Stijgern+springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Stijgern+springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-02 19:25

Hallo,
Mijn pony ken al stijgeren, maar soms zie je in van die boekjes of op tv dat ze dan in de lucht springen. Dat wil ik haar ook graag aanleren (aan de hand), maar weet iemand hoe je dat moet doen??
Gr. Marieke


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 19:36

Ga je je shet Hoge School oefeningen leren Verward Whahaha, lijkt me wel gaaf hoor, maar nie echt geslaagd...

It never eats, it never sleeps, it never stops...


Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-02 19:38

Ow.. Okey, jammer

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 20:12

zou niet weten waarom niet!
Ik ken (althans, iemand in het promoteam kent haar) een shet die de coubrette uitvoert.
Onlangs was hier een programma over op animal planet, over lippizaners.
Elk paard schijnt net achter het zadel een knopje te hebben waardoor ze bokken, maarja, je paard moet voor een goede coubrette, vanuit passage steigeren, dan springen en dan de achterbenen uit slaan.
Het zag er simpel uit, gewoon als ie steigert even net achter het zadel met je zweep aantikken (tikken betekend dus niet meppen) maar zo simpel werkt het over het algemeen niet

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 20:16

stef schreef:
zou niet weten waarom niet!
Ik ken (althans, iemand in het promoteam kent haar) een shet die de coubrette uitvoert.
Onlangs was hier een programma over op animal planet, over lippizaners.
Elk paard schijnt net achter het zadel een knopje te hebben waardoor ze bokken, maarja, je paard moet voor een goede coubrette, vanuit passage steigeren, dan springen en dan de achterbenen uit slaan.
Het zag er simpel uit, gewoon als ie steigert even net achter het zadel met je zweep aantikken (tikken betekend dus niet meppen) maar zo simpel werkt het over het algemeen niet


Ow, ik dacht dat dat te zwaar was voor 'zomaar 'n paard'. Ik moet dat boek eens gaan zoeken waar ik laatst 'n stukkie in had gezien. Is wel al heel wat jaren oud (van m'n moeder geweest), maar de info klopt volgens mij nog wel gewoon Schijnheilig

It never eats, it never sleeps, it never stops...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 20:23

een paard moet hier wel voor getraind zijn uiteraard, en over het algemeen zijn alle lipizaners boven de 12 jaar eer ze aan de coubrette beginnen (volgens dat programma dus)

Ineke2

Berichten: 33034
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 21:49

Dat heet toch de 'levade'?
Of is dat weer iets anders Verward

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 08:58

stef schreef:
Elk paard schijnt net achter het zadel een knopje te hebben waardoor ze bokken, maarja.

Ja dat wist ik al! Want ik was ons lieve, nieuwe veulentje aan het aaien en zo tussen z'n kont en z'n schoft en toen was het bok en daarna weer. hahahahah Nou ja!
Gr. Marieke

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 09:10

nee, de levade is steigeren met de achterbenen zowat in een hoek van 90 graden

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 10:54

stef schreef:
zou niet weten waarom niet!
Ik ken (althans, iemand in het promoteam kent haar) een shet die de coubrette uitvoert.
Onlangs was hier een programma over op animal planet, over lippizaners.
Elk paard schijnt net achter het zadel een knopje te hebben waardoor ze bokken, maarja, je paard moet voor een goede coubrette, vanuit passage steigeren, dan springen en dan de achterbenen uit slaan.
Het zag er simpel uit, gewoon als ie steigert even net achter het zadel met je zweep aantikken (tikken betekend dus niet meppen) maar zo simpel werkt het over het algemeen niet


uhhh stef dat knopje wil je niet stimuleren als je er ook op wilt rijden en als er kleine kinderen mee omgaan.
elk Paard word ermee geboren. Het is een instinctieve reactie om predatoren van zich af te slaan. Moet je maar eens bij een pas geboren veulen doen dan zal hij gaan bokken. De meeste volwassen paarden doen het al niet meer.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 15:10

hmmz, die mensen rijden er toch echt op....
Ik stimuleer verder niks, ik vertel alleen wat ik op televisie gezien heb, niet meer en niet minder


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 4 bezoekers