veearts en politie of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

veearts en politie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 14:16

vanaf zaterdag is de eigenaar van mijn verzorgshetjes op vakantie in italie, hij geeft niks om de ponys dus vandaar dat ik dit maar hier vraag want bij hem hoef ik niet te wezen.........

Sinds zaterdag dus worden steesd mijn verzorgshetlanders uit de wei gehaald door iemand en gewoon los gezet zodat ze de weg op rennen! ze zijn met ze drieen en 2 worden losgelaten en steeds blijft dezelfde staan Verward
De ponys kunnen absoluut niet zelf uit het weiland ontsnappen dus er is iemand die dit doet....
De wei enzo is ook gewoon open dus iedereen ken erheen.
nog vager is dat het steeds gebeurt als wij er net weg zijn, en als we dan terugkomen een uurtje erna dan staan ze alweer los... Verward Verward

1 van de ponys die losgelaten is is nu heel erg kreupel en wil bijna niet meer op zijn achterbeen staan..

nu de vraag, moeten we hiervoor de dierenarts waarschuwen of het heel even afwachten? en moeten we de politie hiervoor waarschuwen?

alvast bedankt voor de reacties!

groetjes anne



Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 14:22

Als eerste zou ik de eigenaar van die pony's in lichten en jullie vervolgactie van hem/haar af laten hangen. Het zijn zijn (of haar ) pony's.... Succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 14:24

en als je de eigenaar niet kan bereiken igg een hangslot om het hek doen. Kunnen ze iig niet losgelaten worden.

:evaw:

prakje
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 14:31

zelf een goed slot kopen en eromdoen of iemand vragen die er in de buurt is om op te letten offe een goede waak hond neerzetten

geniet meer van het leven het is al kort genoeg

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:25

Idd een slot eraan en de eigenaar zien te bereiken....
Ik zou zelf absoluut willen weten welke idioot die beestjes loslaat , kun je niet doen alsof je weggaat en je dan verstoppen zodat je diegene(n) op heterdaad kunt betrappen en eens even flink de waarheid kan vertellen ??

Als je de eigenaar nou niet kunt bereiken en het beestje heeft echt pijn , het wordt ook niet beter , dan zou ik perpsoonlijk (al was het voor m'n eigen gemoedsrust) de veearts erbij halen.

Weet je anders niet iemand met verstand van zaken die er even naar wil kijken ?

Succes ermee iig .

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:43

jah idd hangslot erom heen doen en je proberen te verstoppen! (zeg nooit niet dat je met zekerheid weet dat ze niet ontsnappen! een shet van mij is er ook een kei in!!! kruipt onder de draad door op zijn knieen of springt erover heen!!!!!!! shetjes zijn slim hoor! maar als je kunt blijven kijken weet je zeker of het een mens is en wie het doet! als het echt erg is ff de veearts erbij halen, maar eerst de eigenaar waarschuwen als dat kan?!?!

alweer een jaar samen Lachen

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:56

Uhm denk alvast een slot kopen en daarna de eigenaar proberen te bereiken.
lukt dit niet....dan kun je bijv. net doen of je weg gaat en je ergens verstoppen.
tussen struiken ofzo net waar je je kunt verstoppen.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23412
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 16:13

Sowieso zorgen dat ze niet meer los kunnen, slot erop!
Eigenaar proberen te bereiken, lukt dit niet, dan een veearts bellen en het bedrag voorschieten, als het ernstig is vraag dan een verklaring van de veearts.
Ow ja, en overleg de boel even met je ouders.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 18:16

uhm wel bedankt voor de reacties, vanmiddag hadden we er een hangslot op en ze liepen dus weer helemaal verderop, blijkt dus, dat ze door de slot zijn gegaan Verward
naja in ieder geval is het met die pony die kreupel loopt erger geworden dus toch maar een dierenarts erbij.........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers