Weet niet hoe verder...

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Weet niet hoe verder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 18:26

Ik ben nu sinds 3 weken gestopt met mijn bijrijdpaard, heb daar een supertijd gehad, maar het was ene half uur fietsen en paard nam enorm wat tijd in beslag, dat rredt ik dit jaar niet met mijn examenjaar.
Mijn vader wil geen rijlessen voor mij betalen op de manege dus in principe kan ik niet meer paardrijden....
Nou wil ik heel graag na mijn eindexamens(HAVO) een paardenopleiding(sport of houderij ben ik nog niet over uit), weet alleen niet of het wel handig is om daar aan te komen met een jaar ertussen uit....
Weet niet zo goed wat ik nu moet doen om toch nog wat met paardne te doen, ik woon echt midden in amsterdam dus heb mijn omgeving niet echt meezitten....
Wie kan me helpen en walternatieven bedenken??


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:34

je zal kunnen kijken of je wekelijks een bij baantje kan vinden op een manege, stoeterij, fokkerij etc. Werken in de paarden is hard werken en het is niet altijd een pretje! Misschien wanneer je dmv dat je wekelijks er mee bezig bent dat je gaat beseffen dat je een hobbie moet blijven. Maar misschien vind je het hartstikke leuk, en ga je wel door.
Ook is het algemeen bekend dat er weinig tot geen werkgelegenheid in de paardensport is en het zal zonde zijn van het geld en tijd dat je straks niets met die diploma kan..

Goed nadenken en mogelijke alternatief verzinnen wat als de paardenhouderij opleiding niet lukt wat jou dan leuk lijkt. Want nogmaals, werken in de paarden lijkt leuk, maar het is ontzettend zwaar en het verdiend weinig...

:){

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 18:44

Ik ga helemaal met Kimmy mee Probeer eens of je een tijdje ergens aan de gang kan(en wees al heel blij met reiskostenvergoeding Knipoog )

Er is in de regio Amsterdam trouwens best wel wat te vinden, alleen dat half uur reistijd zit je al snel aan

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:14

hum ja ik denk dat ik me eerst helemaal met mn examen bezig zou houden en daarna iets met paarden gaan doen!
Ik heb zelfs al gehoord dat paard en management kunt gaan doen haha ik moest er wel om lachen maar het is eigenlijk wel leuk Haha!
liefs Laura

I love mn haffie IRIS

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:03

Je moet ook ontspannen naast je school! Doe nu ook dit jaar examen maar ik ga zeker wel bij de paardjes blijven komen!

Je zegt dat je pa geen rijlessen voor je wil betalen duhhh je kan toch zelf werken? En in je profiel staat dat je je vaak verveelt tsjah beetje dubbel heh?!
waarom kon je dat bijrijdpaard niet houden dan? als je nu toch wel weer wil gaan rijden...

nou succes met een oplossing vinden!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 20:09

Ik vin je een beetje aanvallend overkomen Verward
mijn bijrijdpaard nam enorm veel tijd in beslag, de tijd waarin ik mijn huiswerk moet maken. Zelf werken, prima, ben zelfs opzoek naar werk, maar dan heb ik nog niet genoeg geld om rijlessen te betalen.
Vervelen, ja, in de tijd dat ik niet op school zit, geen huiswerk hoef te maken verveel ik me dood.

Gomir ik stuur je ff een PB terug

Over opleiding, ik wil dolgraag in de paardenwereld werken, idd weet ik niet weker of ik ook een opleiding wil volgen ik denk daar een beetje dubbel over.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:57

ik heb ook 2 keer een opleiding in de paarden willen doen,
de eerste keer ben ik gestopt omdat ik toch bedacht dat het een hobby moest blijven,
de 2e keer kon ik geen werk vinden,
en echt,

een vriendin van mij heeft nu haar opleiding,,
en raad het maar,
zij kan geen werk vinden en is wel in het bezit van een auto...

niks is zo leuk dat als je thuis komt van je werk,
dat je naar je paarden kan,
ik weet uit eigen ervaring,
dat als je op een stal werkt,
dat je niet nog eens zin heb om je eigen stal uit te mesten..

en ook..

ik begrijp uit je verhaal dat je nu geen eigen paard of verzorgpaard hebm
dus wil jij graag een paardenopleiding doen zodat je toch iets onder handen hebt,
prima,
maar zodra je merkt in wat voor bedrijf je komt valt het toch tegen,
zeker als je geen top kan bereiken met rijden,
word je toch vaak als stalslaaf gebruikt....

Karaat_the_newforest op Instagram

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:14

Nou ik zou je vertellen als je een paardenhouderij opleiding wil gaan doen doe dat dan niet in enschede.
Heb ik hele slechte ervaring mee !
En nog meer meisje die er mee gekapt zijn dus zal wl niet aan mijk gelegen hebben.

Je kon niet je mening zeggen want dan had je een grote mond,
kom je inde les prima kom je niet ook goed Verward ...

Zo volgende week hebben we een toets zegt juf tegen mien , vertel jij het de rest van de klas even!
Maar nee hoor mien vind die en die niet aardig die vertel ik lekker niets!
Dat klopt toch niet?

*HOEST* sorry meneer "vind je dat normaal dat te doen in mijn les zegt
meneer!!!"

naja sorry hoor maar wat is dat dan voor school?

Ik zit nu al bijna een half jaar thuis omdat er geen werk te vinden is op het moment en ik geen zin had op die school te blijven!

Gelukkig kan ik in maart 2005 weer een opleiding gaan doen *LOL* ...

Heel verhaal hooop dat jullie het een beetje snappen!

haha OK dan!

En owja stage is al helemaal niets , nouja het is wel leuk enzo maar wat mag je doen je raad het al UITMESTEN,vegen ander mans troep op ruimen en af en toe maar dat ligt natuurlij ook allemaal aan de bedrijven zelf mag je mee rijden in een les ofzo iest dergelijks maar bij mij dus niet

kimmiedas
Berichten: 245
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:10

zoek een manege waar je kan helpen


Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Weet niet hoe verder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:55

(Dit is een topic uit 2004)

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:28

Bejaard topic, hier een slotje.

Semper erit denique omnia



      Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers