Leuke ponyclub omgeving Wijhe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Leuke ponyclub omgeving Wijhe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 18:25

Hoi!

Ik ben op zoek naar een leuke, kindvriendelijke ponyclub, waar ze iets voor de hele kleintjes doen.
Mijn zoontje is 6 en heeft zijn pony nu twee jaar. Hij kan aardig sturen in stap en draf, maar echt nog niet galopperen. Hij rijdt nog heel matig, maar heeft er veel lol in, dat wil ik graag zo houden. Ik laat hem nu zelf aanmodderen, om er maar niet teveel druk op te zetten, maar ik denk dat het leuker voor hem is spelenderwijs en met andere kinderen aan de gang te gaan.
Het ponyclubleven ken ik zelf absoluut niet, want in Almere waar wij vandaan komen leeft dat helemaal niet. Hier dus kennelijk wel, dus ik ben op zoek naar een leuke ponyclub. Iemand tips?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 18:33

Voor zover ik weet heeft Wijhe zelf een gezellige ponyclub, PC Wijhe. Ik ken ze als 'de paarse truitjes'. In Olst zit er ook eentje, geen idee hoe die heet. En dan heb je nog wat buurtschapjes met hun eigen ponyclub, o.a. Middel. Wat verder weg kom je bij Raalte, Heino (de Berkenruitertjes) of Heeten. Volgens mij heeft Heeten ook wel een leuke ponyclub ('de rode truitjes'). En dan heb je ook nog Manege Bartels in Mariënheem, van de Heemruitertjes, maar ik heb even geen flauw idee waar dat precies ligt t.o.v. Wijhe.

Wat ik wel weet, is dat het ponyclubleven in Overijssel sowieso erg bloeit. Je komt nog steeds veel A/B-pony's tegen, ook op wedstrijden en er worden ook veel Bixieproefjes gereden, dus mocht je zoontje daar ooit aan toe zijn: het kan dus!

Jiska hier op Bokt (heb haar al een tijdje niet meer gezien) rijdt volgens mij bij PC Wijhe, iig ergens bij jou in de buurt. Misschien haar even een PB sturen? Of Zep? Die heeft ook ooit in die kring gereden toen ze nog bij de pony's reed. Wijzelf iets minder vaak, we zaten net een kring verderop.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 18:51

Hee...Jiska is volgens mij de dochter van de kleuterjuf van Nigel en Eloy.
Ik heb PC Wijhe al gebeld, maar hun jongste lid is 10. Ik heb ook Olst gebeld, hun jongste lid is 12 en allemaal meiden.
Het gaat mij er vooral om dat hij wat aansluiting krijgt en ik denk dat dat niet gaat lukken met 12 jarige meisjes Knipoog
Ik heb Zep idd weleens ergens over gehoord.
Ik ga Raalte maar eens bellen, als ik hun nr kan vinden.
Ik had ook al het advies gekregen hem hiernaast in de manege eerst op les te doen, op een manegepony, maar dat vind ik geen goed plan. Dat zijn van die grote paarden, voor zo'n kleine man en hij is juist gek met zijn pony...hij is niet aan het paardrijden, maar aan het Phoeberijden...dus het gaat hem echt om de pony.
Stap, draf en een klein sprongetje lukt wel goed, maar bv galop, daar moet ie niet aan denken, dus dat hoeft ook niet. Ik wil vooral voorzichtig stimuleren, dus ik wil ook geen prestatiegerichte club....zodra hij het niet meer leuk vindt is het over en dat zou ik zonde vinden.

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 18:56

Voor jonge kinderen zou ik zeker contact op nemen met pc Heeten, daar hebben ze ook altijd veel jongens als lid gehad, en veel kleine pony's.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:45

Ik hoorde dat Raalte niet zo gezellig was maar wel Marienheem Verward

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 23:36

Toen mijn dochter zes was heb ik haar in de beginnersles van de manege in het dorp laten meerijden op haar eigen pony.
Zo had ze de lol van het samen met andere kinderen rijden en ze was met haar eigen dier bezig.
De ponyclub hier heeft wel jonge leden maar dan komt er ook meteen meer competitie bij kijken en daar was ze toen nog niet aan toe.

Nu denk ik er wel over om haar lid te laten worden, dan kan ze ook Bixie-proeven meerijden. Maar nu kan ze gelukkig wel galopperen met haar pony.
Ze heeft momenteel samen met haar vriendinnetje les van de moeder van dat vriendinnetje, die moeder heeft ook op de ponyclub lesgegeven en is gediplomeerd instructrice. Dat gaat heel erg goed en op een leuke onspannen en leerzame manier.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 09:56

Ja, daar had ik ook aan gedacht Percy, maar bij onze manege kan dat dus niet, helaas.
Moet ie op van die grote manegepaarden, met zijn 1.15. Hij is nu precies even groot als zijn pony Haha!
Bij die manegepaarden komt hij met de voetjes nog niet eens onder het zweetblad uit.
Ik kan hem zelf ook lesgeven, maar daar begin ik niet aan. Dan komt er ongemerkt zo'n druk op dat ie iets goed moet doen en ik wil vooral dat het spelenderwijs gaat. En als hij geen zin heeft....dan niet.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:07

Zit nu met een kaart van NL op schoot waar ook alle gehuchtjes op staan en zie wat plaatsen waar ze volgens mij ook een ponyclub hebben:

* Diepenveen
* Broekland
* Liederholthuis (what's in a name)

En anders kom je aan de andere kant van Raalte terecht:

* Mariënheem (daar dus)
* Luttenberg
* Haarle
* Nieuw-Heeten (ook een leuke club trouwens)

En dan ben ik er wel zo'n beetje doorheen, het lijkt me niet dat je een uur onderweg wilt zijn alleen voor een ponyclub? Misschien zit aan de andere kant van de IJssel ook nog wel iets, maar daar ben ik niet bekend.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 13:10

Ik zelf woon sinds een maand of wat in Bathmen, maar ik heb hier de in de regio altijd veel wedstrijden gereden dus ken hier de clubs in de buurt wel redelijk.
Karin heeft de clubs bij jou in de buurt nu wel zo goed als allemaal opgenoemd. Ponyclub heeten is inderdaad volgens mij wel gezellig.(alleen misschien een beetje boers Haha!)
Ik denk dat je toch uitkomt op Wijhe, Olst, Heeten. (en misschien broekland en heino, dat zijn iets kleinere clubs)

Verder aan de andere kant van de ijssel (waar ik zelf vandaan kom) zit niet zo heel veel. Dan kom je uit op twello, apeldoorn, wilp enz. Maar ik vind dat daar het minder leeft dan bijv. in marienheem. Als je daar op wedstrijden komt zijn er altijd harstikke veel starts in de A/B/C. Vooral de rijhallen van Luttenberg en Marienheem zijn erg Kwijl

Mocht je iets specifieks willen weten moet je het maar vragen.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 14:24

Ja Jis rijdt bij PC Wijhe en het zou best kunnen dat haar moeder hun kleuterjuffrouw is!!!! Wat je allemaal daar in de buurt hebt zijn de:
Heuvelruiters, PC Wijhe dus, Deltaruiters, Driehoekruiters, Randmeerruiters.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 18:54

Ja, hoe ik aan de telefoonnrs kom? Ik heb gezocht naar Marieenheem, maar ik kan niks vinden?

Groetjes Suzanne

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 20:33

Je kan even in de paart & sport kijken of op de site van knhs en dan bij wedstrijden. Bijv. Marienheem heeft altijd wel wedstrijden dus die staan er wel bij, die nummers die daar bij staan zijn dan wel van het wedstrijdsecreteriaat maar die verwijzen je dan wel door naar de juiste persoon.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 22:14

Dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 01:02

Ik heb even voor je nagevraagd: bij ons in Haarle zijn op di moment geen kleintjes. Het fluctueert nogal in de leeftijdscategorieen bij ponyclubs in het algemeen.

Telefoonnummers van de hierboven genoemde ponyclubs kan ik wel voor je vinden als je 2 dagen geduld hebt.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 09:23

Dat zou mooi zijn Zep. En bedankt voor de moeite!!! Knipoog

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:04

PC WIjhe is superleuk!! Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:49

Dit is al een oud topic vandaar een slotje.