Tinka is hartstikke leuk! Vandaag gereden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Tinka is hartstikke leuk! Vandaag gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 23:32

Vandaag was het dan eindelijk zover. Na lang wachten omdat de eigenaresse op vakantie was hadden we vandaag dan afgesproken om weer samen naar Tinka te gaan. Ik was er een keer eerder met de eigenaresse geweest om te kijken en vond haar toen al erg leuk maar wist verder dus niet hoe ze was. Vandaag zou ik ook gaan rijden!
Om half twee stond ik bij Nienke voor de flat (ze woont nog geen 200 meter van me af *LOL* ) en zijn we samen gezellig naar stal gefietst om een hoofdstel op te halen. Tinka stond namelijk een kleine kilometer verderop in een heel groot land met al haar vriendjes vakantie te vieren.
Op naar het land dus. Ze kwam er gelijk aan toen ze geroepen werd, dus hoofdstel om en ik zou haar naar stal rijden. Voetje en hup! Daar zat ik, zonder zadel Haha! Heel lief paardje, onwijs mooi koppie en heel vriendelijk. Langs de weg was ze heel braaf, lekker doorstappen en tevreden om zich heen kijkend.
Bij stal aangekomen hebben we haar samen gepoetst en toen opgezadeld. Ik ben toen in de bak gaan rijden. Omdat ze 5 weken stil had gestaan heb ik rustig aan gedaan en veel gestapt. Ze was wat sloom, wilde niet erg graag lopen en al helemaal niet nageeflijk, maar uiteindelijk was ze wat beter voor het been en werd ze wat zachter in de mond. Ze is altijd recreatief gereden dus echt een soepel dressuurpaardje is het niet, maar daar is wel aan te werken, belangrijkste vond ik dat ik wel het gevoel had dat het klikte, ik vind haar echt hartstikke leuk en volgens de eigenaresse vond Tinka mij ook wel leuk Pling
Ook nog een paar stukjes gedraafd, waarna ze wat actiever werd.
Ik denk dat ik in de bak ruim drie kwartier gereden heb, met wat schouder binnenwaarts en kleine stukjes wijken.
Daarna moest ze weer richting het land, Nienke heeft haar toen zonder zadel teruggereden en ik merk ook wel aan hun samen dat ze allebei heel relaxt en lekker makkelijk zijn. Ik vond het erg gezellig vandaag! Paard is leuk, eigenaresse is leuk, stal is leuk enz enz.
Zaterdag gaan we nog een keer samen heen, dan krijg ik ook de sleutel van de stal en zetten we Tinka definitief weer bij stal neer. Ook hier kan ze in het land en dan hoef ik haar niet steeds helemaal op te halen om in de bak te kunnen rijden, ideaal dus.
Heb er helemaal zin in en ben helemaal happy Pling
Ik geloof dat ik mijn handjes dicht mag knijpen Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 23:39

Geweldig! Eindelijk was het dan zover! Ik zat de hele week al voor je te duimen, aangezien je nog niet precies wist op welke dag dit gebeuren plaats zou vinden. En ik ben blij (zo te horen tenminste) dat het succes heeft gehad. Ik ben ontzettend blij te horen dat je er zo'n goed gevoel over hebt en er echt naar uitkijkt om met Tinka verder te gaan. Ik zal uiteraard uitgebreid blijven duimen voor de toekomst en zéér binnenkort (denk dat ik al héél gauw voor jou een gaatje vrij kan maken Knipoog ) langskomen om jullie op de gevoelige plaat vast te leggen Lachen

Geweldig meis, ben hartstikke blij voor je! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 23:49

Wow, dit klinkt wel heel goed! Echt gaaf zeg, zou dit nu eindelijk eens voo rlangere duur zijn? *duim* *duim*

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 23:54

Wat fijn zeg!! Hopelijk is het nu voor wat langer want dat verdien je!!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 08:34

Eindelijk! Wat fijn dat het zo klikt tussen jou en Tinka en Nienke!
En dat voorwaartse kun je er natuurlijk ook inrijden. Bovendien, als ze wat meer conditie krijgt, kan ze uit zichzelf natuurlijk ook vlotter worden.

En gisteren sprak ik de nieuwe eigenaar van de verder te bouwen manege in Baggelhuizen en heb ik het met hem over hun plannen gehad. Dat klinkt in elk geval niet gek! Twee binnenbakken, veel pensionstalling, trailerverhuur, etcetera...

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 11:29

Klinkt goed joh!
Geweldig voor je!
Hopen dat dit echt wordt wat je zoekt (en zo ontzettend verdient imo!)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 11:36

Heee gaaf!! Je durft het nog niet te geloven volgens mij Haha! Nou doe dat maar hoor Marije want dit is HET écht volgens mij!!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 11:41

Dat klinkt geweldig!
Veel plezier ermee en hopen dat het zo blijft!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 13:26

Jaaa! Ik zat al op je verslag te wachten!
Dat klinkt toch wel super he?
Zit je al op je blote knietjes, of valt het nog mee?
Veel plezier maar met zijn drietjes!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 15:10

he das leuk nieuws. Fijn dat het zo goed klikt met de eigenaresse en paardje. Ik wacht op je volgende verslag hoor!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 17:57

wat leuk zeg voor je!leuk dat je zo'n leuk paardje gevonden hebt en dat het ook met de eigenaresse klikt!dat is nog altijd maar de vraag natuurlijk.veel plezier met tinka!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:32

Hee wat gaaf, meteen al zo zonder zadel de weg op, daaraan merk je wel dat het heel vertrouwd moet zijn! Lekker joh, dat je er zo'n goed gevoel over hebt. Ik gun het je van harte, hoop echt dat je na al die net-niet-ervaringen nu een paardje hebt gevonden waar je een tijd mee vooruit komt! Cool

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 21:00

Bedankt voor de lieve reacties, ik ben nog steeds helemaal blij Haha!
Morgen ga ik weer heen. Ik dacht: gelijk maar een nieuwe afspraak maken *LOL* Ik durf het inderdaad nog niet helemaal te geloven zoals Sjimmy ook al zegt. Maar het lijkt gewoon hartstikke leuk, we hebben alles al helemaal doorgesproken, hoe het paard is, wat Nienke ervan vindt dat iemand anders op haar paard rijdt, maar ze vindt het gewoon hartstikke leuk dat Tinka wat meer beweging krijgt omdat ze daar zelf niet aan toe komt. Eigenlijk ben ik straks de enige die er op rijdt maar als ze zelf een keer zin heeft om te rijden stapt ze er gewoon zelf op. Prima geregeld dus, ik krijg een sleutel van de stal dus kan er gewoon altijd terecht, heb de staleigenaar nu twee keer gesproken en die is ook gewoon heel aardig. Als ik wil mag ik dus ook een startkaart aanvragen maar ben dan ook zelf verantwoordelijk voor de training, dat doet Nienke niet en die wil er ook niet fanatiek voor aan de slag, dat is dus mijn eigen verantwoordelijkheid, logisch dus. Buitenrijden heb ik ook zin in, maar wil eerst nog een paar keer in de bak om Tinka nog wat beter te leren kennen als Nienke er niet bij kan zijn. Gewoon rustig opbouwen en dan komt de rest vanzelf wel.
Vandaag was ik op de stal waar Aldira staat, Aldira wordt niet verkocht, de eigenaresse houdt haar voor zichzelf en gaat er zelf ook weer op rijden. Madeleine heeft ook een nieuw bijrijdpaard, een Fries, Maaike, die bij Aldira op stal staat. Dus die kan ook gewoon op de oude voet verder maar dan op een ander paard, dus die is ook heel tevreden. Leuk voor d'r!!! Lachen

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 21:22

Hey super gaaf! Je hebt het echt verdient hoor! Klinkt als een super leuk bijrijdpaard, waar je lekker zelfstandig mee aan de slag kan. Heerlijk toch?! Veel plezier met haar, en plaats maar veeeel foto's want ze heeft een super leuk koppie! Kwijl

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 22:22

Wat leuk joh, dat klink super!
Ik kom snel een keertje kijken!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 14:09

Klinkt echt te gek!
Wel logisch dat je haar een beetje bveter wilt kennen voor je naar buiten gaat, dan wachten Des en ik ook nog wel even. Ze zijn al druk aan de slag met de nieuwe manege he!