wat mag een goede haf kosten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

wat mag een goede haf kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 08:10

Wat mag een redelijk goede makke haflinger merrie kosten? leeftijd 3-6 jaar, licht aangereden en met papier, redelijke gangen en normaal beenwerk. Zelf zit ik rond de 3000 gulden te denken. Heeft het in de sport gelopen dan mag het natuurlijk meer zijn.

Wie weet nog wat adresjes in het noorden van het land, of heeft zelf een haflinger te koop?
Het is dus niet voor mij, maar voor iemand die er af en toe op wil rijden/mennen, met een beetje ervaring en 14 kleinkinderen op een zondagmiddag. Het moet perse een haflinger zijn, dus een ander ras hoeven jullie niet aan te bevelen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 08:17

Inderdaad rond de 3000 gulden is zat voor een Haflinger die licht aangereden is. Ik kocht een supermakke 9-jarige merrie met papieren, waar je alles mee kon incl. toebehoren. En er zat een hengstveulen van 3 maanden bij. Voor alles bijelkaar betaalden we 3000 gulden.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 08:29

Bij de (goede en betrouwbare) handelaar hier in de buurt kan je voor 2000 gulden een ingereden haflinger krijgen.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 10:12

bel het haflingerstamboek op daar zullen ze altijd wel weten waar er leuke haffies te koop zijn. of gewoon zoeken via google.com

Wodan en ik onderweg in de M2


mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 10:27

3000 gulden heb je hier een leuke haf met papieren voor. veel meer waard zijn de beestjes niet hoor. 3000 is een goede gemiddelde prijs, tuurlijk heb je wel uitschieters...

alweer een jaar samen Lachen

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 11:17

Het stamboek heeft geen verkooplijst ofzo, ze kunnen je wel een lijst met fokkers geven. Een 'simpele' Haflinger is voor dat geld wel te krijgen, met redelijke papieren en normale gangen.

Ik zou alleen die mensen wel aan raden een pony te kopen die goed ingereden is, ervaring heeft met kinderen en een stuk ouder als er kinderen op moeten rijden. De meeste Haflingers die ik ken zijn helemaal niet de brave kinderponies, wat veel mensen toch denken. Daar zijn ze veel te eigenwijs, slim en sterk voor. Er zitten goede tussen, maar de meesten zullen toch een loopje nemen met een kind, zeker als er elke keer anderen op rijden.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 11:22

Nou, die leeftijd zie ik niet als probleem, omdat er in principe maar door 1 vrouw op gereden en gemend gaat wordne. Die kleinkinderen komen af en toe langs. Een geod karakter doet wonderen. Ik vraag vanavond even wat adressen bij de kymmelshof (kon dit weekend niet i.v.m. Den Bosch) en dan verder zoeken.
Die 3-jarige van vorige week voldeed qua karakter, was erg groen, maar had helaas de weke benen (gallen en overvullingen) en misschien nog zomerschurft (alleen voor de zomerschurft/manenexceem wilde de verkoopster een proefperiode geven) De koop ging dus niet door.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 16:31

Voor 3000 gulden kan je een leuke haf kopen ja.
Die van mij was 2900, en 3000 met spullen erbij. Hij heeft papieren en was toen 4 en licht ingereden (waren bijna alleen maar bosritjes mee gemaakt, beetje mee gesprongen). Of hij goede gangen had, tja, geen idee *LOL* Maar hij heeft zich inmiddels bewezen op de keuring (1A premie)
Maar dat is natuurlijk wel een ruin, een goede merrie zal waarschijnlijk meer kosten. Ik raad je aan om te bellen naar haflingerfokkers, die weten vaak nog wel haffies te koop staan (zo hebben wij Wietze ook gevonden).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 116 bezoekers