Gisteren gegroomed :+

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Gisteren gegroomed :+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 11:49

Schoonzusje en ik waren voor gisteravond uitgenodigd om te komen groomen aangezien een lesgenootje gisteren met haar paardje een f3 Clown proefje moest rijden en wij dat gewoon fantastisch leuk en vooral heel gezellig vinden Lachen

Ze had zelf Rockt It (zo heet de heer in kwestie, een 4-jarige kwpn-er naar ik meen) de dag ervoor al gewassen maar meneer was nog op het land geweest en had daar zelfs een robbertje gevochten dus was ie lekker smerig en wat krasjes op zijn neus maar gelukkig niet stijf of kreupel oid.

Het vrouwtje is naar de kantine gegaan om zich voor te bereiden en kwam alleen afentoe even kijken hoe het ervoor stond en schoonzusje en ik zijn lekker gaan troetelen.

Eerst zijn voetjes nog gewassen met tea tree shampoo Lachen (En moet voortaan beter naspoelen want dat kon alsnog gebeuren, het schuimde iets teveel)
En ik ben vervolgens mijn vlechtkunsten op hem gaan uitvoeren.
Toen ik bezig was met zijn manen vond ontdekte die dat mijn schoenen naar echte boeren merrie roken en dat vond ie reuze interessant ook het krukje was erg interessant maar over het algemeen bleef ie netjes stilstaan en onderging het gewoon maar allemaal.
Schoonzusje poetste hem intussen helemaal tot dat ie glom Pling

Ondertussen konden we nog verhuizen naar de andere poetsplaatsen omdat het zou gaan regenen en we niet hoeften te sjouwen met het tuig.
Daarna zijn maantjes netjes afgevlochten en zijn staart nog ingevlochten.
Daarna nabehandeld met de equishine, dat spul is echt bende Haha! Hij glom iig heel erg en voelde bijna synthetisch aan Haha!
Schoonzusje tuigde hem verder op en ondertussen kwam het vrouwtje ook beneden om in te kunnen rijden.

Proefje ging niet helemaal vlekkeloos omdat meneer nog moeite heeft met de linkergalop (ze zat verkeerd, sprong opnieuw aan en zat alsnog verkeerd) maar ook tijdens de lessen gaat ie steeds beter, tis een heel leuk beestje en echt een knuffelmonster.

Ik ben daarna nog even een handelsfriesje gaan vlechten, een hengstenvlecht maar hij had wel erg dunne maantjes merkte ik, jammer, wel heel mooi friesje verders, had M gelopen geloof ik.

En daarna nog even uitgevlecht en nagepoetst en nog even na gezeten in de kantine en verscheidene malen gehoord hoe blij ons lesgenootje met ons was en dat we zelf maar niet moesten gaan wedstrijd rijden omdat ze wel vaker zulke fantastische grooms wilden Knipoog Wij vonden het iig ook heel leuk Lachen

En daarna op de fiets door de stromende regen en onweer naar huis, ja goed idee geweest om op de fiets te gaan Knipoog

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 17:34

hahaha leuke dag dus gehad?? Tong uitsteken ik ken dat ,heb je een gave dag gehad ,moet je op de fiets terug haha maar dat maakt verder niet uit hoor!! groetjes sandra

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 17:38

Hahah, je groomdag was uds goed bevallen? Ik kan me voorstellen dat je lesgenootje blij met jullie was..harstikke makkelijk zo, hoeft ze minder te stressen!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 17:58

Klopt, lijkt me heel relaxed, je kunt lekker rustig tijd aan jezelf besteden ipv te stressen omdat dat laatste vlechtje niet wil lukken en dergelijke.

Maar het was een lekker dagje ja en we gaan dit vaker doen, we hebben afgesproken dat zolang wij komen groomen zij wedstrijd gaat rijden Haha!

En de terugweg nam ik maar voor lief Knipoog Alleen eventjes eng aangezien ik een stukje door de polder moest en het toen net begon te onweren, maar ik heb het overleeft gelukkig Lachen