Hoefstobjes in de propgaten: handig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Hoefstobjes in de propgaten: handig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 13:06

Ikz ie net in de divozagids van die hoefstobjes staan die je in propgaten kunt draaien. En aangezien ik een hekel heb aan dat gepruts op wedstrijden lijkt mij dit wel handig. Wie heeft er ervaring mee? Kun je ze hergebruiken? zijn ze er wat makkelijk in te krijgen of uit te krijgen?

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 15:19

Zelf gebruik ik gewoon watten gedoopt in hoefvet. Is net zo effectief.
Ik heb zelf ook van die dopjes gehad maar vond ze niet echt een verbetering t.o.v. de watjes. Je kunt ze hergebruiken maar meestal vallen ze op de grond en probeer ze dan maar eens terug te vinden.....

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 15:20

Silvia schreef:
Zelf gebruik ik gewoon watten gedoopt in hoefvet. Is net zo effectief.
Ik heb zelf ook van die dopjes gehad maar vond ze niet echt een verbetering t.o.v. de watjes. Je kunt ze hergebruiken maar meestal vallen ze op de grond en probeer ze dan maar eens terug te vinden.....


Maar hoe stop je ze er in en hoe haal je ze er uit? gewoon er in proppen en later er weer uit halen met een puntig iets?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 15:21

ik gebruik ook gewoon watjes in vet. ik heb van meerdere mensen gehoord dat die dopjes helemaal niet handig zijn dus ik heb ze nooit gekocht

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 17:37

zijn echt ondingen niet aan beginnen, blijven vaak in het schroefgat steken en je krijgt ze er never nooit meer uit

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 18:02

Die rubberdopjes willen er vaak niet meer uit...Boos! Er zijn ook platte kalkoenen, die draait een vriendin van me er altijd in, maar ik heb meer moeite om die kalkoenen eruit te friemelen(Weinig grip *LOL* ) dan om mijn gaten schoon te krijgen...
Watjes met vet deed ik ook altijd, maar dat is me tegenwoordig teveel werk Bloos Ik doe het nu gewoon op wedstrijd, gaat net zo snel en dan hoef ik het de dag ervoor niet meer te doen. Die ene keer dat er een steentje inzit krijg ik hem er meestal wel uit en anders maar een stift minder voor die ene keer *LOL* (gebeurt hooguit één keer per jaar Haha! )

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 18:24

Ik rij gewoon alleen maar op zand Schijnheilig

Maar mijn ervaring als groom: die stopjes zijn ondingen! Gewoon van tevoren gaten schoonmaken en vette watten erin proppen, goedkoper, makkelijker (er uit halen is een gepruts, maar er in stoppen is ook nog een kunst!) en het werkt veel beter!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 18:45

ik vind ze wel handig die rubberen stobjes.
gewoon 1 dag voor de wedstrijd erin doen en op de wedstrijd er weer uithalen en de proppen erin doen.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 18:54

grr.. die rubberen dingen zijn echt irritant!! of ze gaan er zelf uit, of je krijgt ze er niet uit!! niet erg handig.. watjes met vet zijn veel makkelijker

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 20:02

Ellende dingen die dopjes, gewone watten met beetje uierzalf zijn veel makkelijker.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 20:05

Ok ok, ik weet genoeg. Ik begin er maar niet aan!