Hoever ga jij voor je huisdier??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Hoever ga jij voor je huisdier??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-12 23:22

Naar aanleiding van dit topic:
[PP] wat mag de ziekte van je paard kosten?
de volgende vraag:

Hoeveel mag je huisdier kosten, of hoever ga jij voor je hond, kat, konijn, hamster, goudvis of wat dan ook.

Ik vraag dit niet zomaar...

Ik heb een 13,5 jaar oude Teckel.
Heeft 6 jaar geleden een dubbele hernia operatie ondergaan en is volledig hersteld. Kosten: alleen de operatie, excl. dierenartsen kosten voor- en achteraf €1250
Hond is niet verzekerd.

(mijn katten gelukkig wel, kat 1 heeft met 4 of 5 maanden poot gebroken, kosten zo'n €500)

Terug naar hond: heeft bijna elk jaar een hotspot ontsteking (dit jaar niet *klopt af*)
Is nu zo goed als blind, behoorlijk doof, en wordt nerveus, wat logisch is :j
Vanavond wandel ik met hem en mijn hemel wat liep hij slecht..., nu kan het een slechte dag zijn, want gister liep hij veel beter, hij heeft zijn momenten.
Maar goed, het zet me aan het denken; hoe ver en vooral hoe lang kijk ik dit nog aan??
(inslapen is nu nog geen optie... :n )

Vroeger had ik tamme ratten, zelf laten opereren aan een tumor, maand of 2 later beest alsnog dood, zou ik nu ook nooit meer doen.

Dus ik ben heel benieuwd; hoe ver gaan jullie voor je dieren (geen paarden/pony's) en tot aan welke kosten?

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Hoever ga jij voor je huisdier??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:24

Mijn cavias ga ik nooit laten opereren. Dan laat ik ze inslapen... zon klein beestje zo weinig overlevingskans plus het kost ook niet niks....

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-12 23:24

liekec schreef:
Mijn cavias ga ik nooit laten opereren. Dan laat ik ze inslapen... zon klein beestje zo weinig overlevingskans plus het kost ook niet niks....


In alle gevallen?
Ook als het iets heel simpels is??

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoever ga jij voor je huisdier??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:26

nouja, ik... Mijn ouders betaalde :))

Mijn mijn nu 11 jarige poes heeft 2 operaties ondergaan en heel wat bezoekjes. Ze heeft 3 kruisbanden gescheurd, dus 2 geopereerd en dat was rond de 400 euro om te doen per keer. Heleboel bezoekjes en medici natuurlijk. Andere kat, haar broertje van ook 11, had 1 operatie aan zijn kruisband die ook gescheurd was...

denk dat we wel boven de 2000 euro zitten :+ minimaal

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:28

Hangt er vanaf wat voor dier en hoe ziek. Ratten, muizen, konijnen, vissen zijn gewoon heel lastig te opereren en wat je zegt, je hebt je beestje laten opereren en dan gaat 'ie alsnog dood. Ik denk dat kleine dieren indd gewoon erg weinig overlevingskans hebben bij operaties. Ik weet van mezelf dat ik me niet zo gauw hecht aan een klein dier (ratten, muizen etc) dus mocht ik die hebben en die krijgt een bijv. tumor is het verhaaltje uit.

Met mijn kat.. is het anders. Nu is mijn moeder natuurlijk degene die voor de kosten zou opdraaien maar als ik het geld zou hebben en mogen beslissen, werd hij beslist geopereerd bij een gebroken pootje oid. Aan hem ben ik ontzettend gehecht en hij betekent heel veel voor mij! <3
Dus voor hem zou ik echt door vuur gaan :j

Maar als het nou echt gebeurd.. Op dit moment denk ik er zo over, maar aan de andere kant is hij altijd ongelooflijk gestrest door de DA. Dus ja.. Wat ik dan echt zou doen als hij echt ernstig ziek zou worden, kan ik dan pas zeggen. :j

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-12 23:31

lifaya schreef:
nouja, ik... Mijn ouders betaalde :))

Mijn mijn nu 11 jarige poes heeft 2 operaties ondergaan en heel wat bezoekjes. Ze heeft 3 kruisbanden gescheurd, dus 2 geopereerd en dat was rond de 400 euro om te doen per keer. Heleboel bezoekjes en medici natuurlijk. Andere kat, haar broertje van ook 11, had 1 operatie aan zijn kruisband die ook gescheurd was...

denk dat we wel boven de 2000 euro zitten :+ minimaal


Oeii, das een hoop :j
ben blij dat mijn 2 katten verzekerd zijn, we hebben net een derde erbij en we zijn er nog over aan het denken om haar ook te verzekeren

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:32

Voor mijn kat ga ik héel, heel erg ver. Zolang hij een goede kans heeft op overleven, en een mooi, gezond leventje daarna, speelt geld geen rol.

Hhilde

Berichten: 7436
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:33

In het geval van mijn Beau wil ik er een hondwaardig leven voor terug. Als in, normaal kunnen wandelen, rennen, spelen, trainen, eten, etc.

But like everything I've ever known, you dissapear one day
So I spend my whole life hiding my heart away

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:33

Wij gaan hier ook best wel ver, en zo lang we zeker weten dat de hond beter kan worden dan maakt het niet uit wat het kost.

Bijna 2 jaar geleden een van de honden ziek gehad, we kwamen er maar niet achter wat hij had.
10 dagen achter elkaar bij de Da gezeten, het ene onderzoek na het andere. Met uiteindelijk een operatie aan de darmen.
Met als gevolg 1700 euro lichter.

Onze hond die in mei vorig jaar is overleden, heeft toen ze nog geen jaar was kruisbanden ingeschuurd. En 2 maanden tijd heeft ze ons rond de 2000 euro gekost. Toen ze 7 was een operatie aan een hernia, alle bezoeken en operatie bij elkaar rond de 1500 euro.

Dus al met al gaan we best ver denk.

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-12 23:35

Hhilde schreef:
In het geval van mijn Beau wil ik er een hondwaardig leven voor terug. Als in, normaal kunnen wandelen, rennen, spelen, trainen, eten, etc.


Hoe oud is jou hond?

Toen mijn teckel verlamd raakte (ja, alleen de voorpoten kon hij nog bewegen) was hij 6 jaar jonger en de genezingskans was rond de 80%
Als hij dat nu weer zou krijgen zou ik er niet meer aan beginnen, hoe moeilijk ook

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Hoever ga jij voor je huisdier??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:38

Is helemaal afhankelijk van de situatie en de kans van overleven. In principe ga ik ver voor mijn dieren maar als de kans dat ze overleven klein is en de kosten hoog zijn dan kies ik toch echt voor inslapen. Daarbij moeten ze ook gewoon een dierwaardig bestaan kunnen leven zonder (veel) extra zorg.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Hhilde

Berichten: 7436
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:45

Hij is van de week 9 geworden. Doof zou ikmee kunnen leven en hij ook; blind absoluut niet.

Jouw hondje had ik trouwens al in laten slapen. Blind, doof en slecht lopen klinkt in de verste verte niet als een leuk hondenleven en eerlijk gezegd meer als te veel van je dier houden. En mensen die in dit soort gevallen zeggen 'maar hij is hartstikke vrolijk!' of 'maar hij is ontzettend gelukkig!' zijn niet lekker bezig. Tuurlijk is 'ie vrolijk; een normale hond past zich aan aan de situatie; wat moet 'ie anders? Gelukkig zijn dit soort honden niet, als je het vergelijkt met hun 'normale' leven.

But like everything I've ever known, you dissapear one day
So I spend my whole life hiding my heart away

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-12 23:50

Hhilde schreef:
Hij is van de week 9 geworden. Doof zou ikmee kunnen leven en hij ook; blind absoluut niet.

Jouw hondje had ik trouwens al in laten slapen. Blind, doof en slecht lopen klinkt in de verste verte niet als een leuk hondenleven en eerlijk gezegd meer als te veel van je dier houden. En mensen die in dit soort gevallen zeggen 'maar hij is hartstikke vrolijk!' of 'maar hij is ontzettend gelukkig!' zijn niet lekker bezig. Tuurlijk is 'ie vrolijk; een normale hond past zich aan aan de situatie; wat moet 'ie anders? Gelukkig zijn dit soort honden niet, als je het vergelijkt met hun 'normale' leven.



Deze reactie had ik wel verwacht....

Hij ziet nog wel wat (loopt nergens tegen aan) en doof, ik denk behoorlijk.
Slecht lopen, zoals ik zei, dit verschilt per dag, vanavond liep hij slecht, gisteren veel beter (net als met oude mensen)
Verder is hij volledig gezond, en zolang ik hem nog door te tuin zie rennen etc mag hij nog blijven, op het moment dat hij niet meer normaal kan opstaan is het absoluut einde verhaal

maar goed, ieder voor zich, je kan van een 13,5 jarige hond niet verwachten dat hij nog net zo vitaal is als 5 jaar geleden

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

Hhilde

Berichten: 7436
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Hoever ga jij voor je huisdier??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:52

Op het moment dat je hond niet meer normaal kan opstaan, ben je te laat. Beter een week te vroeg ingeslapen, dan een dag te laat.

But like everything I've ever known, you dissapear one day
So I spend my whole life hiding my heart away


Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-12 23:54

Hhilde schreef:
Op het moment dat je hond niet meer normaal kan opstaan, ben je te laat. Beter een week te vroeg ingeslapen, dan een dag te laat.


Op het moment dat mijn hond zoals vandaag 1 avond slecht loopt is dat voor mij geen reden om maandag de dierenarts te bellen.
Maar goed, zoals in mijn OP staat, inslapen is nu nog niet aan de orde

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

Hhilde

Berichten: 7436
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Hoever ga jij voor je huisdier??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:58

Blind en doof ook niet.. Jouw keuze hoor, ik ben van mening dat MIJN hond zoiets niet verdient. Alleen iedereen denkt natuurlijk anders over 'houden van'.

But like everything I've ever known, you dissapear one day
So I spend my whole life hiding my heart away

badass

Berichten: 1595
Geregistreerd: 14-03-12
Woonplaats: In het spookhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:59

Ik ken iemand die had een hond die kon niet meer lopen, als ie naar de wc moest deed ie het op de grond naast hem stond zn etensbak en dat de hele dag, hij piepte ook vaak om aandacht. Zo zielig als je die hond zag, maar de baasjes konden hem niet missen vandaar dat ze hem laten leven. Ik zou hem allang hebben ingeslapen

49 mensen bang gemaakt met mijn avatar! *lacht evil*

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-12 23:59

Hhilde schreef:
Blind en doof ook niet.. Jouw keuze hoor, ik ben van mening dat MIJN hond zoiets niet verdient. Alleen iedereen denkt natuurlijk anders over 'houden van'.


Die laatste opmerking vind ik niet nodig en ik wil dit topic graag gezellig houden...


Dus, wie volgt :D

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 00:00

SunxLove schreef:
Ik ken iemand die had een hond die kon niet meer lopen, als ie naar de wc moest deed ie het op de grond naast hem stond zn etensbak en dat de hele dag, hij piepte ook vaak om aandacht. Zo zielig als je die hond zag, maar de baasjes konden hem niet missen vandaar dat ze hem laten leven. Ik zou hem allang hebben ingeslapen


Dit gaat mij zeker al 10 stappen te ver, dit neigt naar mishandeling, of in elk geval verwaarlozing

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

badass

Berichten: 1595
Geregistreerd: 14-03-12
Woonplaats: In het spookhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:05

Lotus83 schreef:
SunxLove schreef:
Ik ken iemand die had een hond die kon niet meer lopen, als ie naar de wc moest deed ie het op de grond naast hem stond zn etensbak en dat de hele dag, hij piepte ook vaak om aandacht. Zo zielig als je die hond zag, maar de baasjes konden hem niet missen vandaar dat ze hem laten leven. Ik zou hem allang hebben ingeslapen


Dit gaat mij zeker al 10 stappen te ver, dit neigt naar mishandeling, of in elk geval verwaarlozing


Ja, mij ook.

49 mensen bang gemaakt met mijn avatar! *lacht evil*

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Hoever ga jij voor je huisdier??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:06

Mijn zoon heeft altijd tamme ratten gehad, en een van die beestjes heeft ooit een boekenplank op zijn staart gehad, resultaat: half ontvelde staart.
Ik ben met het beestje naar de dierenarts gereden, ze hebben onder narcose het ontvelde stuk geamputeerd.
Kosten:45 euro voor de hele behandeling incl. nazorg.
Rat heeft me 10 euro gekost.
Maar ik ga zo'n diertje dan niet laten inslapen, het arme beest kon er toch ook niks aan doen.
Toen de staart genezen was kreeg hij oorontsteking, dus antibiotica gekregen.
Voor een dier moet je zorgen, anders moet je ze niet aanhalen.

Vorig jaar kreeg mijn 10 jaar oude dwergpincher een ontstoken oog, en uiteindelijk moest het oog verwijderd worden.
Nu leeft ie vrolijk verder met 1 oog.

WWG1WGA

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:12

Voor onze katten doen wij alles :j Zolang ze nog een fijn leventje kunnen hebben. Kat had op 16-jarige leeftijd een gapend gat in z'n poot, je kom er bijna doorheen kijken. Vanwege zijn leeftijd gaven ze hem weinig kans op genezen, maar met allerlei pillen en zalfjes en zeepjes is het goed gekomen met hem en is ie uiteindelijk bijna 19 geworden en hij heeft er nooit last van gehad.
Huidige kat z'n staart moest geamputeerd worden, kostte een paar honderd euro en hij moest gecastreerd worden. Maar katlief heeft een hartruis dus moest onder een speciale narcose zodat er meer kans was dat ie wakker zou worden uit de narcose. Kostte ook weer meer, maar alles voor onze katten <3

De konijnen hebben nooit wat gehad en zijn 9 en 11 geworden, maar voor de kippen zouden we lang niet zo ver gaan als voor de katten :j Katten worden hier ook begraven in de tuin en de kip ging in de kliko :=

[o]

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:13

Het moet dierwaardig blijven, en daar ben ik -voor mijn gevoel- vrij hard in. Chemo, bekkenoperaties met wekenlange benchrust etc. zulke dingen zijn voor mij een no-go bij onze twee katten.

Als dat dierwaardige gegarandeerd is, dan kan er financieel heel veel als het nodig is vanuit eigen zak, want beide katten niet verzekerd.

De heren gerbil wil ik best AB geven bij ziekte ofzo, maar operaties aan tumoren ed. begin ik niet aan. Dan worden ze netjes ingeslapen. Niet vanuit financieel oogpunt maar vanwege stress enzo. Gelukkig lijken de meeste gerbils gewoon van ouderdom/ziekte dood te vallen zonder lange lijdensweg.

The Loved Ones
Jane


daantje5979

Berichten: 423
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:20

Één van mijn katten heeft twee jaar geleden tot drie keer toe een urinewegverstopping gehad door blaasgruis... En altijd in de avond, spoed, dus hoge dierenartskosten. Uiteindelijk zat er voor hem niks anders op dan een penisamputatie (best banketstaaf). Was een grote operatie met een zeer goede kans op herstel. Vandaar dat mijn kater nu als poes door het leven gaat. Heeft me een kleine 1000 euro gekost. Maar hij is nog steeds mijn maatje en ik hoop dat hij nog heel lang meegaat!

Don't worry about the people in the past.... there is a reason they didn't make it to your future...

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:27

BraveSpots schreef:
Het moet dierwaardig blijven, en daar ben ik -voor mijn gevoel- vrij hard in. Chemo, bekkenoperaties met wekenlange benchrust etc. zulke dingen zijn voor mij een no-go bij onze twee katten.

Als dat dierwaardige gegarandeerd is, dan kan er financieel heel veel als het nodig is vanuit eigen zak, want beide katten niet verzekerd.

De heren gerbil wil ik best AB geven bij ziekte ofzo, maar operaties aan tumoren ed. begin ik niet aan. Dan worden ze netjes ingeslapen. Niet vanuit financieel oogpunt maar vanwege stress enzo. Gelukkig lijken de meeste gerbils gewoon van ouderdom/ziekte dood te vallen zonder lange lijdensweg.

Zo denk ik er dus ook over


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bellatrix, lizy29, lucifertje, OmgiliBot, Rebel_Jits, SnuitjeLove en 117 bezoekers