wie lees er nog boeken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

wie lees er nog boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 16:15

Wie leest er nou nog echt boeken? En is dat Nederlandse literatuur, buitenlandse of vertaald. Fictie of non-fictie en wat is dan je lievelingsgenre. Houdt je je bij een schrijver of kijk je gewoon naar de kaft van het boek of de tekst die achterop staat om te zien of het leuk is? Ik lees wel eens science-fiction; star wars of x-files meestal. Nu ben ik bezig in the horse whisperer die ik van Iloon heb geleend (thnx Iloon) en ben eindelijk over 1 derde heen. Sjees wat is dat een groot boek met kleine lettertjes Haha! maar desondanks wel een mooi boek en totaal anders dan de film.


curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 16:20

Ben momenteel bezig met de "Oesters van nam kee", best wel lastig boek, alles loopt door elkaar heen, maar het blijft nog steeds boeien!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 16:22

ohja hoor ik lees best veel, hoewel de laatste tijd niet zo vanwege tijdgebrek. vroeger heb ik ontzettend veel engelstalige fantasy novells gelezen (van TSR, als iemand dat iets zegt). verder lees ik over geschiedenis, oude literatuur, religie, computers en paarden. ik hou niet zo van the horsewhisperer en andere populaire romans.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 25-08-02 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 16:25

ik lees heel veel en van alles door elkaar. Op dit moment ligt naast mijn bed:

Patricia Cornwell - unnatural exposure
Minette Walters - the shapes of snakes
Harry Mulisch - de ontdekking van de hemel
Ernest van Loon - Ruiters en rechters 2

Ik lees zoals je zie vrijwel alleen engelse romans (niet vertaald, dat haat ik) en meestal auteurs die ik al ken of die me worden aanbevolen. Soms ook op basis van de kaft, maar dat is vrij zeldzaam. Er lopen hier trouwens veel lezers rond, we hebben al vaker tips uitgewisseld.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 16:30

Ik lees ook behoorlijk veel.
Ben nu Oude schuld (Past imperfect) van John Matthews aan het lezen. Erg mooi boek. Ik lees vooral John Grisham, Stepen King, Nicci French. Vooral thrillers vind ik erg leuk. Ik ga dus vooral af op populaire schrijvers.
Horse whisperer is een erg mooi boek, maar de dikte valt wel mee, toch? Ik geloof dat ik em in één ruk uitgelezen heb.

Favoriete boek ooit gelezen is wel; the world according to Garp, van John Irving. Erg grappig.

זכור

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 16:30

ik hoor op dit moment kortmann constitutioneel recht te lezen, maar dat gun ik mezelf niet. Ik kijk altijd naar de titel van een boek......
Als ik klaar ben ga ik lazurus kind lezen en de eeuw van mijn vader!!

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 16:38

Ik ben bezig in "in de ban van de ring". Moet nog 2 hoofdstukken en dan is die uit.. Helaas wel de vertaalde versie, want die was onder handbereik en de engels talige niet Verdrietig
Verder lees ik door het studiejaar niet teveel, ik word altijd helemaal opgeslokt door een boek en da's nie goe voor de studie Lachen

Als het even kan dan lees ik graag kinderboeken. Heerlijk! neem Spijt van Carrie Slee, echt een aanrader. Dat ben ik gaan lezen omdat "mijn meiden" (kabouters bij de scouting waar ik leiding van ben) het er zo enorm vaak over hadden. Erg goed boek.

En verder boeken over onderwerpen die me aanspreken, soms aangeraden door vrienden/innen, soms recensie gelezen. Meestal wel romans, geen SF of trillers.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 16:39

Ik ben bezig het boek de Stormjager de klif-kronieken van Paul Steward en Chris Riddel te lezen, het is een fantasieboek daar houd ik van, maar ik houd ook van griezel boeken of gewone fictie. Ik lees allerlei bnoeken van verschillende schrijvers.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 16:55

Als ik tijd heb, lees ik graag! Ik heb net Favoriet gelezen van Dick Francis. En van Stephen King: de groene mijl, Satans Kinderen, Droomvanger.
En Heb mij Lief van Josy Lloyd gelezen en ben nu bezig in Als je haar maar goed zit van Josy Lloyd.
Ook ligt er nog klaar: De Ranch van Danielle Steel
Laatst bijgewerkt door Sizzy op 25-08-02 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Het leven is een gebakje!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 16:56

Ik lees veel boeken van Stephen King. Christine en Carry zijn mijn favoriet. Ook Dodenwake is wel tof!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 16:58

Ja, ik wil binnenkort ook Het gaan lezen van Stephen King.
En the lord of the rings staat ook op het programma Knipoog
maar heb zo weinig tijd!!!

Het leven is een gebakje!


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 16:59

Ik probeer dus dagelijks wat te lezen! Voor ik naar bed ga pak ik een boek op en lees een beetje. Zo lees ik vaak mijn bijbel, echt gebeurde crime boeken. Ik hou niet echt van romance maar heb wel voorkeur voor crime en science fiction.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Rivendell

Berichten: 6817
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 17:00

Ik lees ook veel. Ben nu bezig in "De heilige Graal en het Heilige Bloed". Een boek over de onwaarheden uit de bijbel. (staan nl. Nogal veel dingen in die niet kloppen). En daarvoor heb ik Dracula, Prince of Many Faces gelezen van Radu Florescu. Gaat over het leven van Vlad Dracula, waar Bram Stoker later zijn boek Dracula van gemaakt heeft.
Ik lees meestal in het engels, omdat ik dat gewoon prettiger vind lezen. Lees ook meestal geen fictieve boeken, maar meer de informatieve boeken. Heb overigens wel de boeken van Tolkien gelezen, dat is uiteraard wel fictie.
Laatst bijgewerkt door Rivendell op 25-08-02 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 17:02

Ik wil wel lezen, maar ik heb er gewoon de tijd niet voor. En dan moet ik nog aan goede boeken komen, dat vind ik helemaal moeilijk.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 17:27

Ik lees echt veel. Zit tegen de 2 boeken per week aan. Nu ligt op mijn nachtkastje:
- Minette Walters: Het ijshuis
- Tolkien : In de ban van de ring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 17:51

Ik verslind boeken, al sinds ik kon lezen. Nu heb ik net Seringendroom van banketstaaf Wang uit, maar ik snap dat boek niet zo, op de achterkant staat dat het een vervolg op het Lelietheater is, maar de hoofdpersoon heeft een andere naam? Verder wel een typisch banketstaaf Wang boek. Ik lees eigenlijk haast alles behalve die thriller-boeken, detectives weer wel Agatha Christie is super, juist omdat ze zo oud zijn, en prachtig die tijd beschrijft. En ik ben ook verslaafd aan paardenpockets, en oude meisjesboeken, erg he.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 17:54

Als ik tijd heb is lezen best leuk, maar heb ik er niet altijd zin in... WEet ook nooit leuke boeken te vinden..

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 18:17

Af en toe als ik het niet te druk heb Lachen
En the horse whisperer heb ik ook gelezen + film gezien

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 18:22

Ik heb vaak geen tijd om te lezen maar sls ik ziek ben bv dan lees ik de hele dag.
Ben dol op lezen eigenlijk ben lid van aardig wat tijdschriften die allemaal uit moeten *LOL*

Harry Potter vind ik echt geweldig kijk echt uit naat deel 5!
Ik Vind kinderboeken ook nog steeds heel erg leuk.
Soms heb ik gewoon het idee dat ik in een boek zit ik kan dan ook echt helemaal meeleven met een boek.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 18:37

Maya schreef:
Nu heb ik net Seringendroom van banketstaafu Wang uit,


daar heb ik even over moeten nadenken!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 18:49

Lielle"]
[quote="Maya schreef:
Nu heb ik net Seringendroom van banketstaafu Wang uit,


daar heb ik even over moeten nadenken!
[/quote]

Same here Haha!

Het leven is een gebakje!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 18:55

Mja, dat ziet er wel uitermate Chinees uit Lachen

Ik lees op dit moment Demian van hermann Hesse (bijna uit)
The Lord of the Rings (net begonnen in The two towers)
en ik heb Donderdagmiddag. Halfvier van kristien Hemmerechts nog steeds niet uit...
ook ligt er nog een Maeve Binchy naast m'n bed.

Tijdens het collegejaar heb ik ook nooit tijd om veel te lezen!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 19:29

Ah, wat een leuk onderwerp, ik heb net samen met Pim 3 (!) boekenkasten in elkaar gezet met totaal 23m1 plank Haha! en we hebben geen ruzie gekregen. Nu kan ik eindelijk al mijn boeken een plaatsje geven, ik heb 4 jaar geleden met de verhuizing al heel wat boeken meegenomen die allemaal nog in dozen stonden en in de afgelopen 4 jaar is er nog aardig wat bijgekomen. Ik lees graag spannende boeken. Op dit moment Nicci French, maar mijn boekenbezit bestaan uit van alles en nog wat. Als er leesliefhebbers in de buurt wonen dan kunnen ze binnenkort langskomen als mijn bibliotheek helemaak gevuld is. Altijd handig om boeken uit te kunnen wisselen. Dat doe ik in de vakanties altijd met collega's. Nemen we allemaal een lading boeken mee naar het werk en dat onderling uitwisselen.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 20:50

Op het moment ben ik geen boek aan het lezen, ben wel dol op lezen, als ik de kans krijg lees ik een boek per dag.. Maar die kans heb ik alleen op vakantie meestal.. Laatste boek dat ik gelezen heb is Zes sterren.. Heel apart verhaal vond het niet echt goed. Daarvoor Oesters van Nam Kee gelezen.. Vond ik eigenlijk ook best teleurstellend.. De Tweeling was wel erg mooi, en Ik ook van jou heel apart.. Weet iemand nog mooie titels voor me?

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:46

Sizzy schreef:
Ja, ik wil binnenkort ook Het gaan lezen van Stephen King.


Tip: Deze niet lezen als je daarna een paard moet rijden in een slecht verlichte bak met gorgelende afvoerbuizen naast de bak. Ik was binnen een kwartier de bak weer uit Schijnheilig .

Ik lees ook veel, voornamelijk fantasy series, boeken als de paardenfluisteraar, wolvenlus enzo en paardenboeken. Heerlijk, 's avonds nog even met een boek op de bank of in bed.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, cinniz123, eva1969, karlos, kusjemariska, ManonGrr, Marti19, SemrushBot, Sterrendief en 183 bezoekers