Gezocht: Goed Bordspel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Gezocht: Goed Bordspel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 19:15

wie weet er nog een goed bordspel voor +/- 2 pers?

een beetje strategisch of ander denkwerk zou leuk zijn. ik hou wel van spellen zoals kolonisten van catan.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 19:16

haha ow jeej is dat ook niet het beruchte lan parT spelletje? haha maar ehm even denken.. Levensweg Haha! hahaha hmmz niet echt strategisch.. wat about STRATEGO }>

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 19:17

Risk ?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 19:19

Eh de jongens hier hebben het ook wel eens over Dungeons and Dragons; In de ban van de ring; Warhammer:Bloodbowl.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 19:21

Is ganzenbord niks voor je? Haha!


Je hebt van dezelfde "makers" als De Kolonisten van Catan ook andere zoals Zeevaarders, Historische Scenario's en Steden & Ridders.
Schijnen ook wel leuk te zijn maar zelf geen ervaring mee.
Babel, en Ceasar & Cleopatra schijnen ook erg goed te zyn. En In de ban van de ring.

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 19:23

Of de wolf en de zeven geitjes Tong uitsteken
Ken je die ? Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 19:25

ik zoek spellen die toch iets aparter zijn dan ganzebord hoor Tong uitsteken
Warhammer en D&D heb ik vroeger wel gespeeld. en in de ban vd ring heb ik maar vind ik net even iets te simpel.

Die uitbreidingen ken ik van catan idd!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 19:26

ik had vroeger atlantis... dat was best moeilijk en strategisch als je het goed speelde hihihihi

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:00

Steffi schreef:
Is ganzenbord niks voor je? Haha!


Je hebt van dezelfde "makers" als De Kolonisten van Catan ook andere zoals Zeevaarders, Historische Scenario's en Steden & Ridders.
Schijnen ook wel leuk te zijn maar zelf geen ervaring mee.
Babel, en Ceasar & Cleopatra schijnen ook erg goed te zyn. En In de ban van de ring.


Ja "Kolonisten van Catan" is een heel leuk spel. Speel ik ook heel vaak...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:15

Geen bordspel maar erg lachen als je een slokje op hebt:

Sesamstraat kwartet, en dan ipv naar 'iniemienie 3' te vragen een bepaald plaatje vragen want in die 4 kaarten zit ook nog een verhaaltje *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:35

Een leuk spel voor 2: Caesar en Cleopatra. (Toevallig van de makers van Kolonisten)
Het is een kaartspel voor 2 spelers. Voor vanaf 10+, speeltijd is 30 to 45 minuten.
Het gaat er om elkaars land te veroveren door middel van de inzet van strategisce kaarten die instaan voor pesterijen, geluk, list en omkoping...
Beide spelers hebben dezelfde kaarten, maar de vraag is alleen, wie ze beter inzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:35

Kolonisten van Catan!
Er is nu ook een kaartspel voor 2 personen van. Vind ik persoonlijk wat minder dan de originele Kolonisten, want dat is echt gaaf!

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 22:00

Ik ga ook voor de kolonisten, gecombineerd met de zeerovers (wat meer mogelijkheden).

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 22:26

Abalone, geen idee of het nog te krijgen is en het is niet een bordspel met kaarten ofzo. Maar wel leuk. Heb het vanmiddag voor het eerst gespeeld (en werd eerlijk gezegt enigsinds gefrustreerd omdat je vooruit moet denken en daar ben ik niet zo goed in). Maar, het is een spel met knikkers op een zeshoekig bord waarbij je de knikkers van de tegenspeler het bord af moet duwen met behulp van jouw knikkers. Natuurljik zijn er regels en is het niet zo makkelijk als het lijkt...

Verder is SET een leuk kaartspel (ook geen bordspel en niet echt strategisch, maar toch het vermelden waard Lachen ). Makkelijk te spelen met meer mensen, maar met 2 kan ook. Er liggen negen kaarten op tafel en iedere kaart bevat een figuur met 4 eigenschappen. Een set bestaat uit 3 kaarten waarbij alle eigenschappen gelijk OF totaal verschillend zijn. Wie ziet het eerst de set liggen, daar gaat het natuurlijk om.

Ook nog leuk, The Great Dalmuti, maar dat moet je echt met meerdere mensen spelen. Voor beschrijving moet je even zoeken op I-net. Is teveel om uit te leggen Haha!

En als laatste een bordspel, Roboraily. Hierbij heeft iedereen een robotje tot zijn beschikking waarvoor je een stukje code moet schrijven (met behulp van de kaarten in je hand). Het stukje code moet je robotje naar een bepaald doel op het bord brengen. Nadat iedereen zijn/haar code af heeft gaat de code "getest" worden. In het veld zijn rubsbanden, laserstralen en je mede-robotjes die in de weg zitten. Wie legt als eerste het goede parcour af? Je moet er dus bij vooruit denken en het kan ook totaal in de soep lopen...

BTW, bokt-spelletjes-dag?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 22:44

wmijn, ik heb roborally opgezocht op internet, lijkt me best leuk, heb je een idee waar ik het kan kopen? want het lijkt me niet een spel voor een doorsnee winkel.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 23:43

Uh, nope, niet echt. Ik heb het gespeeld bij vrienden van mij. Zij kopen veel spelen in Duitsland, dus misschien hebben ze het daar wel gekocht. Ik zal eens vragen als ik ze zie (en het niet vergeet Haha! ). En anders is er geloof ik binnenkort spelletjes-beurs in Eindhoven, daar hebben ze het vast wel Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 23:44


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 00:52

Roboraily?!? Ooit geprobeerd te spelen, trek er gerust een paar uur (zo niet een paar dagen) voor uit. Wij wilden het in een loos uurtje spelen maar dat lukt dus niet. Haha!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:57

Wat dacht je van Backgammon dan? - superspel wat opgevolgd wordt door TrickTrack. Het is echt een spel waar je helemaal ingaat, strategiƫn, aanvallen en verdedigen, tegenstander zieken.. het hoort er allemaal bij!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 16:00

Dan zou ik je willen adviseren: ga schaken. Daar ben je voorlopig nog niet op uitgeleerd.

En dan heb je nog Mah Jong. Ik vraag me alleen af of je in Nederland makkelijk aan een spel kunt komen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 16:02

ik heb geschaakt. ik zoek meer en gezeldschap spel zeg maar. backgammon is een optie, maar dan iets speelser eigenljk... wat is tricktrack?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:24

Wmijn schreef:
Abalone, geen idee of het nog te krijgen is en het is niet een bordspel met kaarten ofzo. Maar wel leuk. Heb het vanmiddag voor het eerst gespeeld (en werd eerlijk gezegt enigsinds gefrustreerd omdat je vooruit moet denken en daar ben ik niet zo goed in). Maar, het is een spel met knikkers op een zeshoekig bord waarbij je de knikkers van de tegenspeler het bord af moet duwen met behulp van jouw knikkers. Natuurljik zijn er regels en is het niet zo makkelijk als het lijkt...


heel gaaf spel. Vooral als ik het met Bart speel. Ik win namelijk altijd van hem Extreme duivel

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 17:28

ja heike, winnen voegt wel iets toe: leedvermaak.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:39

Ik ben helemaal fan van menserger je niet *LOL*
het bierspel is trouwens een grote afrader.
verder weet ik het eigenlijk niet... vind bordspelletjes wel erg leuk maar ik heb dus echt nooooooooit tijd...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:43

hmm er was altijd een bedrijf wat heeeeeel veel bordspelen maakte. Kan even niet op de naam komen... duits bedrijf dacht ik. Oh btw spookslot en Scotland yard zijn ook cool! Voor scotland yard als je er niet vals speelt!!! gaaf spel Party!!