Nou zeg, zo'n paard heb ik nog nooit meegemaakt!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Nou zeg, zo'n paard heb ik nog nooit meegemaakt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 20:44

Vandaag was ik een beetje met Keltic aan het knuffelen en lekker luieren Haha!
Mijn vriendin, en baasje van het pensionshetje rowan, was er ook.
Het was lekker weer en best wel warm.
Keltic was erg rustig en goed gehumeurt!
Keltic stond bij het hek voor de wei, en ik dacht laat ik er eens even op gaan zitten, hij is nu immers 2 1/2 jaar oud, en even erop zitten kan geen kwaad.
Keltic stond al voor het hek, dus ik stond op het hek en ging erop zitten, alles heel voorzichtig en rustig aan. Keltic stond dus gewoon ondertussen half te slapen, en vond gewoon alles goed!!
Ik ben echt blij, ik zat erop, m'n ventje staat gewoon rustig, hij stond los en niemand was erbij, helemaal los in de wei dus!
Ik knuffelde hem vanaf zijn rug. Toen liep hij naar de perenboom ( nouja, perenboom, een afgeknaagd stompje, met bovenin wat peren, waar ze niet bijkunnen Haha! ) Dus hij probeerde ze zoals altijd te pakken. Toen plukte ik er een voor hem, dat was echt een sweetie moment Lovers
Hij steeds met zn hoofdje om kijken aah

Nou, hij gaf gewoon geen kick, misschien is het voor niemand hier bijzonder, maar voor mij was dit echt een mooi moment!

Nu ga ik er een lange tijd niet meer opzitten, pas een anderhalve maand ofzo, ik wil hem namelijk niet verpesten!
Ik wil hem inlaten rijden, op de stal waar ik weleens rijd, wil ik dat laten doen. Maar ik weet niet, of hij andere wel toelaat.
hij is namelijk echt afschuwelijk eenkennig..
Dus ik vroeg me af of jullie misschien ervaring hebben, dat ik op Keltic zit, en die instructeur dan "les" geeft?
misschien is het een dom(me) idee/ vraag.

Groetjes een super blije Nina en de Super Koeee

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 22:39

volgens mij is het niet boeiend...

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 23:41

Zo ben ik ook op die van mij begonnen.
Ben er gewoon eens opgestapt.
Geen probleem.
Hij keek niet eens op.

Leuk voor de eerste keer inderdaad!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 00:25

Whaha, klinkt bijna als 'n sprookje zoals jij 't verteld Tong uitsteken Echt gaaf hoor dat 't zo leuk ging Knipoog

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 10:38

Het lijkt me voor je paardje beter dat jij hem inrijdt samen met hulp van een instructeur ja, jou kent en vertrouwd hij dus waarom zou je hem naar een vreemde sturen?

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 11:43

hoi Tinker lover.
Bij mijn Tinker Sweety is het ook zo gegaan. Omdat ik de enige paardengek ben in de familie moest ik alles alleen doen zoals de eerste keer zadel en kopstuk enzo en dat ging ook prima. Toen heb ik iemand gevraagd me te komen helpen toen ik de eerste keer op Sweety ging zitten iemand die paardenopleert. Die zei toen tegen mijn normaal gezien met alle voorbereidingen die we gaan doen zit je er achter een maand op. Nou 1.2 uur later zat ik erop en stapte ik door de wei. Het was zoooo geweldig daar zijn gewoon geen woorden voor; Je bent zo nerveus voor dat ene moment. vol spanning lig je over de rug en dan hef je heel voorzichtig je been over haar rug en je denkt nu komt het en dan ... niks ! Het was toen al een brave schat en dat is zu nu ze 4 jaar is ondertussen nog steeds. Die jongen die me toen is komen helpen kon zijn ogen niet geloven. Tja hij reed normaal gezien springpaarden in. En Tinkers zijn hier in belgie toen zeker nog niet zo bekend maar hij vond ze wel super. Ik denk dat ik nog nooit in mijn leven zo trots ben geweest als toen die dag. Jij zult waarschijlijk ook zo een pracht Tink krijgen van je paardje als mijn Tink. Heel veel succes ermee en geniet van het rijden.
Groetjes Quinzy XXX
Hoefjes Sweety (_)(_)

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 12:12

Quinzy schreef:
hoi Tinker lover.
Bij mijn Tinker Sweety is het ook zo gegaan. Omdat ik de enige paardengek ben in de familie moest ik alles alleen doen zoals de eerste keer zadel en kopstuk enzo en dat ging ook prima. Toen heb ik iemand gevraagd me te komen helpen toen ik de eerste keer op Sweety ging zitten iemand die paardenopleert. Die zei toen tegen mijn normaal gezien met alle voorbereidingen die we gaan doen zit je er achter een maand op. Nou 1.2 uur later zat ik erop en stapte ik door de wei. Het was zoooo geweldig daar zijn gewoon geen woorden voor; Je bent zo nerveus voor dat ene moment. vol spanning lig je over de rug en dan hef je heel voorzichtig je been over haar rug en je denkt nu komt het en dan ... niks ! Het was toen al een brave schat en dat is zu nu ze 4 jaar is ondertussen nog steeds. Die jongen die me toen is komen helpen kon zijn ogen niet geloven. Tja hij reed normaal gezien springpaarden in. En Tinkers zijn hier in belgie toen zeker nog niet zo bekend maar hij vond ze wel super. Ik denk dat ik nog nooit in mijn leven zo trots ben geweest als toen die dag. Jij zult waarschijlijk ook zo een pracht Tink krijgen van je paardje als mijn Tink. Heel veel succes ermee en geniet van het rijden.
Groetjes Quinzy XXX
Hoefjes Sweety (_)(_)


Ja ik vond het echt zo cool!! Lovers

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 18:15

het is een heel leuk verhaal!! maar zoals jij vertelde heeft er nog nooit iemand opgezeten en hij dat dus ook niet gewend ik vind het nog wel soort van eng dat je zonder cap op een paard gaat zitten zonder zadel/hoofdstel geen hou vast een paardje wat eiegnlijk nog niets gewend is.. maar dat zal mijn mening wel zijn!