

Hoe lang ik die medicijnen nog moet gebruiken? Tot op het moment dat er een oplossing wordt gevonden voor mijn probleem. Iets waar in februari dit jaar al aan zou worden begonnen, maar werd uitgesteld naar afgelopen vrijdag en nu wederom wordt uitgesteld tot ????

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 17:06

super joh!!!! *LOL* 5 kilo is niet niks!! hopen dat t zich een beetje doorzet, ook vooral voor je eigen gevoel. Voor ons ben je toch wel super Lachen
toch fijn dat cody gelijk heeft he Knipoog

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 20:07

hey super joh.. toppie... enne miss is het een idee om 1 dag in de week op de weegschaal te gaan staan?? anders lijkt het mij,dat je er zo bewust mee bezig...
succes ermee ... sandra Party!!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 14:14

Als ik niet iedere dag op de weegschaal zou staan.. zou ik ook niet zien dat ik vanochtend weer 1 kilo lichter was. Wat betekend dat ik nu 6 kilo ben afgevallen!

Dat iedere dag op de weegschaal gaan staan heeft overigens niets met mijn overgewicht te maken. Het is namelijk puur automatisme. Voorheen toen ik nog Noord-Nederlands kampioene Judo en Fries Kampioene Zwemmen was werd ik door beide instantie's dagelijks gewogen. Evenals een dagelijkse training. Zodoende is dat er bij mij ingeslopen... Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 14:22

Ik denk dan wel wat voor medicijnen jij slikt, want ik ken iemand met hetzelfde probleem, is ook zwaar geworden door die medicijnen, veel en veel te zwaar. En zij moet ook blijven slikken totdat ze een oplossing gevonden hebben.

De hond is de betere mens

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 14:23

Tof voor je man! Ik had het dus idd goed gezien op de foto's! haha!
Nu ik nog wat kilotjes kwijt Verdrietig . Pas maar op dat je niet teveel afvalt, dalijk kan je je duurbetaalde laarzen niet meer aan. Knipoog

:evaw:

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 14:25

Honeybee schreef:
Als ik niet iedere dag op de weegschaal zou staan.. zou ik ook niet zien dat ik vanochtend weer 1 kilo lichter was. Wat betekend dat ik nu 6 kilo ben afgevallen!

Dat iedere dag op de weegschaal gaan staan heeft overigens niets met mijn overgewicht te maken. Het is namelijk puur automatisme. Voorheen toen ik nog Noord-Nederlands kampioene Judo en Fries Kampioene Zwemmen was werd ik door beide instantie's dagelijks gewogen. Evenals een dagelijkse training. Zodoende is dat er bij mij ingeslopen... Knipoog

Fantastisch dat er weer 1 kilo vanaf is!
Ga zo door...

Het moet niet te snel gaan, zolang het maar gaat en dat gebeurt nu!

*ben zelf ook druk bezig maar het is en blijft moeilijk om van al het lekkers af te blijven!*

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 14:26

Sjimmy schreef:
Pas maar op dat je niet teveel afvalt, dalijk kan je je duurbetaalde laarzen niet meer aan. Knipoog


Tja, daar had Marije het ook al over... Maar eerlijk gezegd kan me dat dan niet meer zoveel schelen. Het is dan wel ontzettend balen, maar van afvallen (zonder er iets voor te doen, voor diegenen die zeggen dat het te snel gaat) heb ik toch wat meer plezier dan van de laarzen.

En.. daarbij komt... dat de laarzen mij gisteren nog perfect pasten, al zijn ze bij de enkels wel wat ruimer naar mijn idee.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:11

Dat is wel superfijn zeg! Hopen dat het zo blijft gaan maar deze kilo's ben je nu iig al kwijt!

En laarzen kan je misschien ltzt aten innenemen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:22

Cody heeft altijd gelijk, dat klopt! Haha!

Fijn voor je dat het afvallen nu wel gaat. Wat zit een lijf toch raar in elkaar hè?

Ik ben de laatste paar jaar ook enorm aangekomen door een aantal prednisolonkuren, dus ik weet wel wat je meemaakt.

Maar 6 kg is veel hoor: til eens zes pakken suiker op??? Knipoog

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:25

Jeetje wat leuk!
Ga zo door Sandra, wat het ook is, het werkt!

...[naam verwijderd] beetje jaloers...*zucht*....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:13

Fijn voor je Sandra, geniet er maar van!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 12:31

Wat zal jij je nu heerlijk voelen zeg Knipoog en je hoeft er niks voor te doen? Verward
Ik wou dat ik dat kon zeggen,ik laat mezelf bijna dood hongeren om af te vallen Haha! Haha!
Ik hoop voor je dat je blijft afvallen,mooi man ,geniet er van.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 13:38

Heel fijn voor je dat je aan ht afvallen bent. En helemaal als je er niets voor doet. Hoe doe je het!?
Ze zeggen wel dat als je met de pil stopt je ook weer wat gewicht krijt raakt. Bij mij is er helaas wat bij op gekomen, en er nog steeds niet af. Ik kan het zelf wel een beetje accepteren, en dat scheelt al een stuk. Hoewel ik, als ik mijn darmklachten weer eens heb, en een heel opgezette buik, ik wel kan kotsen van mijn lichaam.
Gelukkig zijn die klachten vaak binnen een paar uur weg, en kan ik dan weer wat blijer worden...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 00:53

Ik ken het probleem van te veel wegen Verdrietig !
Ik begrijp dan ook al te goed hoe jij je nu voelt Lachen ! Wat fijn voor je!!! Ik hoop dat je zo doorgaat en van die ellendige kilo´s verlost wordt!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Aard, Eve_16, GoogleAdsense, HeleneDas, Lalidan, lizard, ManonGrr, Unit, Wescha, YandexBot en 48 bezoekers