schimmel-hengst Calissa Idool (New Forest)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

schimmel-hengst Calissa Idool (New Forest)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 12:23

Wie heeft er meer info voor me over deze hengst?
(hoe zijn z'n nakomelingen, de hengst zelf, afstamming, waar ter dekking etc.)

Het is omdat ik mijn New Forest er misschien later eens door wil laten dekken maar kan niet zoveel over deze hengst vinden.

Alvast bedankt.

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 16:49

Calissa's Idool is tot voor een paar jaar in België goedgekeurd geweest als dekhengst bij het New forest Pony stamboek.
Maar meen dat hij nu als ruin door het leven gaat of klopt dat niet Verward Verward
Momenteel staat hij trouwens (tot voor kort tenminste toch) in Finland waar hij in de springsport wordt uitgebracht.
Meer info en nakomelingen kan je vinden op mijn website: http://www.newforest.tk
Ik heb overlaatst ook nog de vorige eigenaar gecontacteerd en heb enkele foto's gekregen. Indien je interesse hebt, mail je maar ff dan stuur ik er een paar door.
PS: Op http://dieren.clubs.nl/newforesthengsten vind je ook wel enkele foto's van hem in het fotoalbum

Marijke

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 19:15

marijke* schreef:
Calissa's Idool is tot voor een paar jaar in België goedgekeurd geweest als dekhengst bij het New forest Pony stamboek.
Maar meen dat hij nu als ruin door het leven gaat of klopt dat niet Verward Verward
Momenteel staat hij trouwens (tot voor kort tenminste toch) in Finland waar hij in de springsport wordt uitgebracht.
Meer info en nakomelingen kan je vinden op mijn website: http://www.newforest.tk
Ik heb overlaatst ook nog de vorige eigenaar gecontacteerd en heb enkele foto's gekregen. Indien je interesse hebt, mail je maar ff dan stuur ik er een paar door.
PS: Op http://dieren.clubs.nl/newforesthengsten vind je ook wel enkele foto's van hem in het fotoalbum

Marijke


hé spijtig zeg dat hij in Finland zit én ruin is..(lijkt me moeilijk om daar mee te fokken Tong uitsteken )
Ik wil zeker die foto's van hem, ik heb er nog maar 1 van gezien dus weet ook niet zo goed hoe hij eruit ziet...
Zijn er overigens nog goedgekeurde schimmel NF hengsten D-maat?
Niet dat ik kleur wil fokken maar wil wel eens een schimmel proberen uit mijn merrie. (ik hou van schimmel Haha! )

Toch alvast bedankt voor de info.

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:27

In België is er nog één schimmelhengstje goedgekeurd, nl. Blackwell Bo Diddly, maar die is kleine maat New Forest.
In Nederland is er geloof ik ook 1 (grote maat) Westerveld's Andor.
Zal ff kijken waar ik foto kan uploaden en dan zet ik m er wel ff op.

Marijke

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:37

Blackwell Bo Diddly
Afbeelding

Calissa's Idool
Afbeelding

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 22:04

eeejz

dat klopt Marijke, dat zijn de enige schimmelhengsten! Waarom dek je niet met Brendan, wil je perse een schimmel?

Linda

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 22:17

liberty schreef:
eeejz

dat klopt Marijke, dat zijn de enige schimmelhengsten! Waarom dek je niet met Brendan, wil je perse een schimmel?

Linda


Oh maar Brendan staat ook al op de lijst hoor Tong uitsteken
Is waarschijnlijk ook de eerste hengst die we gaan "gebruiken" daar die het dichtste bij me staat (lijkt me best voor de eerste keer, niet te lang reizen enzo) Ik denk dat het 20 minutjes is vanaf mij naar Breda (minder kan ook)

Verder heb ik ook nog Kantje's Fahran op de lijst en Corso lijkt me ook een mooie, maar daar weet ik ook nauwelijks iets van...(als je info hebt over eigenaar en nakomelingen en hoe hij doorfokt is altijd welkom.)

En ja, ik wil dolgraag eens een schimmel fokken (ik hou nou eenmaal van schimmel) maar dan moet de hengst wel wat goed zijn (ook in de maat) en bij de pony passen. (en niet op een dag reizen staan, tis maar hobby-fok) Die Calissa Idool leek me in Belgie te staan maar dat blijkt nou Finland te zijn dus die valt al af...En Blackwell Bo Diddly is me te klein..
Ik ga niet kleuren fokken, begrijp me niet verkeerd, maar als ik 2 hele goeie passende hengsten zie en de 1ne is bruin en de ander schimmel dan weet ik wel welke te kiezen Knipoog

Dus waarschijnlijk tot binnen 2 jaar Haha!

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 22:23

laurake schreef:
Verder heb ik ook nog Kantje's Fahran op de lijst en Corso lijkt me ook een mooie, maar daar weet ik ook nauwelijks iets van...(als je info hebt over eigenaar en nakomelingen en hoe hij doorfokt is altijd welkom.)


Info over Fahran (en nakomelingen) staat ook op mijn site en over Corso zal wel wat op de club staan.
Corso staat trouwens bij Stal Sulaatik ter dekking als ik me niet vergis, en is denk ik wel een stukje rijden Frusty

gr.Marijke

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 22:46

aha, we wonen idd niet ver van je vandaan! Van Corso heb ik eigenlijk geen goede verhalen gehoord, maar daar zeg ik niks over voordat daar meer over weet. En die staat idd een eindje verder, oosten van Brabant!

En wat dacht je van Yago?

Gr Linda

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 23:59

liberty schreef:
aha, we wonen idd niet ver van je vandaan! Van Corso heb ik eigenlijk geen goede verhalen gehoord, maar daar zeg ik niks over voordat daar meer over weet. En die staat idd een eindje verder, oosten van Brabant!

En wat dacht je van Yago?

Gr Linda


Wil je me toch vertellen wat de verhalen zijn over Corso? Via Pb ofzo mag ook. Trouwens ook weer jammer dat hij zo ver staat, het is maar hobby-gedoe en dat hoeft voor mij geen fortuinen te kosten...

En tja, Yago is een bewezen hengst lijkt mij (ben er wel zeker van Knipoog ) maar van zo op foto te hebben gezien spreekt hij me nog niet echt aan...Als ik hem in levende lijve heb gezien misschien wel. Dat geld ook voor Brendan voort zelfde geld vindt ik dat toch maar niets en Yago wel dus dat moet ik even bekijken als het zo ver is Knipoog

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 13:10

Trouwens Oosten van Brabant is toch niet zo ver of vergis ik me?
Heeft stal sulaatik ook een eigen website? Heb er naar aan het zoeken geweest maar kan hem niet vinden..(en volgens mij hadden ze er 1..)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 13:13

Stal Sulaatik heeft geen site. Naar Sulaatik zouden wou ongeveer een uur rijden, iets langer.

Kom maar een keertje langs hoor, om Yago en Brendan te komen zien!

LINDA