Verzorg pony?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
-Tascha-
Berichten: 23
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-01 20:24

Hoi Allemaal.

Ik heb een vraag voor allemaal die een verzorg pony/paard hebben. Hoe zijn juli er aan gekomen? Verward Verward Verward?
-xxx- tascha


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 20:37

mijn eerste verzorgpony kreeg ik via een ruitersportwinkel waar de eigenaar ook de eigenaar van de pony was. Mijn moeder ging een nieuwe rijbroek voor mijn verjaardag komen, toen raakte ze aan de praat en toen mocht ik langskomen. Het klikte. Mijn tweede verzorgpony was het nieuwe paardje van die vrouw. Mijn laatste verzorgpaardje was via en advertentie in de supermarkt...

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 20:41

ehhm, mijn oma deed tafeltje dekje(eten brengen bij "oudere" mensen) en een ervan had bezoek van een vrouw wiens dochter paarden had, daar kreeg ik een verzorgpaard, maar een halfjaar ofzo toen is ie verkocht, tegelijkertijd verzorgde ik de paarden van de dochter van onze kapper, een grote ruin en een klein shetje, ik weet niet ze hebben mij meer gevonden dat dat ik hun vond. maar ja hier op het eiland stikt het van de paarden, er zijn nauwelijks mensen die geen paarde hebben.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 20:51

ik ga woensdag bij mijn toekomstig verzorgpaard kijken. Deze heb ik via deze site... dus via bokt.

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 21:08

Mijn eerste verzorgpony was een welsh A hengstveulen van bij een jaar oud. (Inmiddels ruin) Shadow (zo heet ie) hebben ze gered van de slacht. De eigenaresse van de dierenwinkel waar ik mijn spulletjes haal voor onze huisdiertjes had Shadow gekocht en vroeg mij of ik eens mee wilde naar Shadow. Dat wilde ik natuurlijk wel en zo ging ik hem verzorgen (wel samen met een vriendin, want alleen met hem wandelen ging echt niet!! Hij was zo sterk!)

Hij is inmiddels 4 jaar en al beleerd onder het zadel (heb ook 1x op hem gereden) en word nu beleerd voor de kar. Hij is nu best braaf voor zo'n jong ding.

De reden dat ik hem niet meer verzorg is omdat ie verhuisd is naar een andere stal en die is niet bereikbaar met het OV. Af en toe ga ik nog eens mee met de eigenaresse (die heeft een auto, maar natuurlijk geen tijd om mij elke dag mee heen en weer mee te nemen) kijken hoe het met hem is.

Toen kreeg ik via internet Cioola, toevallig staat ze ook nog eens bij mij op de manege! Cioola heb ik samen met een vriendin ongeveer een jaar gedaan, totdat ik 4 dagen per week op stage moest en geen zin had om die 5e dag dat ik een beetje vrije tijd had Cioola te doen (was blij dat ik een paar uur thuis kon zijn!) en deed haar alleen in de weekends. (Als het nou mijn eigen paard was dan was het wat anders geweest) Intussen ging mijn vriendin haar steeds meer doen en op een gegeven moment was ik niet meer nodig...de eigenaresse heeft dat nooit open en bloot gezegd ofzo maar ze vroeg nooit meer wat aan mij en negeerde mij altijd een beetje. Als mijn vriendin en ik er samen waren vroeg ze dingetjes aan haar en negeerde mij compleet...tja dan hoeft het voor mij niet meer...gelukkig zie ik Cioola wel nog zeker iedere week!

En nu heb ik zo'n beetje Samir. Een paar weekjes geleden ging de eigenaresse op vakantie en ze belde mij op (mijn vriendin had haar mijn telnummer gegeven) en vroeg of ik zin had om Samir die paar dagen te doen! Ja ikke wel natuurlijk!! Party!!
Nou dat ging goed en ik mocht hem afgelopen weekend weer doen (joepie) en volgend weekend ook!! Want ze heeft onregelmatige diensten met haar werk en is dan te moe of heeft geen tijd om haar paardje te doen. Als zij geen tijd heeft 'val' ik dus als het ware in hihi... Party!!
Samir is echt een schatje Lovers ik vind hem helemaal geweldig!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-05-29 09:22 ]</font>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 22:43

Onze allereerste verzorgpony's kregen we door gewoon aan de eigenaar te vragen. Dit waren dan pony's die in een weiland stonden. Via via uitzoeken wie de eigenaar was en dan vragen. De meeste boeren of handelaars hadden hier geen problemen mee. 't Beestje werd gepoetst en bereden dus makkelijk voor de verkoop. Heb op deze manier heeeeeeeeel wat verzorgpony's gehad.
Later op de manege zocht iedereen gewoon een 'eigen verzorgpony'. Maar ja deze pony's deelde je dan wel met de andere leden van de manege.
Toen kwam het vriendinnetje van mijn zusje eens bij ons, die zag mij toevallig op een paardensite kijken en vroeg toen of ik haar paard wou rijden in de zomervakantie. Helaas werd deze pony in de winter verkocht.
Toen ben ik op zoek gegaan naar een leasepony. Eerst bij http://www.cowboys.nl terechtgekomen, leuk om eens te gaan kijken trouwens. Omdat deze pony toch niet helemaal was wat ik zocht zijn mijn zus en ik recreatiebedrijven in de omgeving gaan bellen.
En het huifkarbedrijf van IJsco zocht dus toevallig mensen voor hun pony's. Dus zo kom ik aan IJsco. Maar ook die moet weer weg.
Dus advertentie geplaatst in een huis-aan-huiskrantje voor een leasepony, veel reacties gehad! Echt een aanrader! Maar ja, toen mocht ik het weiland niet meer huren dus ging de leasepony niet door.
En omdat ik op de manege les en daar dat verhaal vertelde boden zij aan dat ik hun Fell Pony dan mag leasen. Dus dat wordt waarschijnlijk mijn volgende 'verzorgpony'. Zoals je ziet, met een beetje vraag- en zoekwerk kan je er een heeeeeeeeeleboel vinden!
Gaaaap

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 22:45

Oh ik zie net dat http://www.cowboys.nl niet meer werkt, Trail Riding Petersburg is ermee gestopt. Geen leasepony's en leasepaarden meer daar dus. Verdrietig

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 07:31

Ik ben via internet aan een verzorgpaard gekomen, een vrouw die mijn advertentie las was net met haar paard en pony verhuisd naar een woonboerderij hier in de buurt. Ze had dus de paarden aan huis staan en werkte zelf hele dagen, vandaar dat ze de hulp goed kon gebruiken.
Na een half jaar kwam er een verzorgster bij voor de pony, en drie maanden terug kwam er nog een verzorgster bij omdat we doordeweeks altijd iemand nodig hadden om 's middags te voeren, en voor als er iemand ziek werd.
Alleen de eigenaresse kon steeds minder goed met mij. Dus zondag kreeg ik te horen dat ik niet meer terug mocht komen, nog 1x om afscheid te nemen en mijn spullen op te halen, en dat was 't. Wel balen.
Ik ben al weer op zoek naar een nieuw verzorgpaard in de buurt van Zevenaar of Didam, Gelderland.
Groetjes, Dorine.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 08:46

Ik heb gewoon aangebeld en gevraagd of ik het paard mocht verzorgen. Op al mijn verzorgpaarden mocht ik ook rijden.
Aan Muzefee ben ik gekomen door een advertentie in de krant. Ze zochten iemand om op hun KWPN-merrie te rijden. Oke, meteen gereageerd. Er kwamen een stuk of tien mensen voorrijden en daar ben ik van uitgekozen. En nu rijd ik haar al weer drie-en-een-half jaar... Time flies when you're having fun...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 08:52

Mijn bijrijdpaard Leysander heb ik ook via Bokt leren kennen. Ik kende Prisca alleen via Bokt, wist dat ze in Nieuwegein woonde en dat Leys op de manege in Houten stond. Ik kende die manege wel vaag, maar het was lang geleden dat ik er geweest was. Met Pasen vroeg Prisca of ik zin had om langs te komen omdat ze een springwedstrijd had, en ik heb toen ook op Leys gereden. Ik kreeg toen al snel een mailtje waarin ze vertelde dat ze al een tijdje op zoek was naar een bijrijder en dat ze mij goed bij Leys vond passen. Of ik zin had om die bijrijder te worden? En zo is het gekomen... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 08:57

Mijn eerste verzorgpaard had iuk op de manege. Al mijn moed bij elkaar gezameld en het gewoon gevraagd aan een van de pensionklanten. Scheve mond\

Toen ik daar wegging kreeg ik een nieuw verzorgpaard via een advertentie die ik had gezien.

Nog later(toen het paard verkocht was) Heb ik zelf een advertentie geplaatst en ben ik via iemand van mijn moeders werk aan een verzorpaard gekomen en na dat paard ben ik zelf in de wereld blijven hangen.

Via, via ben ik toe bij mijn laatste verzorgpaard gekomen en haar veulen heb ik toen gekocht. Zij is inm iddels vier jaar en ik heb haar nu twee jaar. Pling

Kortom gewoon de stoute schoenen aan trekken en aan iedereen die paarden heeft kenbaar maken dat jij een paard wilt verzorgen. Dan moet het vast een keertje lukken. Knipoog

Succes,
Casy Party!!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 09:05

Mijn eerste verzorgpaardjes had ik bij een boertje achter ons huis Pling , maar ik was niet de enig die de paardjes verzorgde....er waren geloof ik nog 12 kinderen Boos! , maar de droom van een eigen verzorgpaardje bleef Pling en ben ik op de fiets gestapt en heb bij de eerste de beste boerderij aangebeld......en gevraagd of ik dat lieve schimmeltje mocht verzorgen Lovers , en het was meteen raak,ik heb jaren op Frida gereden en mocht haar zelfs meenemen naar een ander stuk land toen ik verhuist was Lachen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 09:41

Gewoon aanbellen en vragen. Als 11 jarige heb ik volgens mij heel wenum gehad! Maar als 11 jarige maak je niet zo veel kans.
Ik kwam altij huilend thuis...

Hoe ouder ik werd hoe makkelijker het ging. Ik heb echt veeeeeeel verzorgpony's gehad!
Gewoon door aan te bellen en te vragen. En een keer door een advertentie.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 10:53

mm, nou een vriendin van mij verzorgde een pony, shadow! zijn baas kwam nooit zelf en mijn vriendin ook maar 2 keer in de week. Toen heb ik gevraagd of ik ook mocht poetsen, en ja hoor dat werd mijn eerste verzorg pony!

dat was op de stal waar ik nu donya heb staan. daarna toen ie wegging was ik zo verdrietig dat er iemand anders zei dat ik wel een van haar verzorgpony's ook mocht doen, dat werd annemieke,een oud wit beestje en zo ging het steeds verder tot ik donya kreeg!

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 11:20

ik ging een keer fietsen met een vriendin en toen gingen we t bos in. stond daar een wagentje met 2 pony's ervoor, ze stonden stil want de mensen waren met andere mensen aan t praten. wij stoppen en de pony's aaien natuurlijk!
Toen zeiden die mensen op de bok dat we wel mee mochten fietsen naar hun huis en helpen met de paarden uitspannen enzo. dus wij blij en meegefietst, geholpen en de paardjes in de wei gezet. Ook nog gevraagd of we vaker mochten komen en dat mocht wel dus zo ben ik aan die verz pony's gekomen. Lachen

Shico is weer een ander verhaal. Toen we de andere pony's (toen nog Sabina, Jolanda, Nina, Charles en Diane) verzorgden, kwam op een gegeven moment de boer naar mij toe met de vraag of ik fjorden leuk vond. ikke blij want fjord = gaaf!! Cool En toen kwam de vraag of ik een 3jarige fjordenhengst in wou rijden, had al een keer t zadel opgehad maar was verder niet veel mee gedaan. dat wou ik wel en dus gelijk langsgegaan. Zo ben ik dus aan Shico gekomen, dit is allemaal al weer ruim 3 jaar terug gebeurd en we hebben ondertussen Shico ingereden (ik dan), Jolanda ingereden (vriendin) en gaan zodra t weer kan verder met Nina (ik met hulp). Nina heeft al wel een zadel enzo opgehad maar verder heeft er nog niemand opgezeten. aan mij de eer... Party!!

zo ben ik dus ongeveer aan mn vz ponytjes gekomen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 14:17

Gewoon aangebelt en gevraagt!! Bijna altijd bij Shetjes, en het mocht ook nog bijna altijd! Heb er dan ook best veel gehad! Bij mijn laatste verzorgpony, een New Forest, werd ik gevraagt! Oke dan, beter Haha! Maar toen ik Oscar gekocht had, ben ik daar mee gestopt, omdat ik voor Oscar al mijn tijd nodig had!

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 14:46

x
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 16:16

iemand had gehoord dat ik wel aardig kon rijden en toen mijn vader gevraagd of ik misschien een paard wou gaan rijden en zo ben ik dus bij de fokker op stal gekomen.
daarvoor heb ik hier en daar eens een pensionpaard gereden etc.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 16:21

Mijn oude shetlander kwam daar te staan en toen zei kim (nimber) dat we 2 oudjes mochten poetsen, maar ik rij inmiddels op een ander paard daar van stal.

I love to love!


R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 16:50

Hoi!

mijn verzorgpaard heb ik uit de krant geplukt Haha!

Ik verzorg hem nu al 5 jaar Lovers .

Er stond een advertentie in de krant waarin ze vroegen naar een verzorgster voor 2 fjorden tegen een kleine vergoeding. Ik heb toen gebeld en een paar dagen later was Kanjer mn verzorgpaard Party!! !!!

xxx Roos

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 17:02

em kende een meisje van de bassisschool en die had verzorgponys in de 2e ging ik mee die man geen nieuwe verzorgmeisjes meer maar omdat ik toen mijn haar rood had kon hij me er leuk mee pesten Haha! en toen mocht ik blijven

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 17:02

Ik heb eerst een paar jaar op een manege gereden (daar rijd ik nu nog steeds). Toen mocht ik een paar jaar geleden een keer in de carnavalsvakantie op de Welsh Cob van een meisje rijden omdat ze op vakantie gingen. Vorig jaar heb ik een tijdje elke donderdag op haar pony gereden. Maar dat lukt nu niet meer zo makkelijk met school.
Nu rijd ik vaak op zondag op een pony van een vriendin van mij. Daar had ik eerst ook al een keer in de vakantie op gereden. Ze vroeg op een gegeven moment op welke dag ik het 't minst druk had. Ik zij zondag, dus mag ik op zondag op haar pony rijden.
In de meivakantie ging het baasje van Mozart (die op dezelfde boerderij staat als Rex van m'n moeder) op vakantie. Ze zou zaterdag gaan. Vrijdag zou ze eigenlijk les hebben van de man waar ze haar paard van gekocht had. Maar dan was ze al weg. Ik zou dan les krijgen en hij zou dan zeggen wat hij er van vond als ik er die week op zou rijden. Ik kreeg dus les van hem. Dat was hartstikke fijn. Hij was er volgens mij wel heel tevreden over, dus hij vond het ook een goed idee als ik er die week op zou rijden. Het ging de hele week goed op één dag na, toen was 'ie nogal aan het klieren. Omdat het baasje van Mozart het heel erg druk heeft mag ik hem nu 1 à 2 keer in de week rijden. Zondag wordt geloof ik een beetje mijn vaste dag en verder kijken we gewoon telkens even wanneer zij niet veel tijd heeft en of ik dan genoeg tijd heb i.v.m. m'n huiswerk.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 18:21

Toen ik verhuist was ben ik gewoon bij ons de weg uit gefietst en ben gaan kijken waar paarden stonden. Op een boerderij zag ik 2 shetjes staan en heb eerst gevraagt of ik mocht kijken. Toen ik een beetje aan het knuffelen en aaien was kwam een van die mensen naar me toe en zei dat ik ze wel mocht gaan poetsen. Binnen stonden nog 3 paarden die ik nog niet gezien had. Toen ik weg ging heb ik gevraagt of ik vaker mocht komen en dat mocht. De eerste maand kwam ik een paar dagen per week maar nu iedere dag.
Ik heb nu een van de shetten ingereden en ben met de ander bezig. Ik mag ook dagelijks op een van de paarden rijden(nu ff niet omdat ze gedekt word en bij de DA staat).
We hebben zelfs zondag er een shet bij gekocht om op te knappen(hij stond bij mensen in de achtertuin)en daarna een nieuw huis te geven.
Groetjes
Dennis

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

-Tascha-
Berichten: 23
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-01 20:00

Bedankt allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 27 bezoekers