Lipizzaners, BBQ, aanrijding en boktmeeting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Lipizzaners, BBQ, aanrijding en boktmeeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 13:34

Gister naar een BBQ geweest in Papenvoort, waar mijn zus met Pliva en de rijvereniging op vakantie is. De BBQ was voor iedereen dus ik ging ook even kijken en eten Vork natuurlijk. Daar aangekomen waren we iets van huis vergeten dus mijn moeder (die mij bracht) en ik weer terug. Mama al chagrijnig omdat we weer helemaal naar huis moesten - voor een onderbroek met zeemleren zitvlak voor iemand met doorrijplekken Bloos Haha! - en nee hoor, het zat ons onderweg ook niet mee.
Onderweg draait een auto voor ons een zijweg in, dus mijn moeder dacht dat hij afsloeg, maar nee, half op de zijweg, half op onze weg stopt die sukkel om te keren. Boos! Het enige wat mijn moeder kon doen was een ruk aan het stuur naar links, daar reed ook net een auto dus het scheelde echt niet meer dan een paar centimeter of we hadden tussen twee auto's gezeten. Liep dus net goed af.
Eenmaal in Assen aangekomen staan we voor het stoplicht, die springt op groen, mijn moeder trekt op, ziet van links een taxi aan komen scheuren die door rood rijdt, mijn moeder roept nog 'hoe kan dat nou?' op het moment dat ze op de rem trapt. Ik slaak een zucht, omdat het weer net goed afloopt en op dat moment BOEM worden we van achter aangereden.
Balen Boos! We stappen uit, het meisje achter ons begint tegen de taxi te tieren *LOL* helemaal over de rooie, taxi scheurt weg, ik schrijf het nummerbord op, meisje begint keihard te huilen en mijn moeder schreeuwt alleen maar 'het nummerbord, het nummerbord' Gaaaap Schijnheilig Chaos dus.
Maargoed, mijn moeder's auto had niks, meisje had alleen de bumper kapot. We hebben adressen uitgewisseld en horen het wel als ze ons nog ergens voor nodig hebben.
Nou ja, onderbroek gepakt Schijnheilig en weer naar de BBQ. Was supergezellig, hoewel iedereen al bijna uitgegeten was toen ik nog eens kwam Verdrietig Maarja, lekker gegeten en toen alle paarden bekeken. Pliva een emmer muesli gegeven, die had lekker een dekentje gekregen daar dus die stond er lekker warm bij in het land. Verder waren er nog een stuk of 10 Lipizzaners daar, leuk om ze allemaal eens bij elkaar te zien en te vergelijken. Vind Pliefje toch wel de leukste *LOL* Stond ook een erg leuke bonte van Samber bij, Orlando. Dat zal dan die andere bonte Orlando zijn waar Kitty het wel eens over heeft gehad. In Schoonloo staat de 'andere' Orlando, ook een bonte.
Toen ik op het punt stond een treintaxi te bellen om uit the middle of nowhere te worden opgehaald bleek dat nog twee mensen naar Assen gingen, dus daar mocht ik meerijden. De ene bleek de eigenaresse te zijn van westernmanege Rosworld in Zeijen waar zowel zij als ik het een en ander over te roddelen hadden }> Dus klep klep klep de hele weg!
Kregen we het ineens over de roddels die ook op internet stonden, op horses.nl en toen vroeg het meisje achterin aan mij: "zit jij ook op bokt" *LOL* Zaten we al een kwartier bij elkaar in de auto en hadden we ineens een boktmeeting Haha! Lachen! Zij is nastyexplosive op bokt en kende mijn usericon ook wel 'die met die fjord toch?' Grappig dus! Ze komt uit Den Haag, dus hoe wij nou weer bij elkaar in de auto belanden???
Nou ja, was een gezellig autoritje, ben (na een omweggetje Bloos ) netjes thuis afgezet en kon eindelijk mijn bedje induiken Gaaaap Dromen Wat een avond zeg!


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 14:55

Leuk verhaal. Zo maak je nog eens wat mee. Maar wat een schoft zeg, die taxi. Niet te lang over nadenken anders wordt je er weer boos om denk ik!! Hoe gaat het met jullie lipi eigelijk?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 18:52

Met onze Lipi gaat het super, iedereen die haar nu heeft gezien op het ruiterkamp kent haar alleen van een aantal jaren terug (een onbetrouwbaar en vals kreng) en was superenthousiast over hoe ze nu was. Ze was lief tegen de mensen, tegen de paarden, heeft genoten op de gezamenlijke buitenritten en heeft echt haar draai gevonden, gaat boven verwachting. Ze is een heel ander paard geworden, heerlijk!

Over de aanrijding: zowel het meisje dat ons aangereden heeft als de taxichauffeur (hij is dus door het nummerbord opgespoord) zijn gister op het politiebureau geweest en hij ontkent dat hij door rood reed. Zijn woord tegen het onze dus. Mijn moeder en ik moeten woensdag naar het bureau en als hij vol blijft houden wordt het een rechtzaak. Mijn moeder twijfelt nu aan zichzelf maar ik heb het nog helder voor de geest. Wat een eikel zeg!!!! Als hij niet door rood reed, zoals hij zegt, waarom stapte hij dan niet even uit om te vragen wat er aan de hand was??


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:15

Hahaha, blijven volhouden en niet gaan twijfelen. Hij heeft een aanrijding veroorzaakt. Maar verder het zal er niet toe doen of hij door rood reed. Beter nog, wie zou er voorrang hebben gehad als de stoplichten het niet deden? (stoplichten zijn een hulpmiddel en het wordt nogal eens vreemd geinterpreteerd in een rechtzaak). Als hij en te hard reed en door rood en hij zou geen voorrang hebben gehd als de stoplichten uit waren, dan sta je sterk (met name de vrouw die jullie aanreed)

Bovendien, als hij niet door rood reed, dan impliceerd hij, dat en jij en je achterligger, beide door rood reden. Dus wat is plausibeler.......

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 10:55

Voor de verzekering van hem zal het wel uitmaken of hij wel of niet door rood reed. Maar inderdaad zonder de stoplichten hadden wij ook voorrang gehad. Thanx!

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 20:36

Haha, ik zat dus bij Cody in de auto. De BBQ was inderdaad super, gezellig, en lekker eten ook. 's Ochtends was de rit ook leuk, alleen was alles zeik nat, maar ja, alles beter dan Den Haag op het fietspad rijden. Mijn ijslander vond de rit ook leuk, het mocht alleen iets sneller van haar. Nu zijn mijn paardje en ik weer terug in Den Haag, en hebben allebei al weer heimwee naar de Drentse natuur en mensen, hmmm, zucht, vakantie helaas voorbij.

Ervaren Bijrijder/Grondwerker gezocht voor Arabische Diva: https://horsify.com/nl/26048-arabische- ... rondwerker


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BingBot, ChanelR, Chita, Corien_, dasalijn, Googlebot, Herfstblad, janderegelaa, Jungles, Kayleigh__, Lalladidoo, Larissa123, Laurora, Lestrange01, Marcella, meniekske, miezelke, Muiz en 163 bezoekers