Eerst hebben we even bij Prakkie in de stal gekeken, maar daarna ging het richting wedstrijdterrein om te gaan

Wij waren nog net op tijd om de beste groep van de 4-jarigen te zien alleen zaten wij er nog niet helemaal goed in, zodat wij de kwaliteit van Rousseau nog niet door hadden.

Zelf was ik helemaal weg van de latere nr. 2 Royal Dancer, een Jazz x Fruhling, wow, wat een paard!
Nog 2 groepen 4-jarigen gezien en daarna hebben we de hele partij 5-jarigen gezien.
Bij de 5-jarigen vond ik Paso Doble van Anouk Hansen toch wel een van de besten.
Over het algemeen zaten Pava en ik qua paarden aardig op 1 lijn, dat was wel heel grappig. Wij hebben echt dezelfde smaak met onze Duitse knollies.
Een paar keer maar kon ik me niet vinden in jurybeslissingen, maar grotendeels waren de punten goed te herleiden.
Opvallend was dat de 6 besten bij de 4-jarigen allemaal hengsten waren, terwijl bij de 5-jarigen alleen merries en ruinen in de finale zaten.
Persoonlijk denk ik dat dat te maken heeft met de voorsprong die hengsten op 4-jarige leeftijd hebben ivm het klaarmaken voor de hengstenkeuring.
Ondertussen kwam Steef na het groomen van Prakkie ook bij ons zitten, wat wij erg gezellig vonden.
Voor Steef was het handig dat hij 2 vertaalsters naast zich had zitten voor de finale

De finale met de gastruiters Lisa Wilcox en Stefan van Ingelgem was erg leuk om te zien. Lisa reed de paarden veel meer op ontspanning en reed met elk paard zo weg, terwijl Stefan nog wel eens problemen had en onder enorm veel druk reed.
Maar dan nog vind ik het concept redelijk vaag: ze rijden per paard 5 minuten! Dan kun je toch nauwelijks een indruk krijgen, met name als het niet klikt zoals het geval was tussen Paso Doble en Stefan van Ingelgem.
Daar zat ook meteen het grootste verschil: van Lisa kreeg P.D. een 9,5 en van Stefan maar een 8,1.
In de winnaar van de 4-jarigen kon ik me goed vinden. Dit werd Rousseau: de Ferro van de Select Sale. Hij kreeg maar liefst 2 10-en van zowel Lisa als Stefan.
Hij liet onder Lisa al galopappuyementen zien met een verbluffend gemak, en dat voor een 4-jarige!!
Dat paard is werkelijk een en al veer en elastiek.
In de winnaar van de 5-jarigen, Patser, kon ik me minder vinden. Ik vind zijn hals echt niet mooi. Zelf vond ik Pays Bas dan aansprekender.
Afijn, na een hele lange dag (van 10 tot half 6 op de tribunes) waren we het aardig zat en gingen we weer terug.
Pava haar auto stond nog keurig op zijn plek zonder dat hij gestolen, gestript of lekke band had.

Het was een zeer geslaagde dag, alleen jammer dat we die multimiljonair niet tegen zijn gekomen die mijn droompaard Royal Dancer voor mij had kunnen kopen