m'n sporen blijven niet zitten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

m'n sporen blijven niet zitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 01:27

Ka op Western? Ja, ik heb even twee weken een Quartertje onder m'n hoede, baasje is op vakantie en ze heeft hem aan mij toevertrouwd. Heb een paar lesjes 'basis' gehad en we redden ons best, Quartertje en ik. Soms een klein communicatiestoornisje, maar dat is logisch als ik Engels praat en hij 'Quarters'. Haha!

Anyway, ik rijd nu met grove wielsporen met een heel onhandig riempje. Echte westernsporen, zonder zo'n handig stukje dat onder je voet door gaat. Gewoon een riempje aan de ene kant en een gespje aan de andere kant. En dat blijft dus voor geen meter zitten. Ik rijd met vrij stevige, brede schoenen en ik doe ze zo laag mogelijk aan m'n voeten, maar toch kruipen ze op, en dan zitten ze niet meer stabiel.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Misschien heb ik ze niet eens goed om hoor, gisteren ook slecht opgelet toen de eigenares ze bij mij omdeed (ik zat toen al op het paard). Alvast bedankt voor de tips! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 08:25

Je hebt van die rubbertjes die je sporen naar beneden trekken, maar die werken volgens mij alleen om westernlaatzen (en daar blijven ze juist goed op hangen). Misschien zelf ff met een touwtje wat freubelen onder je schoen door?
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 08:47

Meestal ligt het ook aan de laarzen, als ik met mijn Mountain Horse laarzen rij dan blijven ze ook niet zitten en klapperen vrolijk (van de week zat ineens het wieltje bij mijn tenen Haha! ).
Maar rijd ik met mijn western laarzen dan blijven ze prima zitten.
En om te zeggen dat die twee laarzen echt zo heel verschillende zijn.....nou nee... Verward
Dus misschien is dat het probleem.
Ik heb ook een stel van die rubbertjes die onder je voet doorlopen en die kun je aan je spoor vastmaken maar ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen want het gaatje in de rubber is veeeeeel te klein en ik ben bang dat als ik het gaatje groter maak dat het rubber scheurt Extreme duivel
Misschien is dat touwtje geen gek idee als je toch niet van plan bent om western te blijven rijden. Haha! Knipoog

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 09:03

vera schreef:
maar ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen want het gaatje in de rubber is veeeeeel te klein en ik ben bang dat als ik het gaatje groter maak dat het rubber scheurt Extreme duivel

Van een Engelse ruiter geleerd (bitringen) : twee touwtjes door het gaatje doen en dan uit elkaar trekken, dan kan je zo de knop van je spoor er door doen Haha! .

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 09:41

Heb je al eens geprobeerd om zonder sporen te rijden Knipoog

En anders zou ik gewoon mijn 'engelse' sporen onder doen, volgens mij merkt het paard dat echt niet Cool

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 12:02

Bij mij op stal hebben sommige er ook last van (ik niet, mijn sporen zijn los, en mijn benen hangen dikwijls onder het paard door mijn lengte Knipoog). Zij hebben er een of ander elastiekje aan gefabriceerd Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:39

Paintje"]
[quote="vera schreef:
maar ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen want het gaatje in de rubber is veeeeeel te klein en ik ben bang dat als ik het gaatje groter maak dat het rubber scheurt Extreme duivel

Van een Engelse ruiter geleerd (bitringen) : twee touwtjes door het gaatje doen en dan uit elkaar trekken, dan kan je zo de knop van je spoor er door doen Haha! .
[/quote]

Of vlak ervoor ff in heet water leggen, dan rekken ze ook makkelijker.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 20:12

Bedankt voor alle tips! Ik denk toch dat ik m'n 'Engelse' sporen er maar weer om ga doen. Zonder rijden is niet echt een optie, op zich hoef ik niet veel met m'n benen te doen, maar dit pubertje van 5 heeft af en toe een duwtje nodig om hem bij de les te houden, en dat doe ik dan liever met druk van een spoortje dan met een knal van m'n hele been.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 20:54

Wat ik doe is de sporen wat bij elkaar knijpen aan de open kant. Dan zitten ze wat strakker om je voet. Maar het blijven rare dingen, die sporenbandjes van de western Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 15:56

Bij mij werkt een doodgewoon stro-touwtje perfect hoor!
Een beetje priegelen, daarna er gewoon om laten zitten en je kunt voorlopig even vooruit. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers