Spannend- hypotheekgesprek

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Spannend- hypotheekgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-02 12:12

Omdat Harmen en ik toch eens uit huis zullen gaan (trouwen). Hebben we ook nog een huisje nodig. Haha! En omdat we ergens mee moeten beginnen en we er allebei geen fluit vanaf weten (we doen alsof iig) hebben we vrijdag een informatief hypotheek gesprek bij de bank. We willen weten dat áls we een huis zouden kopen, hoeveel we dan grofweg te besteden hebben en wat voor hypotheken bij ons mogelijk zouden zijn.
Ik ben echt heel benieuwd. Dit is de eerste stap..... *bibbers*

Nog tips?

:evaw:


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:14

oooh spannend!
Ik heb geen tips maar wens je vast veel succes en fun toe Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:20

Verstandig om voor je gaat kijken naar huizen inderdaad eerst bij de bank te informeren wat er te besteden is.

Veel succes!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:30

Goed idee hoor Sjimmie. Ik heb voordat ik met mijn vriend ging samenwonen ook eerst een gesprek bij de bank gehad. Ik ben een echte nitwit met dit soort dingen. Het gesprek was erg verhelderend. Zeker als je weet wat voor een bedrag je kan spenderen voor het kopen/huren van een huisje. Laat je even weten hoe het was?

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:32

ik weet daar helemaal niks van dus ik heb geen tips maar iig veel success

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:36

Op dit moment ben ik ook weer druk bezig met de hypotheekverstrekkers. Ga met verschillende banken en verstrekkers praten.

Banken zijn over het algemeen vrij duur. Ik had net ook weer een financieel adviseur op de stoep en de ABN/AMRO, ING en SNS-bank hebben de hoogste rentepercentages op het moment (plm. 6,5%).
Als je naar een grote gaat zoals de hypotheker bijvoorbeeld kan je meerdere vormen/verstrekkers naast elkaar leggen om te vergelijken.

Succes in elk geval!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 18:38

Goed idee om alvast eens wat rond te gaan kijken !
Tsja, tips....... moeilijk, want het gaat natuurlijk om een orienterend gesprek, er vallen nog geen beslissingen.
Ik zou wel een beetje in de gaten houden op basis van welke gegevens ze het bedrag bepalen wat je evt. kunt besteden.
Bij sommige verstrekkers ligt dit erg hoog; dit is dan vaak gebaseerd op "ideale omstandigheden".
Als je een mega-hypotheek kunt krijgen en je hebt alleen een broodje kaas te eten, da's ook niet goed.
Beetje een vreemd voorbeeld, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel.
Als je ziet dat er bedragen berekend worden voor bijv. levensonderhoud waar je nu al van weet dat die niet reeel zijn, dan meteen even zeggen, dan kunnen ze daar gelijk al rekening mee houden.
Veel succes !

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:09

Spannend hoor!
Wij hebben dat pas ook zo eens uit laten rekenen, gewoon om een beetje idee te krijgen wat je evt met z'n 2en zou kunnen kopen. Da's toch wel handig om te weten!

Succes!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:36

Ben benieuwd hoe het gegaan is, laat je het ons nog weten? Lachen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 02:36

Ik heb mijn hypo lopen bij de westland utrecht en ben hier bijzonder blij mee. Niet alleen vanwege hun goeie produkten, maar ook vanwege hun lage rente. Banken zijn veel te duur en niet echt flexibel. Met name abnamro zou ik niet doen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 08:38

wuh is niet altijd laag hoor! Ze zitten op dit moment vrijwel gelijk met de andere 'lage' aanbieders en zijn daardoor best interessant, maar 3 mnd geleden zaten ze zomaar een halfprocent hoger!
Als je naar een tussenpersoon gaat let dan op het 'Erkend Hypotheekadviseur' logo (staat erin, vraag anders of hij erkend is, op www.seh.nl kun je opzoeken wie er in jouw buurt erkend is, vaak bij banken), ga ook naar verschillende tussenpersonen, want sommigen zijn echt van die polistrekkers. Vraag van te voren ook of ze voor het eerste gesprek al een vergoeding regelen, meestal niet, maar sommigen doen dat wel.
En verder moet je je niet in allerlei moeilijke constructies laten banketstaaf, 't is graag of niet natuurlijk! Als ze je zware polissen en 3 verschillende hypotheeksoorten aan proberen te smeren of je dik in de hyp willen zetten moet je daar gewoon wat van zeggen.
Bekijk voor jezelf ook hoeveel je per maand netto/bruto kwijt wilt zijn, niet altijd haalbaar maar wel een indicatie voor een adviseur. Je moet ook je toekomst al een beetje in kaart hebben (kinderen, minder werken, meer werken oid), is altijd handig, want als daardoor inkomen naar beneden gaat kun je daar je hyp op aanpassen oid.
Ik heb overigens op m'n werk nog wel een wordfile met daarin kort de verschillende hypvormen. Lees ook in woonblaadjes wat ze daar zeggen over hypotheken e.d.
Overigens is wuh (h staat voor hypotheekbank) ook een bank Prima! Alle hypotheeknemers zijn banken, aangesloten bij de Nederlandse Bank. WUH is overigens ook een grote partij in hypothekenland. ABN Amro is een afrader omdat ze midden in een reorganisatie zitten (al tijden), functioneren daarom érg slecht, hebben bovendien op het moment niet de strakste rente.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 11:48

Dit hebben mij vriend en ik ook pas gedaan. Alleen is er bij ons iemand thuis geweest. We zijn er allebei weer een stuk wijzer van geworden want van hypotheken enzo hadden wij geen kaas van gegeten.

Succes in ieder geval Sjimmy!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie