Wormen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-01 10:03

Hallo allemaal,

Ik heb een verzorgpony NewForest Rocky. Ik doe veel met hem.
De eigenaren zijn rijke mensen die eigenlijk niet zoveel van paarden afweten, maar het leuk vinden om er naar te kijken.
Nou hebben ze mij aangenomen als verzorgmeisje en ik mag niemand meenemen.
Ze hebben 5 hectare land waar ze in de winter kunnen gaan en staan waar ze willen en nu staan ze in een stuk van 1 hectare (is nog veel).

Afbeelding

Ik betaal: hoefsmid, voer en alles wat ik nodig heb voor Rocky.
Die mensen willen ook dat ik voor de andere paarden ga zorgen. Een Bels met veulen, een shet met veulen en nog 2 shetlanders.

2 shetlanders zien er erg slecht uit, dikke buikies en slechte vacht.
Ze krijgen 1 keer per jaar wormspuiten.
Ik heb Rocky wel om de 2 maanden ene wormspuit gegeven, maar dat heeft geen zin zei Nimber.
Wat moet ik doen? Die veulens hebben ook geen wormenkuren gehad. Ik kan toch niet voor al die paarden een kuur gaan kopen? Die mensen vinden het niet nodig.
Ze krijgen ook geen injecties.

Ik zie die mensen haast nooit. Ze bemoeien zich niet met mij en de paarden, ze denken dat ze nu in goede handen zijn.
WAT MOET IK DOEN?

oooooww ik wil zo graag een eigen paard. Dat gedonder met die verzorgpony's ook altijd!



jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 10:08

Nou dat is heel moeilijk ja Boos! ....in het belang van de andere ponys en voor Rocky is het eigenlijk van belang dat alles word ontwormpt.....maar ik vind dit echt te gek voor woorden dat jij dat allemaal zou moeten betalen Boos! ....waar zijn die mensen in hemels naam mee bezig....sjeetje zeg Verward
Ze denken zeker dat jij een geldboompje in de tuin hebt staan???
Ik zou verder helaas geen advies weten.....ja laat die lui het bekijken maar ja daar schiet jij en die ponys ook niks mee op want dan ben je Rocky kwijt Verdrietig

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 10:41

Ik las net je andere berichtje.

De shet mogen toch geen hele spuit hebben dus dat valt gelukkig weer mee. maar leuk is het niet. Ik het belang van Rocky moeten allemaal een spuit hebben en vooral omdat ze op het land staan.

ga nog eens praten met ze en probeer iest van een folder of boekje mee te nemen met daarin het belang van een wormenspuit. Vaak heb ze bij DA folders erover liggen.

Heel veel succes en het is zielig voor de beestjes.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 15:17

Hoi Shaienne, misschien als praten niet helpt zou je kunnen proberen om te dreigen dat ji Rocky niet meer wilt verzorgen zolang zij hun eigen paarden niet goed onderhouden.

Ik bedoel: als die mensen zo nodig een paard willen moeten ze er ook de consequenties voor dragen dus ze moeten gewoon ontwormd worden.
En je kunt aangeven dat als die paarden na een tijd helemaal onder de wormen zitten, ze veel meer geld kwijt zijn aan behandeling dan dat ze nu elke 8 weken hun paarden netjes ontwormen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 18:57

Tja, toch ontwormen, misschien helpt het als je die mensen een advies laat lezen van een veearts en wat de gevolgen kunnen zijn van wormen? Equest hoef je minder vaak te geven en is ook goed spul. Probeer ook mest van de weide te verwijderen, maar als ik het zo hoor zal dat moeilijk gaan denk ik.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 14:04

jep ik denk dat het ontwormen geen zin heeft omdat ze op hetzelfde stuk land blijven staan waar de rest die niet ontwormd worden ook loopt.
als je rocky ontwormd eet hij daarna meteen weer besmet gras.
het voordeel inderdaad is dat die shetjes maar een kleinstukjes spuit moeten hebben maar die bels moet meer dan 1 spuit.
bovendien als je ze daarna niet omweid eten ze nog steeds besmet gras.....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 15:16

Ik ben het helemaal eens met Nimber. Ja, wat moet je hiermee aan? Het is inderdaad niet te doen om ze allemaal te ontwormen en de mest te verwijderen, maar wat kun je wel doen? Ja, die mensen zullen er vast geen geld voor willen uitgeven als ik het zo lees...Ik wens je succes ermee.Groetjes Ilona.

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 18:23

Doe iets! Ik vind dat altijd zo belachelijk, wel een paard maar er niets vanaf weten! Je kan ze ook gewoon opbellen om een afspraak te maken om te praten over die paardjes. Als paarden helemaal vol wormen zitten gaan ze toch dood? En zo niet zeg het dan gewoon, ze moeten dat maar bekostigen hoor! Het zijn jouw paarden toch niet, je gaat toch niet alles betalen, hoefsmid enzo. Moet je dat ook voor die andere drie doen als je ze gaat verzorgen? (dit noem ik eigenlijk geen verzorgen meer hoor!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 18:36

Nee de andere pony's hoef ik geen hoefsmid te betalen. De eigenaar doet het zelf met een nijptang..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981 en 27 bezoekers

cron