It's almost a year ago...11 september...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

It's almost a year ago...11 september...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 20:42

jaja, tis alweer bijna een jaar geleden, maar t lijkt nog alsof t net gebeurd is....
hoe kan iemand gewoon met een boeiing een gebouw in vliegen en honderden mensen doden? en dat niet 1, maar 2 x??
Mensen sprongen van angst het raam uit, verzekerd van de dood...
Deze ramp heeft me errug lang beziggehouden, Amerika gek als ik ben...
En dat ze die Bin Laden nóg niet hebben... Waar kan die vent zitten...?

Hier nog wat mooie plaatjes van en over t WTC....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:57

En ik ben zo bang voor dit jaar.
Nu experimenteren ze met allerlei chemische spullen.
11 september is een mooie dag om het weer te doen, maar waar dit keer? De beveiliging kan niet overal optimaal zijn...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23424
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:00

Ik ben er ook heellang mee bezig geweest, en elke keer als ik er weeriets over hoor grijpt de angst me bij mijn keel.
Ik ben vreselijk bang geweest die bewuste avond, ik was op mijn werk en ervan overtuigd dat ze ook naar ons zouden komen, ik heb me halverwege de avond ziekgemeld, ik kon me niet meer concentreren, ik wilde naar huis.
Thuis heb ik de beelden gezien, ik had nog niks gezien, en dat werdt tot diep in denacht herhaald, ik heb er nachten van gedroomd.
Nadat ze de tunnels hadden afgesloten zijn mijn vriend en ik elke zondag over Lelystad (van a'dam naar noord-holland) naar huis gegaan (ik woon nog thuis) om die tunnels maar te mijden.
Ook nu met die gifgassen ben ik weer angstig, ik denk er maar niet teveel over na....
Ik hoop dat ze die engerd en zijn vriendjes snel oppakken.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:00

Okee, mijn vader gaat dus vliegen op 11 september... Dan komt ie vanuit Singapore terug naar Nederland. Hij en mijn moeder maakt het weinig uit, maar ik vind het op zich niet echt een fijn idee, maarja, ik denk toch niet dat er weer wat gaat gebeuren. Waarom weet ik niet, maar dat gevoel heb ik.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:14

Denk ook niet dat er weer iets gaat gebeuren op 11 sept.. dat ligt zo voor de hand.. als ze dat zouden willen hadden ze 4 juli (feestdag in Amerika) ook wel benut denk ik..

Wat ik trouwens maar niet los kan laten is de gedachte dat de aanslag ongewild uit de hand is gelopen.. Die gebouwen hadden namelijk niet in horen storten, en zelfs voor ze dat deden was er genoeg tijd iedereen te evacueren. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou best eens kunnen dat zelfs de terroristen die hier achter zitten verbaasd zijn over het feit dat het zo'n impact heeft gehad!

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 11:11

ik was ook bang dat ze naar nl zouden komen~!
hebben jullie ook die beelden op t journaal gezien van dat ze giftige gassen uitproberen op honden! egt niet normaal! je zag die hond stuiptrekkingen krijgen en even later gewoon dood neervallen!! Verdrietig

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 12:44

batje schreef:
Denk ook niet dat er weer iets gaat gebeuren op 11 sept.. dat ligt zo voor de hand.. als ze dat zouden willen hadden ze 4 juli (feestdag in Amerika) ook wel benut denk ik..

Wat ik trouwens maar niet los kan laten is de gedachte dat de aanslag ongewild uit de hand is gelopen.. Die gebouwen hadden namelijk niet in horen storten, en zelfs voor ze dat deden was er genoeg tijd iedereen te evacueren. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou best eens kunnen dat zelfs de terroristen die hier achter zitten verbaasd zijn over het feit dat het zo'n impact heeft gehad!


Denk je dat echt? Dat is nog nooit in me opgekomen.
Ik ga vliegen in de week van 11 september, realiseer ik me opeens. Niet dat ik me daarom extra zorgen maak. Er zijn dagelijks zo'n 15 miljoen mensen in de lucht. Wel erg toevallig als nou net 'mijn' vliegtuig een stelletje kapers meeneemt. Maar misschien zal ik wel even extra om me heen kijken..

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 22:40

Ze hebben 4 juli op LAX ook het een en ander geprobeerd, maar dat is gelukkig niet op een ramp uitgelopen.

Ik ben en blijf er als Amerikaan zijnde dagelijks mee bezig, wij kijken elke ochtend een aantal uren CNN, en ook in de VS zijn ze er nog dagelijks mee bezig.

Dat de terroristen verbaasd zouden zijn over de impact betwijl ik echt. Ze baalden waarschijnlijk meer omdat het 4e vliegtuig het doel nooit gehaald heeft.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 03:35

Ja, zeer zeker als je in Amerika zit!! Ik zit dus een uurtje van Grand Forks, North Dakota, waar ze een Army base hebben. Ik herinner me nog dat dit allemaal afgesloten werd omdat ze dachten dat er ook iets aan de hand was daar. Vond het allemaal wel heel eng hoor! Heb ook een aantal weken traantjes gelaten want zoiets laat je toch niet in je koude kleren zitten! Huilen Het zal dus wel weer huilen worden aankomende 11 september. Alles wordt weer opgerakeld en dan moet je toch weer de werkelijkheid onder de ogen zien.

UNITED WE STAND!!!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 10:38

Ik zat toen in Engeland met vriend en ouders. We kregen een telefoontje daar en hoorden het. Wisten niet wat ons overkwam. Heel de vakantie een schaduw zijde gehad. Heb ook wat traantjes gelaten, zo'n impact!
Heel de dag tv daar, Engeland is nl behoorlijk betrokken bij de States.
Enne.. de aanslag was echt wel zo bedoeld. Die mannen weten wat de constructie is van die gebouwen. Er zat een soort zware plaat (ben naam kwijt) bovenop en doordat er schade verder beneden was is dat gewicht mee gaan spelen en is het zooitje ineen gestort. Ze weten echt wel wat ze aanrichten en wilden zoveel mogelijk slachtoffers maken. Hoe meer doden hoe beter en zeker als het amerikanen zijn!
Dat kunnen wij, normale mensen, niet indenken of kunnen begrijpen.....zij vinden het prachtig, zijn martelaars, gelovigen en een held voor nabestaanden.
Bah ik stop, wordt er gewoon misselijk van!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 10:56

Wat Branca verteld klopt idd, ze hebben met verschillende acrchitecten precies berekent hoe ze binnen moesten dringen!
Alles was geplant!

en het is wat de terroristen willen, angst aanjagen, om zo hun doel te krijgen!

die mensen... voor zover het mensen zijn, zijn geen leven waard!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:04

Doodeng vind ik het allemaal, wat gaan ze nu weer verzinnen???

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:56

Het is inderdaad allemaal heel eng en griezelig.... in het begin dat het gebeurd was hield het mij ook heel erg bezig en moest er veel aan denken, maar ik probeer er nu toch maar niet te veel aan te denken want het beangstig me gewoon...

En die Bin Laden mogen ze van mij van een heeeeeeeeeel hoog gebouw af duwen....

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 19:57

die dag von ik t tog wel erg griezelig allemaal, iedereen begon meteen over een 3e wereldoorlog met nederland enzo.. Die Bin Lade moeten ze tog eg nogis een x gaan vinde hoor.. en dat gelul van het moest van Allah ik snap niet dat iemand dat durft te zeggen!

die plaatjes vin ik eg mooi vooral die van die arend en van die 2 lichetend waar de WTC torens stonden.

Kus Linnie

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 04:36

Ja die plaatjes vindt ik ook heel erg mooi.
En ik zal die dag nooit meer vergeten, ik dacht die dag echt nu gaan we eraan, al die verhalen die al sinds het jr 2000 gaan, dat de wereld vergaat...
Ik dacht die dag echt nu gebeurt het, maar aan de andere kant het was zo raar net of keek je naar een rampen film wat niet echt kon gebeuren.
Helaas wel en helaas zijn we nog lang niet van deze gekken af, mensen zijn tot de idiootste dingen instaat!!