chippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

chippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 13:13

Ik wil graag weten hoeveel tijd het in beslag neemt om je paard te laten chippen. Zeg maar vanaf het moment dat je dit bij het betreffende stamboek aanvraagt tot het moment dat je paard gechipt is en je het paspoort erbij hebt. Ik wil dit nml. graag weten i.v.m. een wedstrijd waaraan ik wil deelnemen. Groetjes, Ran

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.


loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 14:25

ik heb gewoon gebeld naar het stamboek en zou hem pas in augustus kunnen laten chippen dat vond ik te laat (het was toen maart ofzo) dus toen mocht ik hem bij de dierenarts laten chippen. ik heb de stickers +de oude papieren toen opgestuurd. en ik denk dat het ongeveer 2 weken duurde voordat ik de nieuwe papieren had. dat was dan bij het fjordenstamboek, ik weet niet wat voor paard jij hebt.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 16:39

week of vier hangt er vanaf of de chipper druk is de administratie duurt meestal twee weken


Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 16:49

Weet je wat ik me ook afvraag, kun je je pony ook chippen als je geen stamboek hebt? En hoe duur is het? Vind het wel een veilig idee,chippen..

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

chippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 17:13

MiZzLoVe schreef:
Weet je wat ik me ook afvraag, kun je je pony ook chippen als je geen stamboek hebt? En hoe duur is het? Vind het wel een veilig idee,chippen..



Ja, dit is mogenlijk. Onderstaande heb ik gelezen in een artikel over chippen.
Je kunt je paard dan laten chippen door een paspoortconsulent die aangesloten is bij de NHS ,indien u uw paard eerst bij een basisorganisatie hebt laten registreren. Dit kost circa fl.25,- . U kunt vervolgens een aanvraagformulier opsturen dat verkrijgbaar is bij uw basisorganisatie. U kunt echter ook uw paard laten chippen door een dierenarts.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

chippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 17:15

MiZzLoVe schreef:
Weet je wat ik me ook afvraag, kun je je pony ook chippen als je geen stamboek hebt? En hoe duur is het? Vind het wel een veilig idee,chippen..



Ja, dit is mogenlijk. Onderstaande heb ik gelezen in een artikel over chippen.
Je kunt je paard dan laten chippen door een paspoortconsulent die aangesloten is bij de NHS ,indien u uw paard eerst bij een basisorganisatie hebt laten registreren. Dit kost circa fl.25,- . U kunt vervolgens een aanvraagformulier opsturen dat verkrijgbaar is bij uw basisorganisatie. U kunt echter ook uw paard laten chippen door een dierenarts. Via de NHS kost het ongeveer fl. 150,- voor een paard. De kosten voor het bijbehorende paspoort zijn fl. 50,-

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

chippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 17:17

loulou schreef:
ik heb gewoon gebeld naar het stamboek en zou hem pas in augustus kunnen laten chippen dat vond ik te laat (het was toen maart ofzo) dus toen mocht ik hem bij de dierenarts laten chippen. ik heb de stickers +de oude papieren toen opgestuurd. en ik denk dat het ongeveer 2 weken duurde voordat ik de nieuwe papieren had. dat was dan bij het fjordenstamboek, ik weet niet wat voor paard jij hebt.


Ik heb een Arabische Volbloed.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 17:54

heb Toscar laten chippen bij de ponyclub, en binnen een maand had ik de papieren, een NRPS Sportregister

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Jadero, Lui_, MissMarije en 43 bezoekers